بازدید 2839

قیمت نفت سنگین ایران افزایش یافت

قیمت نفت خام سنگین ایران در هفته منتهی به سیزدهم اکتبر (بیست و یکم مهرماه) با افزایش سه سنتی، 53 دلار و 30 سنت برای هر بشکه معامله شد.
کد خبر: ۷۴۱۰۵۶
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۱ 23 October 2017
قیمت نفت خام سنگین ایران در هفته منتهی به سیزدهم اکتبر (بیست و یکم مهرماه) با افزایش سه سنتی، 53 دلار و 30 سنت برای هر بشکه معامله شد.

به گزارش دوشنبه تارنمای وزارت نفت، قیمت نفت خام سبک ایران نیز در هفته منتهی به 13 اکتبر (جمعه 21مهرماه) با 50 سنت کاهش به 54 دلار و 81 سنت برای هر بشکه رسید.

میانگین قیمت نفت ایران از ابتدای سال 2017 تاکنون 49 دلار و 93سنت برای هر بشکه بوده است.

قیمت سبد نفتی اوپک نیز به 54 دلار و 41 سنت برای هر بشکه رسید که نسبت به هفته گذشته سه سنت افزایش یافت.

بهای نفت خام شاخص دبلیو.تی.آی در هفته منتهی به 13 اکتبر، 56 سنت افزایش یافت و به 50 دلار و 77 سنت برای هر بشکه رسید. 

قیمت نفت برنت در هفته مورد اشاره، 24 سنت کاهش یافت.

همچنین قیمت نفت خام شاخص‌های دوبی و عمان نیز به 54 دلار و 60 سنت و 54 دلار و 81 سنت برای هر بشکه رسید که نسبت به هفته گذشته به ترتیب هشت سنت و هفت سنت کاهش نشان می‌دهد.

بر اساس گزارش هفتگی اداره اطلاعات انرژی آمریکا (یی.آی.آ- EIA)، سطح ذخیره‌سازی تجاری نفت‌خام آمریکا برای سومین هفته متوالی با کاهش روبرو شد. 

در این میان، کاهش تولید نفت‌خام اوپک و کشورهای داوطلب غیراوپک، سبب افزایش تقاضای نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه «مارس» شده است.

مطابق با پیش‌بینی اداره اطلاعات انرژی آمریکا، تولید نفت‌خام آمریکا در سال 2018 با هشت درصد افزایش به 9 میلیون و 920 هزار بشکه در روز می رسد که بالاترین رقم تولید نفت‌خام این کشور خواهد بود. 

اداره اطلاعات انرژی آمریکا، صادرات نفت‌خام این کشور در هفته منتهی به ششم اکتبر (چهاردهم مهر) را یک میلیون و 270 هزار بشکه در روز اعلام کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار