بازدید 3994
گزارش هفتگی بازار آزاد ارز؛

بازدهی دلار آمریکا در هفته گذشته مثبت شد

با وجود افت نرخ دلار در روزهای پایانی مهر، از ابتدای آبان رشد 17 تومانی دلار رقم خورد. همچنان مهلت 60‌روزه کنگره برای تصمیم‌گیری در مورد برجام رشد تقاضای محافظه‌کارانه را رقم زد. پیش‌تر در میانه مهر احتمال خروج ناگهانی آمریکا از توافق برجام مقاومت سطح 4 هزار تومانی را در برابر دلار شکست. با وجود فروکش ریسک‌گریزی معامله‌گران، همچنان عامل مزبور از نرخ دلار حمایت می‌کند.
کد خبر: ۷۴۲۱۰۳
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷ 28 October 2017
با وجود افت نرخ دلار در روزهای پایانی مهر، از ابتدای آبان رشد 17 تومانی دلار رقم خورد. همچنان مهلت 60‌روزه کنگره برای تصمیم‌گیری در مورد برجام رشد تقاضای محافظه‌کارانه را رقم زد. پیش‌تر در میانه مهر احتمال خروج ناگهانی آمریکا از توافق برجام مقاومت سطح 4 هزار تومانی را در برابر دلار شکست. با وجود فروکش ریسک‌گریزی معامله‌گران، همچنان عامل مزبور از نرخ دلار حمایت می‌کند. 

به گزارش تابناک اقتصادی، علاوه بر این چشم‌انداز رشد تقاضای ارز مسافرتی با نزدیک شدن به اربعین و رشد تقاضای ارز تجاری با نزدیک شدن به پایان سال میلادی حمایت سطح 4 هزار تومانی از دلار را تقویت کرده است. با وجود تمایل معامله‌گران فردایی برای تشدید نوسانات دلار، عرضه از سوی صرافی بانک‌ها تا حدی فشار بر دلار را حفظ کرده است.

بازار ارز در هفته گذشته با آگاهی و تصمیمات به موقع بازارساز گرفتار تشویش نشد و در مسیری آرام و ملایم ۲/۰درصد افزایش قیمت را به ثبت رساند. یکی از عوامل بازدارنده‌ای که کم کم می‌تواند نحوه نگاه معامله‌گران به بازار و در نتیجه نوع تفکر آنها را تغییر دهد، روند قیمت معقول، منطقی و قابل پیش بینی است. نوسانات مقطعی که دلایل غیر بنیادی از آنها حمایت کند، یکی از تقویت‌کننده‌های تشویش در بازار است. به‌طور مثال، در بازار موازی دلار، افزایش قیمت سکه تمام بهار آزادی در مقاطعی از هفته گذشته بسیاری از معامله‌گران بازار را شگفت‌زده کرد. مهم‌ترین نوسان غیر بنیادی سکه در دومین روز آبان ماه رخ داد؛ جایی که سکه با ۱۲ هزار تومان رشد از مرز یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان عبور کرد و به بهای یک میلیون و ۳۱۰ هزار تومان رسید. پس از این رشد، فضای بازار معقول تر شد و این فلز گرانبها نیز در نهایت با قیمت یک میلیون و ۳۱۱ هزار تومان به کار خود پایان داد. با این حال وقوع نوساناتی مانند روز سه‌شنبه موجب می‌شود حتی معامله‌گران آگاه بازار نیز در تفسیر احتمالات آینده سعی ‌کنند نقش عوامل غیربنیادی را بیشتر در نظر بگیرند. به نقل از دنیای اقتصاد، در چنین شرایطی بازارساز می‌تواند با کوتاه کردن دست نوسان گیرانی که قیمت‌ها را برخلاف روند بنیادی حرکت می‌دهند، نگاه‌های منطقی اطمینان بخش را در بازار تقویت کند. 

گزارش هفتگی بازار آزاد ارز؛

گزارش هفتگی بازار آزاد ارز؛

گزارش هفتگی بازار آزاد ارز؛

در ادامه نگاهی داریم به روند میانگین قیمت های فروش دلار آمریکا، یورو و درهم امارات در هفته گذشته؛

شنبه؛ افت ابتدای هفته دلار، یورو و درهم

در پایان معاملات بازار آزاد روز شنبه، شاهد افت قیمت دلار، یورو و درهم بودیم. بر این اساس، هر دلار آمریکا با کاهش 7 ریال نسبت به روز پنج شنبه به طور میانگین به قیمت 40 هزار و 103 ریال رسید. هر یورو نیز با افت 211 ریال مواجه شد و در پایان روز به رقم فروش 47 هزار و 267 ریال رسید. همچنین هر درهم امارات در بازار آزاد ابتدای هفته، 10 هزار و 980 ریال قیمت گذاری شد که نسبت به پایان هفته گذشته، 7 ریال ارزان تر فروخته شد.

یکشنبه؛ دلار و درهم همچنان در مسیر نزولی

در پایان معاملات بازار آزاد روز یکشنبه، دلار آمریکا و درهم امارات کاهش و یورو افزایش قیمت داشتند. بر این اساس، هر دلار آمریکا در بازار پایان مهرماه، 46 ریال نسبت به روز قبل کاهش قیمت داشت و به طور میانگین به قیمت 40 هزار و 57 ریال رسید. هر یورو نیز با رشد 82 ریال همراه شد و در پایان روز به رقم فروش 47 هزار و 349 ریال رسید. همچنین هر درهم امارات در پایان روز 10 هزار و 972 ریال قیمت گذاری شد که نسبت به روز شنبه، 8 ریال ارزان تر فروخته شد.

دوشنبه؛ دلار آمریکا به کف کانال ۴۰۰۰ تومان رسید

در پایان معاملات اولین روز از آبان 96، هر دلار آمریکا با افت 49 ریال نسبت به روز قبل، یه طور میانگین به قیمت 40 هزار و 8 ریال فروخته شد. هر یورو نیز 196 ریال رشد داشت و در پایان روز به رقم فروش 47 هزار و 545 ریال رسید. همچنین هر درهم امارات در بازار آزاد، 10 هزار و 995 ریال قیمت گذاری شد که نسبت به روز یکشنبه، 23 ریال گران تر فروخته شد.

سه شنبه؛ رشد ۱۳۰ ریالی دلار و افت ۱۰۸ ریالی یورو

در پایان معاملات بازار آزاد روز سه شنبه، هر دلار آمریکا با رشد 130 ریال نسبت به روز قبل، به طور میانگین به قیمت 40 هزار و 138 ریال فروخته شد. هر یورو نیز با کاهش 108 ریال مواجه شد و در پایان روز به رقم فروش 47 هزار و 437 ریال رسید. همچنین هر درهم امارات در بازار آزاد، 11 هزار و 13 ریال قیمت گذاری شد که نسبت به روز دوشنبه، 18 ریال گران تر فروخته شد.

چهارشنبه؛ دلار آمریکا ۱۸۰ ریال گران‌تر شد

در پایان معاملات بازار آزاد روز چهارشنبه، هر دلار آمریکا با رشد 180 رسال نسبت به روز قبل، به طور میانگین به قمت 40 هزار و 318 ریال فروخته شد. هر یورو نیز با افزایش 69 ریال همراه بود و و در پایان روز به رقم فروش 47 هزار و 506 ریال رسید. همچنین هر درهم امارات در بازار آزاد، 10 هزار و 989 ریال قیمت گذاری شد که نسبت به روز سه شنبه، 24 ریال ارزان تر فروخته شد.

پنج شنبه؛ نبض دلار همچنان در مرز ۴ هزار تومان

در پایان معاملات بازار آزاد روز پنج شنبه، هر دلار آمریکا با کاهش 137 ریال نسبت به روز قبل، به طور میانگین به قیمت 40 هزار و 181 ریال فروخته شد. هر یورو نیز با افت 185 ریال همراه بود و در پایان روز به رقم فروش 47 هزار و 321 ریال رسید. همچنین هر درهم امارات نیز در بازار آزاد پایان هفته، 10 هزار و 958 ریال قیمت گذاری شد که نسبت به روز چهارشنبه، 31 ریال ارزان تر فروخته شد.


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار