بازدید 5297

حراج آخرین نقاشی «چرچیل»

کد خبر: ۷۴۰۹۴۰
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰ 23 October 2017
آخرین نقاشی که «وینستون چرچیل» کشیده، به فروش گذاشته می‌شود.

به گزارش ایسنا، «تلگراف» نوشت: «وینستون چرچیل» سیاستمدار انگلیسی که بیشتر او را با سمت نخست‌وزیری و پیروزی در جنگ جهانی دوم به یاد می‌آورند، هنرمندی پرکار بود که حدود ۵۴۴ تابلو خلق کرده است.

آخرین اثری که او پیش از مرگش در سال ۱۹۶۵ کشیده، به زودی چوب حراج می‌خورد. «چرچیل» نقاشی کشیدن را از دهه سوم زندگی‌اش آغاز کرد و این هنر بعدها تبدیل به بخش جداناشدنی زندگی‌اش شد.

 
 
او در آخرین نقاشی‌اش «خاص‌ترین نقطه جهان» که برکه ماهی‌های قرمز در خانه «چارتوِل» خود بوده را به تصویر کشیده است. او این نقاشی را به «ادموند موری»‌ محافظ شخصی خود که ۱۵ سال به او خدمت کرده و سه‌پایه و قلم‌موها را برایش آماده می‌کرد،‌ هدیه داد. این اثر از آن سال در خانواده «موری» ماند و حال در حراجی «ساتبی» به معرض فروش گذاشته می‌شود.

این نقاشی پیش از این در هیچ نمایشگاهی دیده نشده و ارزش آن بیش از ۸۰ هزار پوند تخمین زده شده است.

«چرچیل» به برکه ماهی‌های قرمز در این خانه علاقه زیادی داشت. او از همان دیدار اول در دهه سوم زندگی‌اش، شیفته این خانه و آن نقطه خاص شد و حتی در روزهای پایانی عمرش بیشتر وقتش را در آن مکان می‌گذراند. او با عصایش ضربه‌ای می‌زد و همه ماهی‌ها به جنبش درمی‌آمدند؛‌ همین اتفاق سوژه او برای خلق آخرین اثر هنری‌اش شده است.

در سال ۲۰۱۴ نقاشی بزرگترین از «چرچیل» با همین سوژه که به دخترش «ماری» تعلق داشت، به قیمت یک میلیون و ۸۰۰ هزار پوند به حراج رفت.

هیچ یک از نقاشی‌های این سیاستمدار انگلیسی در طول عمرش به فروش نرسید. نقاشی «برکه ماهی‌های قرمز در چارتول» روز ۲۱ نوامبر در حراجی هنر مدرن و پس از جنگ بریتانیای «ساتبی» به فروش گذاشته می‌شود.

«وینستون لئونارد اسپنسر چرچیل» (۱۹۶۵ـ ۱۸۷۴) سیاست‌مدار و نویسنده‌ای انگلیسی بود که بین سال‌های ۱۹۴۰ تا ۱۹۴۵ در طول جنگ جهانی دوم و بار دیگر بین سال‌های ۱۹۵۱ تا ۱۹۵۵ نخست‌وزیر انگلستان بود.

او افسر ارتش انگلیس نیز بود. «چرچیل» در سال ۱۹۵۳ برنده‌ نوبل ادبیات شد. مجله «تایم» در سال ۱۹۴۹، او را به عنوان مرد نیمه‌ اول قرن بیستم انتخاب کرد.

«چرچیل» سال ۱۹۴۰ نیز به عنوان مرد سال «تایم» انتخاب شده بود.


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان