بازدید 9797

قیمت طلا تا پایان سال2019 به بیش از1375 دلار میرسد

بانک گلدمن ساش آمریکا در تازه ترین گزار ش خود پیش بینی کرده است که قیمت هر اونس طلا تا پایان سال 2019 میلادی به بیش از 1375 دلار خواهد رسید.
کد خبر: ۷۴۲۳۹۸
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۲ 29 October 2017
بانک گلدمن ساش آمریکا در تازه ترین گزار ش خود پیش بینی کرده است که قیمت هر اونس طلا تا پایان سال 2019 میلادی به بیش از 1375 دلار خواهد رسید.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، بانک گلدمن ساش آمریکا اعلام کرده است که رشد درآمد و ثروت در کشورهای نوظهور و در حال توسعه موجب افزایش تقاضای طلا طی سال های آینده خواهد شد و این مساله تاحد زیادی کاهش تقاضا از سوی کشورهای توسعه یافته را جبران خواهد کرد.

بر اساس این گزارش تحلیلگران گلدمن ساش تاکید کردند که طلا همچنان مکان امن سرمایه گذاری باقی خواهد  ماند و تشدید نگرانی های سیاسی و اقتصادی در عرصه بین المللی موجب افزایش تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای این فلز گرانبها خواهد شد.

برای درک این مساله که نگرانی های سیاسی و اقتصادی جهان چگونه بر قیمت طلا تاثیر می گذارد، بهتر است روند قیمت طلا را طی سال های گذشته بررسی کنیم، قیمت طلا از 253 دلار در هر اونس در سال 1999 میلادی به بیش از 1888 دلار در سال 2011 میلادی رسیده است.

در سال 1999 میلادی نگرانی های مربوط به بحران مالی جنوب شرق آسیا موجب افزایش چشمگیر قیمت طلا شد. در سال 2011 میلادی نیز بحران بدهی منطقه یورو موجب تشدید ریسک سرمایه گذاری در اقتصادهای توسعه یافته شد. این در شرایطی بود که چین با رشد اقتصادی نسبتا خوبی همراه شده بود. بنابر این نگرانی های مربوط به ریسک های سیاسی و اقتصادی تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت جهانی کالاهای راهبردی به خصوص طلا داشته است.

پیش بینی می شود قیمت جهانی طلا تا دو سال آینده به شدت تحت تاثیر تحولات سیاسی و اقتصادی در کشورهای نوظهور و در حال توسعه و همین طور اقتصادهای توسعه یافته قرار خواهد داشت.

برآورد می شود قیمت هر اونس طلا تا پایان سال 2019 میلادی به بیش از 1375 دلار برسد.

وضعیت سیاست های پولی بانک های مرکزی بزرگ جهان به خصوص آمریکا اروپا و ژاپن نیز تاثیر زیادی بر قیمت طلا خواهد داشت. ترامپ قصد دارد به زودی فرد مورد نظرش برای ریاست فدرال رزرو را معرفی کند. به نظر می رسد فدرال رزرو قصد دارد تا پایان امسال یک بار دیگر نرخ بهره را افزایش دهد.

بانک مرکزی اروپا نیز به تازگی تصمیم گرفته است تا اجرای سیاست های انبساطی پولی و خرید اوراق قرضه را طی ماه های آینده ادامه دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی