بازدید 5199
در پنج ماهه نخست سال جاری رخ داد

ارزآوری ۶ میلیون دلاری با صادرات زردآلو

براساس آمار گمرک در پنج ماهه نخست سال جاری بیش از 10 هزار و 366 تن زردآلو به کشور‌های مختلف جهان صادر شده است.
کد خبر: ۷۴۱۹۹۰
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰ 27 October 2017
براساس آمار گمرک در پنج ماهه نخست سال جاری بیش از 10 هزار و 366 تن زردآلو به کشور‌های مختلف جهان صادر شده است.

به گزارش میزان، آمار مقدماتی گمرک جمهوری اسلامی ایران از تجارت خارجی پنج ماهه نخست سال جاری حاکی از آن است که در این مدت بیش از 10 هزار و 366 تن زردآلو به صورت تازه و خشک به کشور‌های مختلف جهان صادر شده است.

براساس صادرات این حجم زردآلو به کشور‌های مختلف، درآمد 6 میلیون و 619 هزار و 806 دلاری نصیب کشور شده است.

لازم به ذکر است که ارزش ریالی این حجم صادرات بالغ بر 21 میلیارد و 596 میلیون و 113 هزار و 120 تومان در آمار گمرک به ثبت رسیده است.

در مدت ذکر شده بیش از 17 کشور جهان از جمله آذربایجان، امارات متحده عربی، عراق، کویت، روسیه، هنگ کنگ و هند پذیرای زردآلو ایرانی بوده اند

در میان کشور‌های ذکر شده عراق با واردات بیش از 8 هزار و 992 تن زردآلو از ایران، اولین و بزرگترین خریدار در پنج ماهه نخست سال 96 بوده است که درآمد 5 میلیون و 676 هزار و 550 دلاری را نصیب کشور کرده است.

در همین راستا شکراله حاجی وند مدیرکل دفتر امور میوه های سردسیری و خشک معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی طبق آخرین آمار، سطح زیر کشت زردآلو و قیسی کشور را طی سال گذشته، ۵۹ هزار هکتار اعلام کرد که از این سطح ۵۸ هزار و ۷۱۹ هکتار آن بارور و ۸۷۹ هکتار غیر بارور است.

وی میانگین عملکرد زردآلو و قیسی در هر هکتار از باغات کشور را ۷ هزار و ۳۰۰ کیلو گرم عنوان کرد و گفت: سرانه مصرف این محصول برای هر نفر در کشور 5.4 کیلوگرم است.

حاجی وند با بیان آخرین آمار فائو خاطرنشان کرد: ازبکستان با تولید ۵۴۷ هزار تن زردآلو و قیسی رتبه نخست و ایران با تولید ۴۳۲ هزارتن زردآلو و قیسی در سال ۹۵ رتبه دوم تولید این محصول در جهان را کسب کرده است.

ارزآوری ۶ میلیون دلاری با صادرات زردآلو

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر