بازدید 2644

در بحث منطقه ای جای مدعی و خوانده عوض شده

حمید بعیدی نژاد
کد خبر: ۷۴۲۷۶۲
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۵ 30 October 2017
برجام مستحكم تر از آنست كه آمريكا بتواند با آن مقابله كند. برجام تفاهمي براي حل اختلاف هسته اي ميباشد و هدف آن حل مسائل منطقه اي نيست. بحث موشكي ايران هم در چارچوب سياست دفاعي ما قرار دارد و ارتباطي به برجام ندارد.

هر چند دولت آمريكا با همه لفاظيها نتوانست برجام را كنار گذارده و اعتبار آنرا مخدوش كند، اما زيرسوال بردن امضاي برجام توسط دولت آمريكا موجب بي اعتباري شديد آمريكا شده است كه به آساني جبران نخواهد شد.

رئیس‌جمهوری آمریکا در اظهارات اخير خود بنحوي بر استفاده مكرر از "رژیم ایران" اصرار داشت كه ميخواست به صراحت بگويد كه آمريكا نظام و دولت ایران را به رسمیت نمی‌شناسد. متأسفانه اين طرز تفکر در بین نیروهای افراطی تازه بقدرت رسيده در کاخ سفید وجود دارد که برخي همچنان در رویای تغییر نظام ايران هستند. اينها واقعيت انقلاب عظيم يك ملت و نظام بر آمده از آنرا ناديده مي گيرند. اما آنها خيلي كوچكتر از اينها هستند كه بتوانند با اراده ي يك ملت بزرگ تاريخ ساز مقابله كنند.

همين وقاحت باعث شد كه ترامپ در اظهاراتش "ملت ایران" را تروریست بخواند. تا بحال سابقه نداشته است که رئیس‌يك كشور بخود اجازه دهد كه نه يك دولت بلكه یک ملت را تروریست بخواند. اين توهين بيسابقه به ملت ايران نشان از عجز و استيصال دولت اين كشور دارد.

در بحثهاي منطقه اي متاسفانه جاي مدّعي و خوانده با هم عوض شده است. اين ايران است كه چند دهه است كه دارد هزينه ي سنگيني براي اشتباهات راهبردي و خصومتهاي آشكار كشورهاي غربي در منطقه ميپردازد. از زمان تجهيز نيروهاي افراطي خارجي در افغانستان توسط آمريكا كه به رشد القاعده انجاميد، تا كمكهاي بي دريغ كشورهاي غربي به صدام عليه ايران در طول جنگ تحميلي، تا تهاجم بي برنامه ي متحدين به عراق كه با انحلال ارتش، به هرج و مرج و كشتار داخلي مردم بيگناه در عراق دامن زدند تا حمايت و كمك به داعش كه مانند يك دولت نفت صادر ميكرد، از خارج نيروي نظامي استخدام ميكرد و از طريق نظام بانكي بين المللي دريافت و پرداختهاي خود را انجام مي داد، اين ايران بوده است كه بهاي سنگيني براي اين خصومتها پرداخت كرده است و الان هم پرداخت مي كند.
 
اگر ايران به دعوت كشورهاي عراق و سوريه به كمك آن كشورها نمي شتافت، نه تنها بغداد و دمشق در دست تروريستها قرار مي‌گرفت، بلكه آنها برنامه داشتند سرزمين ايران را كه در نقشه‌هاي موهوم خود خراسان بزرگ مي ناميدند بعنوان يكي از بزرگترين اهداف خود مورد تهديد قرار دهند. وقت آنست كه آمريكا و كشورهاي غربي دست از دخالتهاي خود در منطقه دست بردارند.

اما براي ايران اين منطقه خانه ي ماست. ايران چيزي جز ثبات و صلح و امنيت نميخواهد. ما ميخواهيم مرزهاي ايران امن باشند و همسايگان ما در صلح و امنيت زندگي كنند. هر تنش و بي ثباتي در هر يك از كشورهاي همسايه ايران تهديدي بالقوه براي ثبات و امنيت در ايران است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر