بازدید 4443

بیش از ۳هزار میلیارد تومان از مطالبات گندم‌کاران باقی است

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: پیش‌بینی من این است که با روند موجود، سال آینده تبدیل به یک واردکننده گندم می‌شویم.
کد خبر: ۷۴۱۸۳۵
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۳ 26 October 2017
علی‌ محمد شاعری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص اقدام وزارت جهاد و کشاورزی در خصوص دادن حواله خرید کود و بذر به گندم‌کاران در ازای مطالبات، اظهار داشت: دولت شعار حمایت از خودکفایی سر می‌دهد اما توانایی اجرای این برنامه را ندارد.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وضعیتی که در پرداخت مطالبات گندم ایجاد شده است این معنی را دارد وزارت جهاد کشاورزی توان دفاع از خودکفایی کشور را ندارد، گفت: گندم مهم‌ترین و استراتژیک‌ترین محصول جهانی است و هیچ مسئله‌ای مهم‌تر از نان شب نباید در اقتصاد کشور وجود داشته باشد.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه گندم نان مردم و امنیت غذایی مردم را تامین می‌کند و سمبل خود ائتکایی کشاورزی ایران گندم است، ادامه داد: سال گذشته جشن خودکفایی گندم را با حضور رئیس جمهور برگزارکردیم اما امسال میزان تولید گندم 23درصد کاهش پیدا کرده است.

دست دلالان و مافیا در پشت پرده واردات محصولات کشاورزی

وی با تاکید بر اینکه پیش‌بینی من این است که با روند موجود سال آینده تبدیل به یک واردکننده گندم می‌شویم، عنوان کرد: در پشت این تصمیات یک‌سری دلالان و مافیا وجود دارد که مخالف خود اتکایی در محصولات کشاورزی هستند و می‌خواهند با وارد کردن گندم و سایر محصولات کشاورزی به سودهای کلان دست پیدا کنند.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه مردم و کشاورزان را ناراضی و نگران می‌کنند و انگیزه از کشاورزان گرفته شده است، خاطرنشان کرد: بیش از 3هزار میلیارد تومان در حال حاضر پول گندمی را که 5 ماه قبل خریداری شده باقی مانده و اینگونه تصمیمات توهین به کشاورزان ایرانی است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل