بازدید 3098
۲

گرانفروشان پروازهای اربعین را معرفی کنید!

کد خبر: ۷۴۲۴۱۳
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۰ 29 October 2017
عابدزاده گفت: گرانفروشان پروازهای اربعین را با سند به سازمان هواپیمایی معرفی کنید؛ تلاش کرده‌ایم با گرانفروشی در پروازهای اربعین مقابله کنیم.

به گزارش ایرنا، رئیس سازمان هواپیمایی امروز در نشست خبری با بیان اینکه دستیابی به اهداف توسعه هوایی نیازمند زمان است، اظهار داشت: ایکائو و یاتا برای اعمال مقررات جدید در بستر زمانی این کار را انجام می‌دهند و این نیازمند سرمایه‌گذاری، هزینه، فرهنگ‌سازی و ... است.
 
وی به افزایش پروازهای داخلی در سال 95 نسبت به سال 94 اشاره کرد و گفت: این رقم 19 درصد بوده و در نیمه اول امسال نیز 5 درصد رشد پروازهای داخلی را داشته‌ایم.عابدزاده با تاکید بر اینکه اقتصاد صنعت حمل و نقل هوایی از بن‌بست خارج شده است، گفت: در این صنعت امروز رشد را شاهدیم و از نظر اقتصادی صنعت روی پای خود ایستاده است.
 
وی به اعطای گواهینامه‌های بین‌المللی فرودگاهی اشاره کرد و گفت:‌ بر اساس استاندارد ایکائو فرودگاه‌ها باید دارای گواهینامه بین‌المللی باشند. البته نبود گواهینامه‌های بین‌المللی دلیلی بر نبود ایمنی نیست و سازمان هواپیمایی نظام‌نامه‌ها را در این باره به فرودگاه‌ها برای اجرای ابلاغ کرده است.
 
رئیس سازمان هواپیمایی به اعطای گواهینامه‌های بین‌المللی به فرودگاه‌های لار و زاهدان در روز جاری اشاره کرد و گفت:‌فرودگاه یزد هم چندی پیش گواهینامه بین‌المللی کسب کرد.

*فرودگاه نجف هنوز درباره گرانی قیمت سوخت و خدمات فرودگاهی پاسخ نداده است
وی درباره مشکلات فرودگاه نجف اظهار داشت: در فرودگاه نجف نرخ سوخت بسیار گران شده است. همچنین نرخ خدمات فرودگاهی افزایش پیدا کرده است. شرکت‌های هواپیمایی تلاش کرده‌اند در راستای جلوگیری از افزایش نرخ بلیت پروازهای خود را به فرودگاهی نظیر بغداد منتقل کنند که در حال حاضر برخی شرکت‌های هواپیمایی این کار را انجام داده‌اند.
 
عابدزاده افزود:‌ما به عنوان حاکمیت صنعت حمل و نقل هوایی این موضوع را از فرودگاه نجف پیگیری کرده‌ایم و هنوز به ما اطلاعی نداده‌اند.
 
وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره افزایش نجومی قیمت بلیت پروازهای اربعین گفت:‌در این موضوع باید به عرضه و تقاضا توجه کرد. در ایام اربعین تقاضای پروازهای عتبات بالا می‌رود و عرضه هم محدود است. در این راستا شرکت‌ها برای جلوگیری از سوءاستفاده تعداد محدودی آژانس معرفی کردند که نظارت بر آنها انجام شده است؛ فهرست مذکور به تازگی مجددا تصحیح شده است.
 
رئیس سازمان هواپیمایی ادامه داد:‌ ما فروش‌های اینترنتی را هم که توسط برخی سایت‌ها انجام می‌شد لغو کردیم. همچنین با آژانس‌های متخلف در گرانفروشی بلیت پروازهای اربعین برخورد قانونی شد.امروز هم اگر مسافری بلیت پروازهای اربعین را با نرخ‌های گران خریداری می‌کند حتما به واحد بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان هواپیمایی با اسناد مراجعه و شکایت خود را پیگیری کند،همچنین امکان شکایت از طریق سایت سازمان هواپیمایی فراهم است.

توضیح رئیس سازمان هواپیمایی درباره حواشی خرید فلایت‌چک
 
وی درباره حواشی به وجود آمده در حوزه خرید دومین فلایت‌چک شرکت فرودگاه‌ها توضیح داد: کشور ما دو فروند فلایت‌چک مناسب در سال 52 خریداری کرد که 40 سال به ما خدمات دادند و پس از آن دیگر قادر به ارائه خدمات نبودند،بنابراین شرکت فرودگاه‌ها از سوی وزیر راه متولی خرید فلایت‌چک شد که اولین فروند آن را خریداری کرد.

عابدزاده گفت: آن دو فروند هواپیما پس از 40 سال خدمت‌رسانی از عرصه خارج شدند و اولین فلایت‌چک شرکت فرودگاه‌ها عملیات وارسی تجهیزات ناوبری و کمک ناوبری را در فرودگاه‌ها انجام می‌داد. وی ادامه داد: هواپیمای فلایت‌چک جدید در شرایط تحریم وارد کشور شد که با توجه به آنکه یک فروند کافی نبود باید دومین و سومین فروند آن هم خریداری شود و کار شرکت فرودگاه‌ها در این حوزه مورد تائید ما است.
 
رئیس سازمان هواپیمایی ادامه داد: در این اثنا عده‌ای هواپیمایی را به ما به عنوان فلایت‌چک تخصصی معرفی کردند که هیچ وقت مورد تائید سازمان هواپیمایی بابت فلایت‌چک نبود و ما تعجب کردیم چرا این موضوع اینقدر در رسانه‌ها مطرح شد، آن هواپیما با فلایت‌چک موجود اصلا قابل مقایسه نبود.
 
عابدزاده افزود:‌ حتی زمانی که ما هواپیمای فلایت‌چک هم نداشتیم به این هواپیما (دایموند 62) اعتماد نکردیم و صلاحیت آن از سوی کارشناسان ما رد شد.
 
وی تصریح کرد: فلایت‌چک شرکت فرودگاه‌ها مورد تائید سازمان هواپیمایی است، در حالی که آن هواپیمای پیشنهادی تا سطح 20 هزار پا هم پرواز نداشت و دستگاه‌هایی که روی فلایت‌چک فعلی وصل می‌شود قابل مقایسه با آن هواپیمای پیشنهادی نبود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
همه هواپيمايي ها
دارند بخرند ومگر قرا استاز جیب دولت به زیارت بروند جیب دولت مال خودش نیست ..مال یک عده خاص نیست ..مال 85 میلیون نفر است که حداقل 50 میلیون ان زیر خط فقر زندگی میکنند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر