بازدید 3982

بانک انگلیس نرخ بهره را افزایش داد

بانک انگلیس نرخ بهره بانکی از را ۰.۲۵ درصد به نیم دهم درصد افزایش داد و این موضوع منجر به سقوط ارزش پوند شد.
کد خبر: ۷۴۴۰۳۶
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۱:۵۹ 04 November 2017
بانک انگلیس نرخ بهره بانکی از را ۰.۲۵ درصد به نیم دهم درصد افزایش داد و این موضوع منجر به سقوط ارزش پوند شد.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، اعضای سیاستگذاری پولی بانک انگلیس در نهایت به افزایش نرخ بهره بانکی رای مثبت دادند و نرخ بهره انگلیس از ماه جولای سال ۲۰۰۷ میلادی به بعد برای اولین بار افزایش پیدا کرد.

در همین حال در جلسه اعضای سیاستگذاری بانک مرکزی انگلیس ۷ نفر به افزایش نرخ بهره و ۲ نفر به عدم آن رای دادند و پس از یک دهه نرخ بهره از ۰.۲۵ درصد به ۰.۵ درصد افزایش یافت.

این افزایش نرخ بهره توسط انگلیس در راستای مهار نرخ تورم افسار گسیخته بریتانیا اعمال شده است و انتظار می رود بعنوان چراغ سبزی برای افزایش بیشتر نرخ بهره در بریتانیا باشد. بانک انگلیس اعلام کرد، انتظار می رود تا دوره خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا نرخ بهره به تدریج افزایش داشته باشد.  

همچنین بانک انگلیس اعلام کرد تمامی اعضای سیاست گذاری آن با افزایش تدریجی نرخ بهره با یک حد مجاز در آینده همگام هستند و هزینه های خدمات بدهی پرداخت شده توسط خانوارها و شرکت های بطرز قابل توجهی پایین بوده است.

موسسه فاینانس بریتانیا اعلام کرد، ۳.۷ میلیون خانوار بریتانیایی که دارای وام با نرخ تغییر پذیر هستند باید بطور میانگین ۱۳ پوند بیشتر به ازاری هر بدهی ۱۰۰ هزار پوندی پرداخت کنند.  

بانک انگلیس پیش بینی کرد نرخ تورم در ماه اکتبر ۳.۲ درصد باشد و اگر افزایش نرخ به آرامی در مسیر تعریف شده خود در بازارهای مالی حرکت کند می تواند تورم را به ۲ درصد باز گرداند و تا سال ۲۰۲۰ میلادی به یک درصد برسد.

بانک انگلیس رشد اقتصادی بریتانیا را در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ میلادی به ترتیب ۱.۶ درصد و ۱.۷ درصد برآورد کرد؛ این در حالی است که خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا تاثیر منفی بر روی رشد اقتصادی این منطقه گذاشته است و تا قبل از وقوع بحران مالی جهان، رشد سالانه اقتصاد بریتانیا بیش از ۲ درصد بوده است. این نهاد پولی بریتانیایی نرخ بیکاری این منطقه را همچنان نزدیک به کمترین رقم در بیش از ۴۰ سال اخیر اعلام کرد.

به دنبال افزایش نرخ بهره بانکی در انگلیس، پوند در برابر دلار ۰.۷۵ درصد کاهش پیدا کرد و به ۱.۳۱۴۵ دلار رسید؛ ضمن اینکه در برابر یورو هم ۱.۱۸ درصد افت ارزش پیدا کرد که بیشترین سیر نزولی در یکسال اخیر است و به ۱.۱۲۶۴ یورو رسید؛ اما بورس فوتسی با ۳۹ واحد افزایش روبرو شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار