بازدید 21078
استاندار تهران در غرفه «تابناک»؛

تهران در برخی شاخص‌ها وضع غیرقابل قبولی دارد و محروم است

استاندار تهران با حضور در غرفه تابناک در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات، پاسخگوی سوالات رسانه ها بود و در اظهار نظرهايي قابل تأمل به مسائل و مشكلاتي در رابطه با استان تهران اشاره كرد كه چندان اميدوار كننده نبود.
کد خبر: ۷۴۳۲۷۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۹ 02 November 2017
نمایشگاه مطبوعات به روز چهارم رسید٬ گویامدیران با نمایشگاه قهرنداستاندار تهران با حضور در غرفه تابناک در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات، پاسخگوی سوالات رسانه ها بود و در اظهار نظرهايي قابل تأمل به مسائل و مشكلاتي در رابطه با استان تهران اشاره كرد كه چندان اميدوار كننده نبود.

به گزارش تابناک، محمدحسین مقیمی، استاندار تهران گفت: شهر تهران و دیگر شهرستان های استان تهران به سبب ویژگی های خاصی که دارد، از جمله پایتخت بودن تهران، در برخی شاخص ها وضعیت خوبی دارد؛ در سطح شاخص های برخی شهرهای دیگر کشور و حتی گاه بهتر از آنها اما در برخی دیگر از شاخص ها عقب هستیم که از جمله دلایل آن، مهاجرت است که موجب شده گاه محرومیت و نارسایی ها در حومه دیده شود که زیبنده مرکز کشورمان نیست و می بایست تلاش کنیم تا جبران شود.

وی رفع این محرومیت ها را نیازمند مطالعه، برنامه ریزی و اجرا خواند و در ادامه افزود: بر این اساس ما در قدم اول به همراه شورای برنامه ریزی استان -که مرجع تصمیم گیری ها در خصوص استان است- به اتفاق به شهرستان ها می رویم و در آنجا با شورای برنانه ریزی شهرستان جلسه می گذاریم تا کمبودها را از زبان مسئولان شهرستان بشنویم و از همانجا و بر اساس شناختی که حاصل می شود، با توجه به منابعی که در اختیار داریم، برای حل مشکلات برنامه ریزی کنیم.

مقیمی که سابقه حضور در کسوت استاندار در چندین استان کشورمان در دولت های مختلف را دارد، در ادامه گفت: بعضی از مشکلات فرهنگی است. به عنوان مثال در شهر تهران زباله ریختن در جوی ها زیاد است که حل این مشکل از عهده استاندار و شهردار و دیگران خارج است و تنها با آموزش به مردم و مشارکت ایشان ممکن خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که برخی معتقدند حضور وزارتخانه ها و دیگر نهادها در تهران موجب موازی کاری هایی شده که نتیجه آن توسعه نیافتگی تهران است؛ آیا این موضوع درست است؟ گفت: البته از نظر ساختاری مشکلاتی داریم که بایستی حل شود، به ویژه آنکه شهر تهران پایتخت است و وزارت خانه ها و ادارات دولتی که وظیفه رسیدگی به امور کشور را عهده دار هستند در این شهر قرار دارند. این در حالی ست که در مدتی که من در این سمت حضور دارم، تقسیم کار کرده ایم و امور مربوط به استان تهران در شورای برنامه ریزی استان تصمیم می شود.

مقیمی با تاکید بر اینکه وجود وزارتخانه ها نعمتی برای استان تهران محسوب می‌شود، گفت: ما از کمک وزارتخانه ها استفاده خواهیم کرد اما این را می دانیم که وزارت خانه ها ماموریت های بزرگ تر و وسیع تری دارند و بر این اساس از مدیران کل خواهش کرده ام خیلی برای وزارت خانه ها اذیت نداشته باشند؛ ما خودمان باید مشکلات تهران را حل کنیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی