بازدید 2502

اراده ای برای تنظیم بازار محصولات کشاورزی وجود ندارد

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: اراده ای برای تنظیم بازار محصولات کشاورزی وجود ندارد.
کد خبر: ۷۴۱۲۲۶
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۵ 24 October 2017
سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: اراده ای برای تنظیم بازار محصولات کشاورزی وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، علی محمد شاعری در استودیوی خبر 21 شبکه یک سیما افزود: مدیریت عرضه و تقاضا در محصولات کشاورزی به عهده دولت است در حالی که وزارت جهاد کشاورزی ابزار لازم را برای کنترل بازار در اختیار ندارد .

وی با اشاره به تولید سه و نیم تا چهار میلیون تن سیب و چهارو نیم تا پنج میلیون تن مرکبات در سال در کشور گفت: 80 درصد این میزان مصرف داخلیست و اگر بتوان 20 درصد این میزان تولید را صادر کرد بازار به تعادل می رسد.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی بر اساس مصوبه ای مجلس می تواند تا 300 میلیارد تومان جوایز صادراتی به صادر کنندگان بدهد افزود: با یک سوم این اعتبار هم می شود بازار محصولات کشاورزی را تنظیم کرد.

شاعری افزود: سازمان تعاون روستایی که پیش از این مسئولیت تنظیم بازار محصولات کشاورزی را بر عهده داشت دیگر کارهای لازم را ندارد.

وی با اشاره به اینکه جهاد کشاورزی بیشتر در زمینه تولید فعال است افزود: زیر ساخت های لازم برای صادرات در کشور فراهم نیست و و دولت اساساً به صادرات اهمیت لازم را نمی دهد.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس افزود: قوانین بالا دستی در مجلس تصویب شده است و دولت باید سیاست هایش را برای تنظیم بازار محصولات کشاورزی بر اساس آنها تنظیم کند.
شاعری تصریح کرد: اساس نظام بازرگانی کشور بر واردات چیده شده چون تولید در خارج هزینه اش کمتر است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر