بازدید 12633
فرید موسوی در گفت وگو با «تابناک»؛

احتمال رأی ندادن فراکسیون امید به غلامی زیاد است/ غلامی را با منتقدان رو در رو می کنیم!

روز دوشنبه تجمع های مختلفی در برخی دانشگاه ها از جمله دانشگاه‌های علم و صنعت، امیرکبیر، علامه و هنر در اعتراض به معرفی منصور غلامی برگزار شد و غلامرضا حیدری، نماینده تهران نیز در توئیتر خود اعلام کرد، غلامی گزینه بیست و یکم حسن روحانی بوده است.
کد خبر: ۷۴۱۸۲۲
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۹ 27 October 2017
احتمال رأی ندادن فراکسیون امید به غلامی زیاد است/ غلامی را با منتقدان رو در رو می کنیم! با نزدیک شدن به روز رأی اعتماد در مجلس، انتقادات به معرفی گزینه وزارت علوم بالا گرفته و بسیاری از نمایندگان مجلس و تشکل های دانشجویی، بارها و به صراحت نسبت به معرفی غلامی به عنوان گزینه وزارت علوم اعتراض و حتی برخی نمایندگان مجلس از وی به عنوان گزینه بیست و یکم لیست روحانی یاد کرده اند.

به گزارش «تابناک»؛ روز دوشنبه، تجمع های مختلفی در برخی دانشگاه ها از جمله دانشگاه‌های علم و صنعت، امیرکبیر، علامه و هنر در اعتراض به معرفی منصور غلامی برگزار شد و غلامرضا حیدری، نماینده تهران نیز در توئیتر خود اعلام کرد، غلامی گزینه بیست و یکم حسن روحانی بوده است.

با این حال، خبرهای خوبی نیز از فراکسیون امید مجلس به گوش نمی رسد، به گونه ای که روز گذشته، یک عضو شورای مرکزی فراکسیون امید درباره حواشی جلسه غلامی، وزیر پیشنهادی علوم به این فراکسیون توضیحاتی داد و گفت: آقای غلامی در جلسه با فراکسیون امید مدعی شد، دانشجویی که فیلم اعتراض وی پخش شده، به دلایل غیر سیاسی از کمیته انضباطی حکم گرفته بود.

بنا بر این گزارش، نمایندگان در همان جلسه، اسناد و مدارکی را که نشان می‌داد، حکم صادره علیه این دانشجو به دلایل سیاسی بوده، به وزیر پیشنهادی ارائه کردند. آقای غلامی در آن جلسه بعد از ارائه مدارک، هیچ توضیح خاصی نداد و گفت، بعدا قضیه را روشن می‌کند و تا امروز هم هنوز توضیح قانع کننده ای از وی دریافت نکرده ایم.

بنابراین، امکان اینکه فراکسیون امید به این نتیجه برسد که نباید در صحن به ایشان رأی داد، بسیار است و در آن صورت از اعضای فراکسیون ـ که موافق آقای غلامی هستند ـ توقع داریم به رأی فراکسیونی احترام بگذارند.

در همین ارتباط، فرید موسوی، عضو فراکسیون امید در گفت و گو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: روز گذشته، فراکسیون امید جلسه ای با حضور وزیر پیشنهادی علوم برگزار کرد که نمایندگان مجلس در آن جلسه سعی داشتند در مورد انتقاداتی که در فضای عمومی دانشگاه به وی می شود، بحث کنند.

این نماینده مجلس گفت: این جلسات تا روز رأی اعتماد با غلامی ادامه خواهد داشت. غلامی در این جلسه، یکسری نکته نظراتی داشت که درباره آنها صحبت شد و البته برخی مستندات نیز به فراکسیون ارائه کرد؛ با وجود این، هنوز فراکسیون دغدغه بسیاری روی انتخاب این وزیر دارد.

این نماینده مجلس افزود: دانشگاه و جو دانشگاهی بیش از هر چیزی برای ما مهم است؛ بنابراین نمی توان به دغدغه این قشر بی تفاوت بود. پس هم باید خود وی در این جلسات باشد و هم اینکه برخی منتقدان وی نیز در این باره توضیحات دهند و نظرات خود را به نماینده ها بگویند.

وی در ادامه یادآور شد: هم اکنون بسیاری از فعالان دانشجویی مخالف وی هستند و نسبت به عملکرد وی انتقاد دارند. با وجود این، برخی با وی موافق هستند؛ بنابراین، ما نیز باید به یک جمع بندی در مورد وی برسیم که این جمع بندی صبح یکشنبه رخ خواهد داد.

وی در پاسخ به اینکه وزیر پیشنهادی درباره برخوردهایی که در زمان ریاست وی در دانشگاه رخ داده به فراکسیون چه گفتند نیز اظهار داشت: غلامی توضیحات و مستنداتی در این مورد ارائه کرده است؛ اما به دلیل برخی مشکلات نتوانستیم در این موارد به جمع بندی خاصی برسیم.

این نماینده گفت: تا این جای کار پاسخ های غلامی نتوانسته، فراکسیون را قانع کند و به همین دلیل نیز ما جلسات دیگری را نیز با وی گذاشته ایم تا توضیحات بیشتری دهد. البته وی یکسری محدودیت هایی نیز در زمان ریاست دانشگاه همدان داشته و به گفته خودش با توجه به شرایط موجود تصمیم گیری شده است؛ اما به هر حال باید فضای عام را نیز در نظر بگیریم.

وی همچنین یادآور شد: فراکسیون تا کنون در مورد غلامی به هیچ جمع بندی نرسیده و صحبت های غلامی در فراکسیون امید به هیچ عنوان قانع کننده نبود؛ بنابراین، فراکسیون به احتمال زیاد بخواهد برخی از منتقدان وزارت غلامی را با وی رو در رو کند و درباره اتفاقات رخ داده در دوران ریاست وی صحبت شود.

این نماینده مجلس گفت: قطعا فراکسیون امید بر اساس سوگندی که خورده است، عمل خواهد کرد. ما نیز نظر بخشی از جامعه را که حمایت خود را از ما دریغ نکرده اند، مد نظر می گیریم؛ بنابراین، دغدغه همه آحاد جامعه باید در نظر گرفته شود و تصمیم گیری نیز بر پایه همین اساس باشد.
اعتقاد من این است که همواره در جامعه، افرادی بهتر از هر یک از این آقایانی که حتی وزیر هم شده اند و رأی بالایی هم گرفته اند، در جامعه ما هستند، ولی فرصت خدمت برای همه نیست؛ بنابراین، تلاش ما این است که بهترین فرد ـ در صورت امکان ـ سکان هدایت امور را به دست بگیرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل