بازدید 26039
در حاشیه یک مراسم؛

معیار انتخاب زوج‌های خوشبخت چه بوده است؟

هرچند می‌توان گفت که این افراد قطعا دارای زندگی خوب و موفقی هستند، اما این پرسش مطرح است که معیار سازمان ملی جوانان برای انتخاب زوج‌های خوشبخت چه بوده که از این افراد تجلیل شده است؟ همچنین با توجه به اظهارات صریح دختر آقای سلحشور درباره زندگی شخصی ایشان، بر چه مبنایی وی یکی از این افراد تجلیل شده است؟! همچینین در خبرها آمده بود که دکتر غلامعلی حدادعادل و همسرش نیز به عنوان زوج خوشبخت کشور برگزیده شده‌اند.
کد خبر: ۷۴۰۸۹
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۸۸ - ۱۵:۰۴ 22 November 2009
سرویس اجتماعی - شب گذشته، همزمان در تهران و بسیاری از مراکز استان‌ها، از زوج‌های خوشبخت تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار «تابناک»، در تصاویری که از نشست تجلیل تهران که با حضور دکتر احمدی‌نژاد، سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد و مهرداد بذرپاش، رئیس سازمان ملی جوانان منتشر شده، چهره‌های شاخص و نامی در میان آنان دیده می‌شود که از جمله آنان می‌توان به حجت‌الاسلام نمازی، دادستان اسبق کل کشور، حجت‌الاسلام عاملی، امام جمعه اردبیل، شهاب حسینی، بازیگر و فرج‌‌‌الله سلحشور، کارگردان اشاره کرد.

هرچند می‌توان گفت که این افراد قطعا دارای زندگی خوب و موفقی هستند، اما این پرسش مطرح است که معیار سازمان ملی جوانان برای انتخاب زوج‌های خوشبخت چه بوده که از این افراد تجلیل شده است؟ همچنین با توجه به اظهارات صریح دختر آقای سلحشور درباره زندگی شخصی ایشان، بر چه مبنایی وی یکی از این افراد تجلیل شده است؟!

همچینین در خبرها آمده بود که دکتر غلامعلی حدادعادل و همسرش نیز به عنوان زوج خوشبخت کشور برگزیده شده‌اند.

در این باره البته باید گفت: انجام چنین کاری، بسیار مثبت بوده و با توجه به سیاست‌هایی که بذرپاش در روزهای اخیر درباره ساماندهی ازدواج جوانان مطرح کرده، در صورت اجرایی شدن آنها، می‌توان به ساماندهی و کم کردن مشکلات ازدواج جوانان خوشبین بود، اما باید این کارها در چارچوب های ویژه، مشخص و قابل اجرا طراحی و تدوین شده و در صورت نیاز مصوبه مجلس را نیز داشته باشد.

اما نکته مهمی که نباید مغفول بماند این است که صرف اظهارات رئیس سازمان ملی جوانان درباره تمهیدات برای ازدواج جوانان در حالی که برخی از اظهارات وی عملاً در حوزه کاری دیگر وزارتخانه‌ها و سازمان‌هاست، به نظر می رسد که اجرایی شدن این برنامه ها با مشکل و ناهماهنگی‌هایی روبه‌رو خواهد شد، که طبیعتاً باید تمهیداتی برای این مسئله اندیشیده شود.

بدیهی است هدف از نوشتن این مطالب، خدای ناکرده زیر سؤال بردن افراد تجلیل شده و کنکاش و حاشیه‌سازی برای آنها نیست، چه بسا که این افراد، نه تنها دارای زندگی خوب و موفقی هستند بلکه در کارها و فعالیت‌های خود نیز بسیار موفق بوده‌اند؛ از جمله آقای نمازی در هنگام فعالیت در دستگاه قضایی امامت جمعه کاشان و آقای عاملی، امام جمعه اردبیل که  از چهره‌های محبوب و فعال در امور خیریه و ازدواج جوانان در این استان ها است.

با این حال، بر سازمان ملی جوانان و دست‌اندکاران تجلیل از زوج‌های خوشبخت است که با اطلا‌ع‌رسانی و شفاف‌سازی، علاوه بر انتشار اسامی کامل زوج‌های خوشبخت کل کشور، معیار و خط‌کش خود را برای برگزیدن این افراد اعلام کنند تا همگان بتوانند با فعالیت در راستای این معیارها، هم با الگوبرداری مناسب، فرهنگ بهتر زیستن را بیاموزند و هم احیانا روزی به عنوان یک زوج خوشبخت در کشور معرفی و مورد تجلیل قرار گیرند، چرا که این موضوع، نه تنها در بهبود روابط خانوادگی و استحکام بنیان خانواده‌ها نیز مؤثر است، بلکه شایبه این که این مورد تنها بهانه‌ای برای تجلیل و هدیه دادن به برخی از نزدیکان و دولتمردان دولت بوده نیز کاملا محو و رد می‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۰
وقتي فهميديد كه معيارش براي انتخاب رضا زاده رو بعنوان عضور هيئت رئيسه تيم سايپا چي بوده اين تصميمات رو هم ميتونيد بفهميد بر چه اساسي بوده
كل دنيا هنوز نتونسته يه ازدواج موفق رو واسش كليشه تعريف كنه و تماما به صورت نسبي به اين قضيه نگاه ميكنن. من نميدونم اينا چطور اين كار و كردن و ظرف 2-3 ماه (آقاي بذر پاش تازه سمت گرفتن ديگه) شاخص پيدا كردن و اطلاعات جمع آوري كردن و مردم رو باش سنجيدن و اين آقايان رو برگزيده اعلام كردن!!!
توو اين مملكت واسه تبليغ ازدواج هم آدم بايد شاخ در بياره!!!
سلام/ تا کور شود هر انکه نتواند دید الحسود لا یسود.
پدر مادر بنده هم زوج بسیار خوشبختی هستند ... اما حتی ازشون دعوتم نشد که بیان و شرکت کنن.
من فكر ميكنم در اين ميان به آقاي دكتر الهام و همسر مكرمه شان خيلي ظلم شد
آخه چرا اون دنيا كي ميخواد جواب بده
ظاهرا هر زوجی توی صف نانوائی نایستاده باشند ! هر زوجی کلفت و نوکر داشته باشند ! و هر زوجی از ما بهتران باشند خوشبخت هستند !!!
بدبخت زوجی که پول و پارتی و بند و بست های آنچنانی نداشته باشند ! پس چی ؟
بله مسئولين خوشبخت نباشند كي باشه بنده خداهاكسي را از مردم پيدا نكردن خوشبخت باشه خيلي گشتن و ديدن اصلا خوشبختي وجود نداره
چرا کوچکترین توضیحی در باره اظهارات صریح دختر آقای سلحشور در باره زندگی شخصی ایشان در خبر شما وجود ندارد؟ اگر نباید گفت همان اشاره تان هم زیادی است.
وقتی که گفتند به روج های خوشبخت ايرانی می خواهند جايزه بدهند و برای اين کار از سازمانها استعلام می شود، فکر کردم که اين یک حرکت مثبت است ولی وقتی در اين مراسم از يک عده افراد مشخض و شناخته تجلیل شد واقعاً تأسف خوردم.
لطفاً مجردهای خوشبخت هم انتخاب کنید که مطمئنم تعدادشون از زوج های خوشبخت به مراتب بیشتره !
به نظر من به جاي امثال اقاي حدادعادل وسلحشور وغيره بايد زن وشوهرهايي را انتخاب مي كردن كه با تمام كمبودهايي كه در زندگي دارن ومشكلات كمر شكن اقتصادي سعي در حفظ وگرم نگه داشتن زندگيشان دارن نه ...
واقعاً معياري براي اينكار ندارند، براينكه زن خانه داري كه از بوق صبح تا غروب در شاليزارهاي شمال و تا زانو در گل و طفل بر كول دارد براي لقمه ناني زحمت مي كشد هيچ، اما كسي دستمايه آنرا به چند برابر مي فروشد و در مكاني پر از امكانات رفاهي و اجتماعي غوطه ور گشته. الحق كه آقايون حق دارند.
اين افراد قبل از اينكه زندگي خوشبخت و موفق داشته باشند ، زندگي بسيار مرفه اي دارند.به نظرم بايد اين افراد را در مراسم زندگي مرفه انتخاب مي كردند نه در مراسم زندگي موفق.هنر آن است كه مستاجر باشي،كارمند باشي و... آنوقت همسر و فرزندانت از شما راضي باشند و فرزندانت هم در درس و تربيت اجتماعي و غيره سرآمد باشند نه اين افراد.
چه معياري؟ به شما مربوط نيست كه در كار خودي ها دخالت كنيد.نخودي بد بخت . اما مسئولين لطفا اين بازي ها را كنار بگذاريد و به درد مردم برسيد .خيلي از زندگي ها از فلاكت به هم ميريزد .اما شما خوشي زير دلتان زده.
مگه تازه فهمیدید !! تمامی این شکل انتخاب شدن در این جور همایشها ساختگی است !! مگه فیلم دیشب رامبد جوان رو ندیدید ! موضوع آمار و ارقام در کشور !؟ این هم همینه دیگه ! خیلی سخت نیست!
خيلي گشتنداحتمالان پيدا نكردن چون خدايي نيست به جز مسئولان مرفه و خوشبخت
چرا به نمايشگاه زوج خوشبخت ايراني اشاره نمي كنيد كه تو شبكه خبر هم پخش شد آقاي بذر پاش اين نمايشگاه رو با هدف ازدواج آسان برگزار
كرد اما هرچه ديديم وسايل گران سفره عقد 2 ميليون تومان / ماشين عروس 1 ميليون تومان جالبه اين نمايشگاه رو سراسر كشور هم برگزار كردند و چقدر هم تبليغشو كردند
این به اصطلاح زوجهای خوشبخت را باید ببرند فقط یک ماه در دامنه سهند با عشایر زندگی بکنند اگه تونستند حتما باید بهشون خوشبخت گفت
واقعا مسخره است.مدیریت بیلانی اقایان
تاسف بار بود ... من شوکه شدم.. اون پدر و مادری که با پول کارگری 4 تا دکتر و مهندس تحویل جامعه میده زوج نمونه است یا آقای ..؟
نتیجه میگیریم برای خوشبختی باید وابستگی و قدرت سیاسی داشت
""""""""""""""" البته از قبل مشخص بود که چی از توش در میاد!
اما وقتی توی شهر خودمون به دلیل زمینه ی فعالیت به این مراسم دعوت شدم و در بین 7نفر اولی که دعوت شدند تا روی سن بیان، 6نفرشون از کارمندان استانداری و اون یکی هم کارمند ارشاد بودند ، بلند شدم و سالن رو ترک کردم ......

خدا رو شکر که اونهایی که واقعا خوشبختند ، نیازی به حضور در این مراسمات ندارند!
در واقع این مراسم برای زوجهاییه که بعد از این مراسم کمی احساس خوشبختی می کنند و ایشالا که پایدار بمونه ! """""""""""""""""""
ای بابا! یعنی خوشبخت بودن هم پارتی بازی شده؟!!
یک زوجی جوان توی اسایشگاه کهریزک هست که مرده دو تا دست نداره و زنه دوتا یا با این شرایط زندگی مشترکو شروع کردن این زوج خوشبخته نه امسال اقای ...
آقا من واقعا برام جای سواله !! میگن زوجای خوشبختو برای ماه عسل فرستادن مشهد من میخوام بدونم زوجی که تازه ازدواج کرده با کدوم معیار خوشبختیش سنجیده شده !!!
اينقدر الکي جنجال نکنيد آنهايي که حداد و همسرش را مي شناسند مي دانند که آنها زندگي ساده و بسيار خوبي با هم دارند و هر دو نيز نخبه هستند چه معياری بهتر از اين برای انتخاب
باسلام خوب دوستان نبايد زياد تعجب كنند وقتي روزنامه منتقد دولت كيهان انتخاب بشه خوب حتما زوج خوشبخت هم بايد آقاي حداد باشن ديگه
ماهم نظرات فوق راتایید میکنیم.
به نظر من انتخاب کاملا درستی بوده چون با این وضعیت گرانی ، شرایط بد اقتصادی ، نداشتن شغل ویا نداشتن امنیت شغلی ، مستاجری و هزاران درد بی درمان دیگر در خانواده های ایرانی خوشبختی از خانه های تمامی ایرانیها بجز این گروه خاص رخت بر بسته است.
معلومه به دنبال زوج خوشبخت واقعي نيستيد و دنبال به دست آوردن دل همديگه هستيد و گرنه زوج خوشبخت حتماً پدر و مادر من هستند ، چرا كه با درآمد كارگري توانستند دو مهندس مكانيك ، يك فوق ليسانس مهندسي عمران ، دو فوق ليسانس مهندسي صنايع ، يك فوق ليسانس روانشناسي باليني و يك ليسانس حسابداري از دانشگاههاي دولتي تحويل جامعه دهند.
والله شنيده بوديم در اين مملكت قحط الرجال است ولي قحط الزوجين را نشنيده بوديم!
با سلام فقط بايد گفت متاسفم؟!
ميدونم نظرم منتشر نميشه.اما بگم که هرچي پولدار واسم و رسم داره انتخاب ميشه.چه بسيار زوجهايي هستن که در روستاهاي دورافتاده دارن نون حلالشون با بازوشون درميارن.
اون وقت چه قد زحمت كشيدن ايشون رو پيدا كردن؟
به زوج هاي خوشبخت هيچ ارتباطي ندارد ايشان به پدر نگاه ميكنند ويا به مادر سپس فرزندش زوج خوشبخت ميشود موضوع همان آقازادها وخانم زادها است به كارمندان مثل بنده كه يك عمر را به مشقت زندگي كرده و چندين فرزند را با خون دل بزرگ كرده وبه دانشگاه فرستادايم وهمچنان به هم عش مي ورزيم هيچ ارتباطي ندارد .
معیار تنها حمایت از دولت نهم و دهم بوده است
ایکاش همایشی هم برای زوجهای بد بخت فراهم میکردن تا اونا هم به یه خرده ریزی برسن......
جناب آقاي بذرپاش زماني هم كه در سايپا مشغول بودند در روز زن به خانمها قول تحويل حواله ماشين دادند. اگه شما حواله خريد خودرو ديديد خانمها هم ديدند!
معلوم مي شه كه فقط در بين مسئولين خانواده خوشبخت پيدا مي شه و در ميان مردم خوشبخت وجود نداره .
بزرگترين نتيجه اين همايش اثبات همين مطلب بود .
آدرس و نام این زوج های جوان را بنویسید تا ما شاهد خوشبختی آنها باشیم البته اگر بعد از چند سال دیگه توی دادگاه خانواده آنها را نبینیم
بنام خداوند مهربون
اي بابا پس چه جوري به يه عده كادو بدن اون زوجي كه دركمال كم پولي نميگم بي پولي و بچه مريضو و خونه مستاجري باز هم هواي همديگرو داشته باشن به فكر يكديگه باشن اونا خوشبختن يا اونهايي كه ديگه بقيه غيبت ميشه
لطفا معیار خوشبختی را اعلام کنید تا همه زوجهای جوان خوشبخت شوند.
اگه من بودم كه دكتر الهام و زنش رو زوجهاي خوشبخت انتخاب ميكردم.
جالب است. هیچ کس نمی دونه معیار این انتخابها چی بوده .من هم به نظر خودم با شوهرم زندگی خوب و خوشی دارو اما هیچ کس ما را معرفی نکرد حتی نمی دونستیم باید برای معرفی به کجا مراجعه کنیم. کاش مسئولین ما به جای بالا بردن کمیت کار سعی می کردند کیفیت را بالا ببرند
سازمان مي بايست از زوج هاي ياد مي كرد كه در تمام سختي هاي مادي و معنوي توانسته اند در كنارهم با روحيه و تلاش به زندگي مشترك خود ادامه مي دهند نه اينكه به افرادي كه از همه حيث تامين هستند و كمتر به مشكلي برخورد مي كنند تقدير كند ؟ من خود شاهد هستم كه خانواده اي دچار مشكلات زيادي شدند از وضعيت بد مالي گرفته كه بايستي با 200 هزار تومان هزينه 5 نفر را تامين كنند و علاوه بر آن يكي از اعضاي اين خانواده نيز معلول بوده است
زوج خوشبخت با بدو خوب هم می سازند چه بسیار مادرانی که برای حفظ آبروی شوهر از هزاران آرزوی مادی خود گذشتند و بالعکس غصه های بسیار در خود ریختند اما کانون خانواده گرم متند . خاک بر سر شما .
به بهانه ي انتقاد از يك انتخاب كه به ره حال سليقه ايست نبايد در زندگي خصوصي افراد سرك بكشيد شما مي توانيد با انتخاب سلحشور مشكل داشته باشيد اما اينكه به دليل سخنان دخترش وي را خوشبخت ندانيد به شما ربطي ندارد خوشبختي را شما نبايد تاييد كنيد بلكه خود فرد بايد احساس خوشبختي كند كه معلوم است ايشان احساس خوشبختي داشته كه در اين جشنواره شركت كرده است
وقتی آمار طلاق زیاد باشه زوج خوشبخت بین مردم نیست باید از مرفع ترین ومشخص ترین افراد جامعه باشد . قابل توجه دولت وافتخارات دولت
رییس سایپا بیاد رییس سازمان ملی جوانان بشه این زوجها هم میشن خوشبخت ترین زوجهای ایرانی
پولي كه در اين همايش ها ي بيخود هزينه مي شود از كجاست (خرج كه از سفره مهمان بود حاتم طايي شدن آسان بود)
مگه شهرت خوشبختی میاره؟
یعنی اگه ما مشهور نشيم نمی تونيم يکی از زوجهای خوشبخت باشیم؟
بخنديم.
خوب غير از سوپر استارها و مديران خودي مگه كسي لايق جايزه هست؟!
اگه اجاره خونه داشتی، شوهر بیکار داشتی، قسط وام ازدواج و قسط ماشین داشتی بطور خالص روزی سه هزار تومان برای کل مخارجت باید میذاشتی کنار، شارژ آپارتمان و قبض آب و برق و تلفن داشتی، لباس و غذا نخریدی، مهمونی ندادی و نرفتی ، مریض شدی و پول دوا دکتر نداشتی، اون موقع اگه زن و شوهر دعوا نکردن میشه گفت خوشبختن و گرنه معلومه که آدم پولدار همیشه پول تو جیبشه و همه چی داره خوب خوشبخته دیگه!
من و همسرم اگر چه نمونه هستيم ولي هرگز دوست ندارم به عنوان نمونه معرفي شويم چون اين انتخاب ها باعث مي شود كه نقاط ضعف ما پر رنگ تر شود و اين همان اتفاقي است كه براي آقاي ... و همسرش افتاده است خلاصه اين انتخاب مناسبي نبوده است
خدا رو شكر مفهوم خوشبختي رو هم اينا تعريف كردن .سالهاست خوشبختي و مفهومش از اين كشور رفتن
من خبرنگار این برنامه بودم و باید دو نکته را خدمتتان عرض کنم:
1- افرادی چون سلحشور و حداد عادل، به عنوان فعالان عرصه ازدواج جوانان انتخاب شدند نه زوج موفق. اما این که آیا معیار چنین انتخابی درست است یا نه، به خودشان مربوط است.
2- انتخاب های سازمان معمولا به دو دسته تقسیم می شوند، سفارشی ها و چهره ها. اگر به شهاب حسینی جایزه می دهند به خاطر این است که نشان دهند چهره ها موافقشان هستند و سفارش شده ها هم که تکلیفش مشخص است دیگر!
بدبخت ماوامثال ماکه تواین وضعیت اسفناک اقتصادی ازصبح تاشب کارمیکنیم وباحقوق کم وهزارجوراقساط وام کوفت وزهرمار وکرایه خونه و....صورتمونو باسیلی سرخ می کنیم خستگی کارودوری ازبچه کوچیکمون بعلت اشتغال به کاروبعدش خونه داری و...آنوقت جایزه روبین خودشون یاچهره های سینمائی یاسیاسی تقسیم می کنند.جای تمامی مردم عزیز که تواین شرایط سخت اقتصادی کمرخم نکردند وکانون گرم خانواده رابافداکاریشون حفظ کردند بدجوری خالیه.
من و همسرم خودمون رو زوج خوشبخت میدونیم ولی ملاک انتختب اینا چی بوده برای ما کلی سوال بود لطفا از طرف ما هم پیگیر باشین
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی