بازدید 11979
در گفت وگو با «تابناک» مطرح شد؛

روایت معاون شهردار از ماجرای بغض جهانگیری و آخوندی/ خودم را فدای وزیر راه نکردم

واقعیت این است که بازخوردهای آن تصمیم و اقدام در میان مردم و نخبگان و در جامعه خوب بود و به این دلیل می گویم، اگر کمی تردیدی پیش از استعفا وجود داشت، بعد از اعلام استعفا آن مقدار هم رفع شد. این در حالی است که پیش از آن استعفا، جز خودم و آقای معاون اول و آقای آخوندی (وزیر راه و شهرسازی) کسی از تصمیمم خبر نداشت و حتی وزیر هم ابراز مخالفت کرده بود. تردید هم از این جهت بود که فکر می کردم، خیلی بد بشود و همه چیز [برایم] تمام شود؛ اما وقتی بازخوردها را در جامعه دیدم، متوجه شدم که چقدر هم خوب شد.
کد خبر: ۷۴۳۹۶۱
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۸ 06 November 2017
«محسن پور سید آقایی»، یکی از معدود مدیرانی است که در کشور ما پس از وقوع یک حادثه در مجموعه تحت مدیریتش از مردم عذرخواهی و از مسئولیتش کناره گیری کرده است. پس از وقوع حادثه دلخراش برخورد قطار در محور سمنان ـ دامغان در ششم آذر ۱۳۹۵ او در برنامه زنده‌ی اخبار سراسری صدا و سیمای جمهوری اسلامی از مردم عذرخواهی کرد و گفت، استعفایش از سوی وزیر راه پذیرفته شده‌ است.
 
به گزارش «تابناک»؛ پس از استعفای پور سید آقایی، برخی به تعریف و تمجید از اقدام او پرداختند. بعضی آن را کمترین اقدامی دانستند که می تواند مرحمی باشد بر داغ دل حادثه دیدگان و عده ای هم این استعفا را یک حرکت سیاسی و تلاشی در جهت ماندگاری «عباس آخوندی» وزیر راه و شهرسازی تحلیل کردند.
 
روایت معاون شهردار از ماجرای بغض جهانگیری و آخوندی/ خودم را فدای وزیر راه نکردم 
 
حالا نزدیک به یک سال از استعفای مدیرعامل وقت راه‌آهن ایران و معاون سابق وزیر راه و شهرسازی می گذرد و پورسیدآقایی با حکم شهردار تهران در جایگاه مدیر عاملی سازمان حمل و نقل و ترافیک تهران و معاونت «محمد علی نجفی» قرار گرفته است.
 
نمایشگاه مطبوعات و حضور پورسیدآقایی در غرفه «تابناک»، فرصتی شد تا با او درباره چرایی استعفایش، بازخوردهای آن و اینکه دلیل واقعی اش چه بوده است، گفت و گو کنیم. آنچه در ادامه می خوانید، ماحصل گفت و گوی خبرنگار «تابناک» با «محسن پورسیدآقایی» مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک و معاون شهردار تهران است.
 
* پرسش تابناک: استعفای شما پس از آن رویداد دردناک راه آهن، به زعم بسیاری از مردم اتفاقی نادر و شگفتی آفرین بود و بسیار مورد توجه عموم قرار گرفت. حالا که زمان نسبتا زیادی از آن گذشته، چه نظری درباره تصمیم آن روزتان دارید؟
 
- این هم از بدبختی های ماست که استعفا نادر است. اگر بخواهم خلاصه بگویم، اگر آن روزی که تصمیم به استعفا گرفتم، اندکی مردد بودم، بعد از آن متوجه شدم که کار خوبی کرده ام.
 
* به عنوان یکی از معدود مسئولانی که پس از یک رویداد عذرخواهی و از مسئولیتش کناره گیری کرد، بازخوردها را چگونه دیدید و توصیه تان به مسئولانی که ممکن است چنین اتفاقات و مشکلاتی در حوزه مسئولیتشان بروز کند، چیست؟
 
- واقعیت این است که بازخوردهای آن تصمیم و اقدام در میان مردم و نخبگان و در جامعه خوب بود و به این دلیل می گویم اگر کمی تردیدی پیش از استعفا وجود داشت، بعد از اعلام استعفا آن مقدار هم رفع شد. این در حالی است که پیش از آن استعفا، جز خودم و آقای معاون اول و آقای آخوندی (وزیر راه و شهرسازی) کسی از تصمیمم خبر نداشت و حتی وزیر هم ابراز مخالفت کرده بود. تردید هم از این جهت بود که فکر می کردم خیلی بد بشود و همه چیز [برایم] تمام شود اما وقتی بازخوردها را در جامعه دیدم، متوجه شدم که چقدر هم خوب شد.
 
شاید این نقطه ضعف کشورمان باشد که چنین اتفاقی [استعفا] در جامعه شگفتی می‌آفریند، وگرنه اینکه در حیطه کاری مسئولی اتفاقی رخ دهد، باید مسئولیتش را بپذیرد و این کار ادا و ژست نیست. در دیگر کشورها نیز که این اتفاق رخ می‌دهد، به دلیل ادا و اطفارش نیست و در راستای پذیرش مسئولیت است.
 
نمی‌شود گفت کار من نبوده و کار فردی در زیرمجموعه بوده است، در حالی که اگر خوب نگاه کنیم، بالاخره در مجموعه ای این اتفاق افتاده که مسئولیت آن با بنده بوده است؛ یعنی ثابت می‌کند من به هر دلیلی نتوانسته‌ام مجموعه را درست اداره کنم، وگرنه نباید این اتفاق رخ می‌داد.
 
* آیا آن استعفا نتیجه دستور وزیر یا تلاش شما برای حفظ ایشان به قیمت فدا کردن خودتان نبود؟
 
- استعفا تصمیم شخصی خودم بود و اتفاقا بد نیست بدانید، در آن موقع که استعفایم را مطرح کردم، آقای آخوندی به قدری ناراحت شد که بغض کرد؛ آقای جهانگیری هم بغض کرد. آقای آخوندی علاوه بر این که مخالفت کرد، تأکید داشت که اگر بنا بر استعفاست، ایشان باید کنار بروند.
 
باور کنید اعتقادم این بود که باید کاری می‌کردم اتفاق بزرگی که تحت مدیریتم رخ داده، رخ ندهد و حالا که این گونه شده، باید قبول مسئولیت کنم. اینکه برخی پرسیدند و می‌پرسند که چرا استعفا دادم برایم عجیب است، چراکه اگر غیر از این بود باید سؤال می‌شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۷
انتشار یافته: ۱۹
من به این دولت رای دادم و واقعیت اینه که اصلا راضی نیستم. دیگر رای نخوام داد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
استعفای ایشان چه ربطی به رای داشت!!!
از یه جا استعفا داده الان هم یه جای دیگه مشغول کاره
آری دولتی ها اینجوری هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
انصافا اگر کسی کارخوبی انجام دادومسولیت کارکنان تحت امرش راپذیرفت بایدمادام العمر از خدمت به کشورومردم محروم شود؟؟؟
بنظر شما چرا بغض کردن؟
درحیطه و اختیارات مسئولین مملکتی اگر اتفاقی حادث بشه ناشی از خطای و بی تجربگی آنها نیست قضا و قدر بوده سرنوشتون این بوده.
خدایی برای این اقایان استعفا کار ساز نیست چون جای دیگه مشغول می شن بهتره بایگانی بشن!
آفرین به اینچنین مدیر مسئولیت پذیری
کاش دیگر مسئولین یاد بگیرند و از شجاعت ایشان الگو بگیرند
دلم کباب شد از این بغض های فرمالیته
وزیر بغض نمی کرد استعفاء میداد تا الگویی باشد برای مدیران بی مسئولیت دیگر
بعدش هم شماها که بیکار نمی مانید . راه آهن نشد شهرداری و......
استعفای ایشون اصلا به معنای ناتوانی تام نیست که در جایی مانند شهرداری نتواند کار کند.
الهی از بغض جهانگیری مخصوصا اخوندی بغضم گرفت
کمی هم از سوئ مدیریت های ایشان بفرمائید بد نیست
به نظر بنده ايشون در راه آهن كه اصلا" كارنامه خوبي نداره ايشون به اسم تحول صدها نفر از دوستان آشنايان فاميل مديران بازنشسته قبلي را به نام مشاور و كارشناس به مجموعه راه آهن اضافه كرد و دوم اينكه تنها نگاهشون توجه به مديران بوده و پاداش هاي آنچناني و ساير مزايا به مديران مي داد در حالي كه كارشناسان و كارمندان هيچ مزاياي تعلق نمي گرفت .
در موفقیت یا شکست یک سیستم عوامل مختلفی دخالت دارند و نمی توان صرفا یک مدیر را بخاطر تصادفی، مقصر دانست. دکتر پورسید آقایی به تشخیص خودش استعفا داده و این نکته را اتفاقاباید یک ارزش تلقی کرد و سعی کنیم یک فرهنگ غالب بین مدیران باشد.

ایشان در مقطعی که دانشجوی دکترای مهندسی صنایع بودند، فردی پرتلاش، باانگیزه و با سواد بودند. یعنی با پیگیری هر مبحث علمی می دانستند که به دنبال حل چه مشکلی باید باشند. درس خواندن را برای استفاده عملی در حوزه های تخصصی تلقی می کردند.

تا جایی هم که اطلاع دارم همیشه سعی شان در طراحی سیستم برای مجموعه خودشان بوده اند.

باید تلاش کنیم افرادی با تفکر ایشان در حوزه های تخصصی قرار گیرند.
واقعیت اینه ضعیفترین وزیر تاریخ انقلاب . حتی از نعمت زاده هم ضعیفتر . همین آخوندی است . رئیس جمهور محبوبیتش را با معرفی مجدد آخوندی شکست . من بسیار پشیمانم به روحانی رای دادم فقط به همین یک وزیرش . عجیبتر آنکه قطعا مجلس رای نمیداد به ایشون اما روحانی کوپن خرج کرد براش و اصلا دلیلش مشخص نیست . کاش مجلس وظیفه نظارتی خود را انجام داده و این عضو بسیار ضعیف و ناکارآمد هیئت دولت را استیضاح کند . ایشان مسکن را کامل خوابانده و در تمام مصوباتش همه چیز را قفل کرده . از مردم گرفته تا جامعه مهندسی و ساخت و ساز را .
بغض را هم در چهره اش مشاهده میکنیم . کامل مشخص است چه رنجی میکشد .
این سیاه بازیها برای مردمی که سالهاست با سختی دارند دست و پنجه نرم میکنند جواب نمیدهد .
مرحم???
کسی برای آن کشته شدگان بغض نکرد!!!!!
البته وقتی جناب جهانگیری دختر وزیر آموزش پرورش رو با 200 میلیون سرمایه هنگامی که برای قاچاق کالا بازداشت می کنند لقب مظلوم ! می دهد باید هم برای چنین استعفاهایی بغض کند . الیته جدا شدن تاز میز و صندلی ریاست جدا بغض هم دارد!!
عکس خوبی گذاشتید. واگذاری کیترینگ داخل قطارها به یک شرکت اتریشی. این تنها یکی از اقدامات ویرانگر محس آقایی در راه اهن بوددر مورد استعفا هم این کار عوامفریبی مطلق بود که با آن صورت مسئله را از بین بردند.چرا یک سیستم سیگنالینگ ساخت شرکت متعلق به یکی از مدیران فعلی راه آهن باید در یک ماه چند هزار باز اشتباه بدهد تا آن را قطع کنند؟ و بدون آن کار کنند. نهایتا هم خطاکار و نالایق با استعفای نمایشی قهرمان می شود.چه چیزی بهتر از این.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر