بازدید 1985

پلیس میانمار اتهام دو خبرنگار خارجی رسانه‌ ترکیه‌ای را اعلام کرد

پس از آنکه دو روزنامه‌نگار خارجی که برای رسانه دولتی ترکیه کار می‌کردند یک پهپاد را بر فراز پارلمان میانمار به پرواز درآوردند، پلیس این کشور آنان را به همراه دو فرد محلی به نقض قوانین واردات متهم کرد.
کد خبر: ۷۴۲۵۹۲
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۰ 29 October 2017
پس از آنکه دو روزنامه‌نگار خارجی که برای رسانه دولتی ترکیه کار می‌کردند یک پهپاد را بر فراز پارلمان میانمار به پرواز درآوردند، پلیس این کشور آنان را به همراه دو فرد محلی به نقض قوانین واردات متهم کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این دو روزنامه‌نگار تا اولین جلسه دادگاه خود در بازداشت خواهند ماند. اتهام واردات و صادرات بدون مجوز "اشیاء محدود شده یا ممنوعه" می‌تواند تا سه سال حبس یا جریمه را برای آنان در پی داشته باشد.

سرهنگ کیاو موئه، معاون پلیس میانمار به خبرگزاری فرانسه گفت: ما پرونده‌ای را علیه هر چهار نفر (دو خارجی و دو میانماری) باز کرده‌ایم. آنان تا 10 نوامبر در بازداشت خواهند ماند.

این افراد خارجی، "لاو هونگ منگ" از سنگاپور و "موک چوی لین" از مالزی هستند که روز جمعه در نایپیداو، پایتخت میانمار در حالی که در ماموریت رسانه دولتی "تی‌ آر ‌تی" ترکیه به سر می‌بردند، دستگیر شدند.

این دو خبرنگار با "آنگ ناینگ سوئه"، روزنامه‌نگار خوش‌نام میانماری و یک راننده محلی به نام "هلا تین" کار می‌کردند.

این دستگیری در حالی رخ می‌دهد که تنش‌ها میان میانمار و ترکیه بر سر انتقاد این کشور از آزار و اذیت اقلیت مسلمان روهینجایی افزایش یافته است.

رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه، میانمار را برای پرورش "ترور بودایی‌" و نسل‌کشی مسلمانان روهینجایی متهم کرده است.

بیش از 600 هزار روهینجایی، از اواخر ماه اوت ایالت راخین میانمار را برای فرار از آتش‌سوزی‌ روستاهایشان که به دست سربازان و گروه‌های بودایی صورت گرفت، ترک کرده‌اند.

در سال جاری، چندین روزنامه‌نگار در میانمار دستگیر شده‌اند که این اقدام به هراس‌ها درباره از بین رفتن آزادی مطبوعات که پس از پایان حکومت خونتا در سال 2011 شکوفا شده بود، دامن می‌زند.

افراد بسیاری برای تهیه گزارش از گروه‌های شورشی مسلح، به افترا متهم و یا دستگیر شده‌اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار