بازدید 3118

سفیر آلمان: برجام نباید به مخاطره بیفتد

سفیر آلمان در ایران تاکید کرد، برلین در توافقنامه برجام نقش مهمی داشته و برجام دستاوردی است که نباید به مخاطره بیفتد.
کد خبر: ۷۴۳۷۸۴
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۵ 02 November 2017
سفیر آلمان در ایران تاکید کرد، برلین در توافقنامه برجام نقش مهمی داشته و برجام دستاوردی است که نباید به مخاطره بیفتد.

به گزارش ایرنا، مایکل کلور برشتولد روز پنجشنبه در مراسم افتتاح اتاق بازرگانی ایران و آلمان در تهران این مطلب را بیان کرد.

وی افزود، آلمان در نتیجه بخش بودن برجام هم نقش مهمی داشته و بعد از این توافقنامه بود که همکاری ها دو طرف شروع شد. 

این مقام آلمانی تصریح کرد: برای برلین مهم است که این دستاورد مهم حفظ شود و مردم ایران نتیجه آن را در سفره های خود ببینند. 

سفیر آلمان تاکید کرد : استراتژی جدید آمریکا برای به تاخیر انداختن تصمیم نهایی درباره برجام به منظور ایجاد نگرانی است که این نگرانی برای اقتصاد چون سم است و باید با این موضوع مقابله کنیم. 

وی تصریح کرد: توافق برجام در فضای خوب و احترام طرف های مختلف انجام شد و آلمان همیشه حامی احترام متقابل است. 

این مقام مسئول آلمانی تاکید کرد: آلمان همواره از توافق هسته ای با ایران حمایت کرده و این حمایت ها در آینده نیز ادامه خواهد داشت و با تمام قوا برای ادامه آن فعالیت می کند. 

وی اظهار داشت: در 2 سال اخیر صادرات آلمان به ایران 15 درصد افزایش یافته است که البته این افزایش صادرات در زمینه کالاهای سرمایه ای و ماشین آلات و کالاهای مورد استفاده در کارخانه ها بوده که موجب افزایش تولید ناخالص داخلی شده است.

برشتولد با بیان اینکه ایران شریک خوبی برای آلمان است، گفت: علاوه بر مشترکات تاریخی و زبانی بین دو کشور ، ایران از پتانسیل خوبی برای برقراری ارتباط بیشتر با آلمان برخوردار است.

** 83 طرح با ارزش 11.3 میلیارد یورو در ایران متعلق به آلمان است 

علی ماجدی سفیر ایران در آلمان هم در این مراسم گفت : آلمان پس از چین و هند، به دنبال شرکای جدید خود در بازارهای روسیه و ایران است.

وی با اشاره به این که در سال 2000، آمریکا و اروپا دو هدف روابط اقتصادی آلمان بود، افزود:بعد از آن توجه این کشور به بازارهای چین و هند معطوف شد و در حال حاضر بازار چین به سطحی رسیده که آلمان به دنبال بازارهای جدید است و نگاه آینده این کشور به بازارهای روسیه و خاورمیانه است.

وی با بیان اینکه اقتصاد آلمان صادرات محور است، افزود: بیش از 40 درصد تولید ناخالص داخلی آلمان در زمینه صادرات است به طوری که مازاد تجاری این کشور در سال 2016 به بیش از 250 میلیارد یورو و در سال 2017 به 300 میلیارد یورو رسید. 

ماجدی اظهار داشت: تولید ملی آلمان دو هدف را دنبال می کند، مورد اول کیفیت تولید که همراه آن قیمت ارزان تر نیز مورد توجه است و هدف دوم دسترسی به بازارها و نگهداری دائم آنها و یافتن بازارهای جدید است که این نگاه باعث انتقال تکنولوژی به کشورهایی مستعد شده است. 

سفیر ایران در آلمان تصریح کرد: ایران به لحاظ ژئوپلتیک، جمعیت جوان و تحصیلکرده و انرژی ارزان نسبت به همسایگان خود موقعیت خوبی دارد که پس از برجام با سفر وزیر خارجه آلمان به همراه هیات هایی و تشکیل 5 کمیسیون مشترک پس از 14 سال نشان از علاقه این کشور به برقراری رابطه اقتصادی با ایران است. 

وی اضافه کرد: طبق آمار از 350 طرح در نظر گرفته شده برای سرمایه گذاری در ایران 83 طرح با ارزش 11.3 میلیارد یورو متعلق به کشور آلمان است که امیدواریم با حل مشکلات پیش رو زمینه اجرای این طرح ها فراهم شود. 

ماجدی تاکید کرد: انتخاب ایران به عنوان بازار جدید از سوی آلمان بسیار حائز اهمیت است چرا که 20 هزار شغل در آلمان مربوط به صادرات به ایران است. 

** شفافیت اطلاعات از برنامه وزارت راه و شهرسازی است

اصغر فخریه کاشان قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین‌الملل نیز در ادامه این مراسم گفت: افتتاح اتاق هایی همچون اتاق بازرگانی ایران و آلمان علاوه بر ایجاد تعامل میان تجار و فعالان اقتصادی دو کشور زمنیه آشنایی و تسهیل روابط آنها را هم فراهم می کند. 

وی تاکید کرد: فعالان بخش خصوصی باید نیازهای اساسی کشور که در راس آنها نیازهای مالی است و همچنین پروژه هایی را که درآمد صادراتی دارند، شناسایی و در اختیار شرکت های طرف مقابل قرار گیرد. 

** دهه آینده دهه پوست اندازی اقتصاد ایران است

«پدرام سلطانی» نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران نیز در پایان این مراسم گفت: مدل و ترکیب اقتصادی ایران در حال تغییرات جدی و اساسی است و نمی خواهیم که دنیا ما را به عنوان صادرکننده نفت، فرش و پسته بشناسد. 

وی با تاکید بر این که در دور جدید همکاری ها با کشور آلمان نگاه ما به سوی سرمایه گذاری بر روی نیروی خبره، با مهارت و با اندیشه جوان است ، افزود، می خواهیم استارت آپ های خود را به دنیا عرضه کنیم و در تغییر ساختار مدل اقتصادی روی اقتصاد فرهنگ، اقتصاد هنر و اقتصاد دانش بنیان باید همکاری کنیم . 

سلطانی خاطر نشان کرد: ما علاقه نداریم در مذاکرات خود با دنیا این جمله تکراری را عنوان کنیم که ایران دارنده دومین ذخایر گاز و چهارمین ذخایر نفت است و بخش خصوصی از این مسائل عبور می کند. بخش خصوصی یادگرفته که این ذخایر برای آن اعتبار، افتخار و حرکتی نیاورده است و بخش خصوصی به توان، دانش و قابلیت ها و توانمندی نسل جوان اتکا می کند. 

وی تاکید کرد: دهه آینده دهه پوست اندازی اقتصاد ایران و ظهور و بروز شرکت هایی خواهد بود که شانه به شانه همتایان خود در فناوری، نوآوری و تولید کالاها و خدمات با ارزش افزوده بالاتر حرکت می کنند. 

به گزارش ایرنا نخستین مرکز بازرگانی آلمان در ایران با هدف ایجاد مرکز ارائه خدماتی فراتر از عضویت در اتاق روز پنجشنبه با حضور سفیر ایران در آلمان، سفیر آلمان در ایران، قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین‌الملل و برخی از فعالان و تجار ایرانی و آلمانی در تهران افتتاح شد. 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار