بازدید 7128

تویوتا از آمریکا عذرخواهی کرد

کد خبر: ۷۴۱۲۶۴
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵ 24 October 2017
شرکت تویوتا موتور ژاپن از ناظر بازار اوراق بهادار آمریکا برای فروش یک دستگاه خودروی تویوتا به سفارت ایران در هند عذرخواهی کرد.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری تلگراف، شرکت تویوتا موتور ژاپن از ناظر بازار اوراق بهادار آمریکا به علت فروش یک دستگاه خودروی تویوتا به سفارت ایران در هند، توسط شرکت تویوتا کرلوسکار، شعبه این شرکت در هند، عذرخواهی کرد.

فروش این خودرو در سال مالی که در 31 مارس 2017 به پایان می رسد، صورت گرفته است.

از فوریه 2013، آمریکا شرکت‌های آمریکایی و خارجی فعال در این کشور را از ورود به انجام مبادلات با ایران منع کرده است. این تحریم‌های اقتصادی حتی پس از تایید پایبندی ایران به توافق هسته‌ای در ماه جولای توسط ترامپ، ادامه یافت.

بر اساس بند 13 قانون اوراق بهادار آمریکا، از 6 فوریه 2013 شرکت‌هایی که با کمیسیون بورس و اوراق بهادار این کشور همکاری می‌کنند، باید قراردادها، تراکنش‌ها و قراردادها با نهادهای ایرانی را اعلام کنند.

شرکت تویوتا به کمیسیون بورس و اوراق بهادار اعلام کرد فروش این خودروی تویوتا به سفارت ایران توسط شعبه هندی متعلق به این شرکت «حدود 2 میلیون ین، تقریبا برابر با یک میلیون و 140هزار روپیه درآمد ناخالص برای این شرکت داشته است و این معامله سود خالص چندانی برای تویوتا در بر نداشته است. تویوتا معتقد است که این معامله، این شرکت و شرکت‌های وابسته‌اش را در معرض تحریم‌های آمریکا قرار نمی‌دهد.»

همچنین تویوتا گفته است که تویوتا کرلوسکار موتور قصد داشته است تا این معامله را متوقف کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۲۱
علی برکت الله
برگرداندن عزت به ایرانیان
ننگ بر تو اي تويوتا و تويوتا سوار (با قيمت 3 برابر قيمت جهاني)! تمام خودروهاي نظامي داعش هم تويوتا است. چون خودشون داده اند نياز به معذرت خواهي نيست!
واقعا آمریکا قدرت بی نهایتی داره هر چی خوبه رو جذب میکنن سمت خودشون فرار مغزها از همه دنیا به سمت امریکا ادامه داره ما هم مجبوریم بریم با کشورهای ضعیف آفریقایی معامله کنیم که اونها رو هم بزودی عربستان میخره
سلام کره شمالی سلام ب....
اگر برندي مانند تويوتا مي خواهد براي كشوري عزت به همراه ذلت بياورد خداراشاكريم كه عزتمندبدون ذلتيم هرچند تويوتا نداريم
اینهمه تویوتا زیر پای داعشی ها تو عراقه چرا اونها ردیابی نمیشه
پس چطور ميگن تحريم ها برداشته شده. وقتي ژاپن يك تويوتا توي هند نمي تونه به ايران بفروشه؟
پس چطور اين همه تويوتا به ايران وارد ميشه؟
ای خاک عالم تو سرت ژاپن!
اصلا فک نمیکردم ژاپن در مقابل آمریکا اینقد زبون و ذلیل باشه. والا بخدا آدم توی فقر و فلاکت زندگی کنه ولی ذلیل و برده کسی نباشه
جواب روشن است چون داعش ساخته آنها است و از طرفی دنیای امروز از نظر غربی ها جنگل است و در این جنگل باید شبیه کره شمالی عمل کرد.
یک محترمی بود که در ایام انتخاب هی میگفت: عزت را به پاسپورت بر می گردانم!
الان کجا تشریف دارن؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۲
حالا این وسط پاسپورت کجا بوده
پاسپورت ماشینه منظورته؟
چقدر ذلیل شده ایم که در مقابل یک چنین توهینی از طرف شرکت تویوتا ، هیچ مسئولی حرف که نمی زند هیچ واردات از شرکت تویوتا که ادامه دارد هیچ ، حتما سفارت ایران در هند هم بخاطر خرید یک دستگاه تویوتا از نمایندگی و ایجاد دردسر برای شرکت تویوتا از این شرکت عذرخواهی کرده.
مرگ بر تويوتا. مرگ بر ژاپن.
ای خااااااک بر سر تویوتاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
ایران باید تویوتا در ایران را تحریم کند
این هم از اثرات برجام و افزایش اعتبار ایران !!!
این یعنی اوج ذلت ژاپن در برابر آمریکا . کشوری که میلیون ها نفرش در جنگ دوم جهانی توسط آمریکا کشته شدند . آیا رسیدن به تکنولوژی به سر خم کردن جلوی آدمی مثل ترامپ می ارزد ؟؟؟ کاش یک عده این را در ایران می فهمیدند .
سفارت ایران باید فورن این خودرو را به تویوتا برگشت بدهد.کشوری که حق ندارد بدون اجازه ی آمریکا یک خودرو بفروشد را حتی مستعمره هم نامید آن هم در شرایطی که آمریکا هیچگاه از ژاپن برای بزرگترینجنایت تاریخ علیه بشریت حاضر به عذر خواهی نشده....
لازمه بگويم هزاران تويوتاي زير دست دا ع ش رو كه عربوستان خدمتشون تقديم فرموده همراه با عموسام مشكلي نداره كه ازشون جهت سلاخي مردم عر ب استفاده شد! معذرت بخواه معذرت بخواه، بقول استادخوش نويس پاييز همه بالاخره ميرسه. هي روزگار
نميدونستم ژاپن اينقدر خوار و خفيفه.
یه معجزه هزاره سومی هم میگفت:تحریمها کاغد پاره اند،این اثرات همان کاغذ پاره هاست،کسی از ایشان که گاهی هم هاله ی نور دور سرش دیده میشد ،(البته همه این نور را نمی دیدند)،خبری دارد؟
گروه تروریستی داعش هزاران دستگاه خودروی وانت تویوتا داشت که ما همیشه در اخبار و تلویزیون می دیدیم، پس چرا کارخانه تویوتا بخاطر استفاده داعش از این خودروها عذرخواهی نکرد؟ تازه هیچوقت هم معلوم نشد که این همه خودروی نو و تازه را داعش یک جا از کجا آورده بود و چگونه خریده بود و چه کسی به آنها فروخته بودند؟ اگر براستی فروختن خودرو به دشمنان دموکراسی مشکل دارد کافیست چند عدد از تویوتاهای منهدم شده داعش در جنگ عراق و سوریه را بیابند و با خواندن شماره سریال موتور و بدنه بسادگی فروشنده این خودروها و مسیر فروش آنها به گروه تروریستی داعش را ردیابی نمایند.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار