بازدید 9945

قبض بعدی گاز بدون آبونمان

کد خبر: ۷۴۰۹۰۶
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۳ 23 October 2017
31 مرداد امسال هیئت عمومی دیوان عدالت اداری اعلام کرد دریافت آبونمان از مشترکان شرکت ملی گاز ایران غیرقانونی است و بخشنامه دریافت این وجوه را که مصوب سال 91 بود، باطل اعلام کرد.
 
به گزارش روزنامه خراسان، به دنبال پیگیری این موضوع و زمان اجرایی شدن این رای، روز گذشته سخنگوی شرکت ملی گاز از ابلاغ رأی به شرکت ملی گاز خبرداد و به خراسان رضوی گفت: رأی دیوان عدالت اداری به‌تازگی تصویب و به شرکت ملی گاز ابلاغ‌شده است و در قبوض بعدی گاز، این قانون اعمال خواهد شد.
 
بوجار زاده تصریح کرد: شرکت ملی گاز تابع قانون است و از تاریخ ابلاغ این قانون به استان‌ها، بخشنامه حذف آبونمان نیز ابلاغ خواهد شد.
 
پیش از این سخنگوی شرکت ملی گاز ایران پنجم شهریور ماه در گفت و گو با خبرگزاری صدا و سیما اجرای این رای را منوط به ابلاغ رسمی و قانونی دانسته و گفته بود «منتظریم تا حکم دیوان عدالت اداری به صورت قانونی به دستمان برسد و پس از دریافت،  شرکت ملی گاز درباره آن اعلام نظر و در صورت ابلاغ قانونی ازسوی مراجع ذیصلاح اقدام خواهد کرد»، در حالی که  نماینده دیوان عدالت اداری در استان تاکید دارد که رای هیئت عمومی دیوان عدالت اداری پس از انتشار در روزنامه رسمی کشور لازم الاجراست و در واقع چاپ شدن رای دیوان در روزنامه رسمی به منزله ابلاغ عمومی آن است.
 
مفتخری در گفت و گو باخراسان رضوی تصریح کرد: طبق ماده 109 قانون دیوان عدالت اداری "هرگاه پس از انتشار رای هیئت عمومی دیوان در روزنامه رسمی کشور مسئولان ذی ‌ ربط از اجرای آن استنکاف نمایند، به تقاضای ذی ‌ نفع یا رئیس دیوان و با حکم یکی از شعب دیوان، مستنکف به انفصال موقت از خدمات دولتی به مدت سه ماه تا یک سال و جبران خسارت وارده محکوم می‌‌ شود." یعنی بر اساس این ماده قانونی پس از انتشار رای دیوان در روزنامه رسمی، این رای جنبه قانونی پیدا خواهد کرد و دستگاه مربوط که در این جا شرکت ملی گاز است، ملزم به اعمال آن است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۱۲
دولت بجاش با درج عنوان "" بیمه "' در قبوض برق جبران کرد ...
خیالی نیست! یک جور دیگه از مردم میگیرند!
تکلیف آبونمانهای قبلی چی میشه؟!
پول هایی ک از سال ۹۱ تا الان گرفتن چی میشه؟
ماشا.. اینقدر مبلغ گاز بالا رفته که دیگه نیازی به آبونمان ندارند
این آبونمان هم حکایتی است دوره به دوره میاد و میره ، وقتی میاد هزینه کل رو گرون میکنه و وقتی هم میره بازم هزینه کل رو گرون میکنه .
خوب اگر این مصوبه دولت خلاف بوده چرا شرکت گاز مکلف به بتز پس دادن آبونمانهای دریافتی قبلی نشده یعنی خیلی راحت چند صد میلیارد تومان از جیب مردم گرفتن و خوردن به همین راحتیه؟
در همه قبضهای گاز مبلغ نسبتا زیادی به عنوان عوارض گاز رسانی! و در قبوض آب نیز مبلغ زیادی تحت عنوان واهی
تبصره! وجود دارد
اولا که همین قبض فعلی هنوز آبونمان داره. دوما تکلیف این همه پول که طی این چند سال به طور غیر قانونی گرفته شد چی میشه؟
من يك كارمند دولت هستم 24 ماه است كه يارانه من و خانواده ام قطع شده الان پولش شده 4550000 تومان شده ، اين پول تو جيب كيه؟ چرا پس همكار مديرم كه 2 برابر من حقوق ميگيره يارانه هم ميگيره؟ چرا موقع انتخابات اس ام اس زدن كه يارانه ات از اين ماه وصل ميشه و نشد؟ من يارانمو مي خوام. منم دارم بنزين 1000 توماني ميزنم و ...
اسمشو عوض می کنند سود مشارکت . خودکفایی . کمک مردمی . قرض بلند مدت . طرح توسعه. کمک به مناطق غیر برخوردار . کمک به مناطق محروم. پیش درامد دولت. هزینه پست. هزینه کاغذ و دفتر کارکنان . خودیاری . بهینه سازی . شیرین سازی گاز . طرح ملی گاز رسانی به روستاها . طرح لوله گذاری فلات قاره . طرح لوکشی لوله جهت صادرات به کشورهای اروپایی . طرح میادین گازی .اوه اینقدر اسم جایگزین هست که به همان ابونمان راضی میشیم کی گفتم. حالا ببینید چه جوری سه برابرش را از ما میگیرند و اب از اب تکون نمیخوره. مثل همان مصداق ربا که تبدیل شد به کارمزد و سود و مضاربه و جعاله و چغاله و هزار کوفت و زهرمار 28درصدی و غیره .
از پیگیری مسئولین و مدیران محترم دیوان عدالت اداری برای احقاق حقوق مردم ، تشکر و سپاسگزاری ویژه دارم، حکم صادره بسیار بجا و بموقع و در جهت احقاق حق مردم است ولی باید به دقت بر اجرای حکم بطور «مستمر» نظارت داشت، چون اگر شکافی بین حکم و اجراء ایجاد شود ،
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل