بازدید 38051
هزار و چهاردهمین بسته ویژه خبری «تابناک»؛

حواشی حضور زنبیلی بقایی در دادگاه/نگاه متفاوت عارف و حدادعادل به ناطق‌ نوری/ابراز تأسف الیاس حضرتی برای معرفی وزیر علوم/دومین ملاقات کننده‌ی با‌ کروبی کیست؟

رصد‌خانه «تابناک»، خبرهایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیترهایی مانند: انتقادهای ادامه‌دار الویری در شورای شهر/درخواست لاریجانی از دولت/ پای سریال سرزمین کهن به مجلس باز شد/حجاریان: چرا به‌ دنبال اسم دیگری نرفته‌اند؟/ «قلیان گیت» قبل از دربی سرخابی ها و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۷۴۰۷۸۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۹ 22 October 2017
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد؛ خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.
 
 انتقادهای ادامه‌دار الویری در شورای شهر
 
مرتضی الویری که در هفته‌های گذشته انتقاداتی را به محسن هاشمی برای ارائه جلسه داشته است، در پانزدهمین جلسه نیز انتقادات خود را ادامه داد. مرتضی الویری عضو شورای شهر تهران در جریان پانزدهمین جلسه شورای شهر تهران که در هفته‌های اخیر انتقادات شدیدی را نسبت به اداره جلسه به رئیس و هیأت رئیسه داشته است، در این جلسه نیز انتقادات خود را ادامه داد. وی با اشاره به ارائه گزارش توسط محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در خصوص چشم‌انداز این کمیسیون اظهار کرد: این کار درست نیست و نباید یک کمیسیون وقت صحن شورا را گرفته و چشم‌انداز خود را مطرح کند. الویری ضمن تاکید بر اینکه دستورات جلسه شورای شهر تهران باید مورد بازنگری قرار بگیرد، گفت: از رئیس شورای شهر تهران تقاضا می‌کنم که کارهای تکراری را ادامه ندهیم. عضو شورای شهر تهران ادامه داد: صحبت بنده بر این است که باید موضوعاتی در دستور کاری شورا قرار بگیرد که جزو شرح وظایف جلسات شورا باشد و اینکه رئیس یکی از کمیسیون‌ها بخواهد اهداف و چشم‌انداز کمیسیون خود را در صحن ارائه کند کار خوبی نیست. /تسنیم

شهادت یک رزمنده ایرانی در سوریه
 
رزمنده مدافع حرم «مصطفی نبی لو» در راه دفاع از حرم آل الله، توسط نیروهای تکفیری وهابی در سوریه به همرزمان شهیدش پیوست. وی دایی شهید مسعود عسکری از شهدای مدافع حرم است که 21 آبان ماه سال 94 پس از عملیات آزادسازی شهر العیس در حومه حلب سوریه به همراه شهیدان احمد اعطایی، محمدرضا دهقان امیری و سید مصطفی موسوی به شهادت رسید. /میزان

انتشار ذکر نام متهمان اقتصادی مجاز شد
 
با تصویب مجلس در جرایم موضوع تبصره ماده ۳۶ قانون مجازات اسلامی، انتشار جریان محاکمه جرائم اقتصادی با ذکر نام متهمان به تشخیص دادگاه مجاز است. نمایندگان مجلس شورای اسلامی کلیات و جزئیات طرح الحاق یک تبصره به ماده 353 قانون آئین دادرسی کیفری را در نشست علنی امروز یکشنبه 30 مهر پارلمان به تصویب رساندند. براساس این طرح که دارای یک ماده واحده است متن زیر با عنوان تبصره 3 به ماده 353 این قانون مصوب 4 اسفند 1392 الحاق می‌شود؛

تبصره 3- در جرائم موضوع تبصره ماده 36 قانون مجازات اسلامی مصوب اول اردیبهشت 1392، جلسات دادگاه با رعایت اصل 165 قانون اساسی به صورت علنی برگزار می‌شود و انتشار جریان محاکمه با ذکر نام متهمین به تشخیص دادگاه مجاز است.

براساس این گزارش، موضوع جرائم ماده مذکور مربوط به جرائم اقتصادی از قبیل اختلاس و کلاهبرداری است.

درخواست لاریجانی از دولت
 
رئیس مجلس شورای اسلامی از دولت خواست لایحه بودجه سال ۹۷ را هر چه سریع‌تر به مجلس ارائه کند. علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در آغاز جلسه علنی امروز یکشنبه 30 مهر پارلمان، در تشریح جلسه غیرعلنی مجلس که پیش از جلسه علنی برگزار شد، گفت: در این جلسه آقای نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه توضیحاتی در رابطه با لایحه بودجه سال آینده و اینکه سال آینده نظام بودجه‌ریزی کشور بر چه مبنا و قوانینی باشد، توضیحاتی به نمایندگان ارائه کرد.
تسنیم

بقایی با زنبیل قرمز به دادگاه رفت!
 
حمید بقایی صبح امروز با زنبیل قرمز حاوی دفاعیات در دومین جلسه دادگاه حضور یافت!
 
حواشی حضور زنبیلی بقایی در دادگاه/نگاه متفاوت عارف و حدادعادل به ناطق‌نوری/ابراز تاسف الیاس حضرتی برای معرفی وزیرعلوم/دومین ملاقات کننده‌ی با‌ کروبی کیست؟ 

 
حواشی حضور زنبیلی بقایی در دادگاه/نگاه متفاوت عارف و حدادعادل به ناطق‌نوری/ابراز تاسف الیاس حضرتی برای معرفی وزیرعلوم/دومین ملاقات کننده‌ی با‌ کروبی کیست؟ 
 
هر آنچه حماس طلب کند و امکان باشد، تقدیم می کنیم
 
مشاور وزیر خارجه ایران با اشاره به روابط حسنه میان کشورمان و حماس از عدم دیکته هر گونه تصمیمی بر این جنبش فلسطینی خبر داد. حسین شیخ الاسلام معاون وزیر خارجه ایران در گفتگو با المیادین اعلام کرد: هر آنچه حماس از ایران طلب کند و برای ما امکان برآورده کردن آن وجود داشته باشد تقدیم خواهیم کرد زیرا آن را بخشی از مقاومت می دانیم. روابط میان ما و حماس در حال حاضر خوب است. وی افزود: حماس به رویارویی با اسرائیل ادامه خواهد داد و باید بداند که تروریستها با اسرائیل هستند. حماس در اتخاذ تصمیمات خود آزاد است و ما تصمیم یا گزینه ای را بر حماس تحمیل نمی کنیم و نکرده ایم. شیخ الاسلام بیان کرد: ما حماس را در جبهه خود به دور از مواضعش می دانیم. حماس عنصر اساسی است و به راهبرد ما برای آزادسازی کل فلسطین ایمان دارد.

 پست اینستاگرامی سیدحسن خمینی برای عمو مصطفی
 
یادگار امام راحل به مناسبت شهادت آیت‌الله سیدمصطفى خمینى تصویری از ایشان و امام خمینی در اینستاگرام منتشر کرد.

یادداشت اینستاگرامی حجت السلام سیدحسن خمینی را در ادامه می‌خوانید:فردا اول آبان سالروز عروج فرزند مجتهد و انديشمند امام، مرحوم آيت‌الله سيدمصطفى خمينى است. مرگ كسي كه من او را عمو مصطفى صدا مى‌زدم، بيش از هر كس براى مادر ايشان تلخ و شكننده بود. ياد ندارم كه نام مصطفى -كه هم امام و هم خانوم او را داداش مى‌خواندند- در حضور اين مادر به زبان آورده شده باشد و بغض و اشك ايشان را باعث نگرديده باشد. خدايش رحمت آورد و بر روح و روان او و پدر و مادر و برادرش غفران واسع خويش را نازل فرمايد.

پای سریال سرزمین کهن به مجلس باز شد
 
پای سریال «سرزمین کهن» کمال تبریزی با اخطار یکی از نمایندگان، به جلسه امروز مجلس باز شد. هدايت‎الله خادمي نماينده مردم ايذه و باغملك گفت: به رئيس سازمان صدا و سيما هشدار مي‌دهم، فكر پخش مجدد سريال تفرقه انگيز سرزمين كهن را از ذهن دور كند. چه دستي در كار است كه به يكي از سران مشروطه و اقوام بزرگ ايران توهين مي‎کنند؟او ادامه داد: اين سريال تفرقه انگيز، آنقدر زشت و توهين آميز نسبت به يكي از سران مشروطه و سران قوم بختياري است كه جلوي پخش آن گرفته شد. اما عده اي با قصد برهم زدن آرامش مردم،‌ مي خواهند اين سريال را تحت نام «سرزمين مادري» پخش كنند. لذا هشدار مي دهم كه فكر اين را كار را نكنيد.
 
نگاه متفاوت عارف و حدادعادل به ناطق‌نوری
 
جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام به ریاست آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی صبح شنبه با حضور اعضای مجمع برگزار شد. این تصویر را خبرگزاری مهر منتشر کرده است.
 
«قلیان گیت» قبل از دربی سرخابی ها/حواشی حضور زنبیلی بقایی در دادگاه/نگاه متفاوت عارف و حدادعادل به ناطق‌نوری/ابراز تاسف الیاس حضرتی برای معرفی وزیرعلوم/دومین ملاقات کننده‌ی با‌ کروبی کیست؟
ابراز تأسف الیاس حضرتی برای معرفی وزیر علوم
 
الیاس حضرتی در توییتر خود در مورد وزیر علوم نوشت: همانقدر که از معرفی اردکانیان برای وزارت نیرو خرسندم، از روند معرفی وزیری که نگرانی و دلخوری دانشجو را تشدید کرده، متأسفم.

ادعای یمن: یک کشتی ایرانی را توقیف کردیم

نخست‌وزیر دولت مستعفی یمن مدعی شد که یک کشتی ایرانی در نزدیکی مجمع‌الجزایر سقطرا توقیف شده است. احمد عبید بن دغر، نخست‌وزیر دولت مستعفی یمن اعلام کرد که ماهیگیران یمنی در نزدیکی مجمع الجزایر سقطرا در دهانه خلیج عدن یک کشتی ایرانی با 16 سرنشین را توقیف کرده‌اند. وی بدون ارائه جزئیات درباره این کشتی و محموله آن از ماهیگیران این مجمع الجزایر تشکر کرد. مقامات ایران تاکنون پاسخی به این ادعای مقامات یمنی نداده‌اند.

قلیان کشیدن برای بازیکن فوتبال جرم است

محرومیت وریا غفوری و محسن مسلمان، دو بازیکن استقلال و پرسپولیس با حکم موقت کمیته اخلاق به دلیل انتشار تصاویری از این دو نفر در حال قلیان کشیدن صادر شده است، واکنش‌های مختلفی را در پی داشته است. علی‌اکبر محمدزاده، رئیس سابق کمیته اخلاق در پاسخ به این سوال که آیا قلیان کشیدن برای بازیکن فوتبال جرم محسوب می‌شود یا نه و اینکه آیا کمیته اخلاق صلاحیت ورود به این موضوع را دارد اظهار داشت: کلیه اموری که به روح ورزش و فوتبال در جامعه لطمه می‌زند توسط کمیته اخلاق قابل پیگیری بوده و این پیگیری در دو مرحله انجام می‌شود، پیشگیری از وقوع تخلف و رسیدگی به تخلف انجام شده.

وی افزود: در موضوع دخانیات هم با توجه به جایگاه ورزش فوتبال در جامعه و ضربه‌ای که این موضوع به بازیکن، ورزش فوتبال و جامعه می‌زند، کمیته اخلاق حق ورود و پیگیری موضوع را دارد.

حجاریان: چرا به ‌دنبال اسم دیگری نرفته‌اند؟

«سعید حجاریان» در واکنش به چاپ روزنامه‌ای با نام «صبح امروز» که لوگو و نام آن به روزنامه‌ی قدیمی خودش شباهت دارد، گفت: من در جریان نبودم و در کشور ما که حقوق معنوی رعایت نمی‌شود! سعید حجاریان در گفت‌وگو با خبرنگار انصاف‌نیوز گفت: من اصلا در جریان نبودم و خبر ندارم، لابد به آنها مجوز داده‌اند و به من هم چنین چیزی را نگفته‌اند؛ فعلا که در کشور ما حقوق معنوی رعایت نمی‌شود. بالاخره اسم و لوگو متعلق به روزنامه‌ است، حقوق معنوی روزنامه‌ای بوده که حالا باطلش کرده‌اند، ولی کسی نمی‌تواند آن را بردارد. چرا به دنبال اسم دیگری نرفتند؟ وی در پاسخ به اینکه آیا برای چاپ روزنامه‌ی صبح امروز خود منعی دارد یا خیر، گفت: معلوم نیست که منعی دارد یا خیر، خود من را از اتهامات تبرئه کردند ولی نمی‌دانم روزنامه را هم تبرئه کردند یا نکردند؛ به من چیزی ابلاغ نکردند. حجاریان در پاسخ به اینکه درصورت وجود مجوز آیا تمایل به چاپ مجدد روزنامه داشت یا خیر، گفت: الان که زمان آن گذشته و زمان فضای مجازی است، روی کاغذ نمی‌شود درآورد.

معاونت امور جوانان قدرت و جایگاهی ندارد

تندگویان با تأکید بر اینکه با تصویب لایحه احیای سازمان ملی جوانان، مسائل جوانان از حاشیه به مسئله اصلی تبدیل می‌شود، ادامه داد: مشکل اصلی این است که ما در گذشته سازمان ملی جوانان را داشتیم که عملکرد غلط در دوران ریاست جمهوری احمدی‌نژاد موضوع جوانان را به حاشیه کشاند و باعث شد سازمان را تعطیل کنند. اگر امروز با سیاست‌گذاری درست پیش رویم و عملکرد در حوزه جوانان درست باشد، جایگاه واقعی آن مانند گذشته احیا می‌شود و خواهیم توانست یک هماهنگی درست را بین دولت و نهادها ایجاد کنیم. تندگویان افزود: به هر حال شورای عالی جوانان که با حضور رئیس جمهوری یا نماینده رسمی وی برگزار می‌شود و ستاد ملی ساماندهی جوانان در ذیل معاونت امور جوانان از نهادهایی است که برای امور جوانان فعالیت می‌کند و مصوباتش برای وزارتخانه‌های دیگر است، اما متأسفانه در جایگاهی نیستیم که بتوانیم این موارد را پیگیری کنیم.

وی تصریح کرد: اگر موارد ذکر شده را پیگیری هم کنیم، پاسخ مناسبی نخواهیم گرفت، زیرا اعتبارات و پاسخگویی وزارتخانه‌ها مربوط به ما نمی‌شود، بنابراین امیدواریم سازمان ملی جوانان دوباره تشکیل شود چون اگر این اتفاق رخ ندهد، مسأله جوانان در کشور به جایی نمی‌رسد.

ورزشکاری که مدال‌هایش را به شجریان تقدیم کرد
 
آرزو حکیمی که در المپیک لندن حاضر بود در رقابت‌های قهرمانی آسیا به یک مدال طلا، یک نقره و دو برنز رسید و به خوبی درخشید. او در پایان این مسابقات و پس از بازگشت به کشور تمام مدال‌هایش را به استاد محمدرضا شجریان، خسرو آواز ایران تقدیم کرد. حکیمی درباره این موضوع گفت: همه ایرانی‌ها موسیقی سنتی را با نام استاد شجریان می‌شناسند. صدای دلنشین ایشان روزها و شب‌های بسیاری از ما را پر کرده و من نیز به شخصه قبل و بعد از هر مسابقه‌ام با صدای آقای شجریان به آرامش می‌رسم. در جریان رقابت‌های قهرمانی آسیا در چین نیز که به هر حال فشار زیادی روی من بود با صدای بی‌نظیر استاد به آرامش رسیدم و توانستم نتایج خوبی بگیرم. /ایسنا
 
نماینده ولی فقیه در سپاه: نیازی به برجام نبود
 
نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه آمریکا به جز همین بهره‌های مالی که با فریب و ایران‌هراسی در منطقه به دست خواهد آورد نمی‌تواند به توفیق سیاسی و استراتژیک در غرب آسیا برسد، تصریح کرد: دشمنان ما می‌دانند که ملت، دولت و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی ایران با صلابت و اقتدار در برابر این رفتارهای هتاکانه ایستاده‌اند و در صورت لزوم پاسخی سخت و دردناک به آمریکا خواهند داد. سعیدی با اشاره به اینکه تجربه اخیر برجام ثابت کرد که آمریکا به هیچ تعهد بین‌المللی پایبند نیست، افزود: هرچند از نظر بسیاری از دلسوزان انقلاب نیازی به این تجربه نبود و همان گونه رهبر معظم انقلاب فرمودند آمریکا قابل اعتماد نیست اما دولتمردان نیز در این ماجرای اخیر به این نکته به طور کامل پی بردند. /انتخاب

مطهری: بازگشت مجدد احمدی‎نژاد به سیاست بستگی به نظر جنتی دارد
 
علی مطهری در گفت‌وگویی در خصوص بازگشت احمدی‌نژاد به سیاست سخنانی گفت. در ادامه بخشی از پرسش و پاسخ‌ها را می‌خوانیم.
برخی معتقدند آقای احمدی‎نژاد درحال برنامه ریزی برای انتخابات آتی مجلس است. چقدر حضور دوباره ایشان را در فضای سیاسی و مدیریتی کشور جدی می‎دانید؟
بستگی به نظر آقای جنتی و شوراي نگهبان دارد که بخواهد ایشان را رد یا تأیید صلاحیت کند. اگر تایید کنند که ایشان می آید.
به نظرتان آقای احمدی‎نژاد همچنان محبوبیت لازم را دارد و چهره رای آوری است؟
اگر از گرمسار کاندیدا شوند رأی می‌آورند ولی اگر از تهران کاندیدا شوند معلوم نیست رأی بیاورند. /خبرآنلاین
 
ضبط چند فروند موشک از اشرار در کرمان
 
سربازان گمنان امام زمان(عج) طی عملیاتی در استان کرمان محموله سلاح از باندهای اشرار کشف و ضبط کردند. با اقدامات اطلاعاتی اداره‌کل اطلاعات کرمان یک محموله سلاح و مهمات متعلق به باندهای اشرار از مناطقی در خراسان‌جنوبی و سیستان و بلوچستان کشف و ضبط گردید. کشفیات شامل: 2 قبضه کلت کمری، 5 قبضه کلاش، یک قبضه نارنجک‌انداز، یک قبضه آر. پی. جی به همراه 6 موشک آر. پی. جی، یک قبضه توپ اس. پی. جی9، 5 عدد موشک 107 میلی متری، 68 عدد فشنگ دوشکا و 40 عدد نارنجک بوده است. /تسنیم
 
روایت حماسی دولت بهار از حواشی دادگاه بقایی
 
در حالی که حمید بقایی به همراه وکلا به صورت طبیعی و در آرامش کامل در حال خروج از دادگاه و حرکت به سمت خبرنگاران و دوربین شبکه خبر بود، تعدادی از ماموران لباس شخصی کوشیدند با تشنج آفرینی، هل دادن حمید بقایی، برخورد فیزیکی با وکلا و خبرنگاران و فحاشی مانع از گفت و گوی بقایی با خبرنگاران شوند. در این لحظات زشت و تاسف آور که با بهت و حیرت مردم، توریست های خارجی و خبرنگاران همه رسانه ها همراه بود، ماموران لباس شخصی بارها و بارها اقدام به توهین به بقایی و هل دادن او کردند و ضمن ضربه زدن به تجهیزات فیلم برداری خبرنگاران آنه ارا تهدید به جلب و بازداشت کردند. حتی خبرنگاران واحد مرکزی خبر هم از این رفتارها مصون نماندند. هنگامی که حمید بقایی و خبرنگاران در چهارراه گلوبندک فرصتی برای گفت و گو پیدا کردند، تعدادی از مامورام لباس شخصی با دوره کردن حمید بقایی کوشیدند به ضرب زور یادداشت های حمید بقایی را از او بربایند که با مقاومت حمید بقایی و مردم مجبور به عقب نشینی و خروج فوری از محدوده شدند. حمید بقایی بعد از این رسوایی مأموران لباس شخصی خطاب به مردم فریاد زد: "تا آخر ایستاده ام". /دولت بهار

تشکیل پرونده برای تعدادی از مدیران بانک های دولتی کرمان
 
دادستان عمومی و انقلاب کرمان از تشکیل پرونده و تعقیب قضائی تعدادی از مدیران بانک های دولتی استان کرمان خبر داد. سالاری از تشکیل پرونده و تعقیب قضائی تعدادی از مدیران بانکهای دولتی استان کرمان خبر داد. تشکیل پرونده و تعقیب قضائی تعدادی از مدیران بانک های دولتی استان کرما وی افزود : این اقدام در راستای حفاظت و صیانت از حقوق بیت المال و مردم و جلوگیری از تبانی و فساد اداری در اعطای وام‌ها و تسهیلات بانک های دولتی به اشخاص حقیقی و حقوقی صورت گرفته است/ خبرگزاری صداوسیما

پیشنهاد فتاح به روحانی در مورد «حذف یارانه ها»
 
پرویز فتاح مدتی است پیگیر انتقال مسئولیت پرداخت یارانه نقدی به کمیت امداد امام خمینی است. رییس کمیته امداد، بارها در این باره صحبت کرده و حتی پیشنهاد خود را به رییس جمهور هم ارائه داده است. فرمول ساده او از این قرار است: «هر کسی به یارانه نیاز دارد به کمیته امداد بیاید. » فتاح تأکید دارد که «نباید از حذف یارانه پردرآمدها بیم داشت». فرمولی که او ارائه کرده با سیاست هایی که احتمالا دولت 4 سال است بر اجرای آن اصرار دارد تطبیق می کند. صریح ترین سخنان در این زمینه را وزیر اقتصاد دولت یازدهم زده بود. طیب نیا تاکید داشت که یارانه پردرآمدها باید حذف و یارانه کم درآمدها حفظ شود. تلفیق این سیاست با پیشنهاد فتاح معجون راهگشایی برای یارانه ها به نظر می رسد. با این کار هم پردرآمدها از یارانه حذف می شوند هم مسئولیت اجرای این طرح به سازمانی که برای همین منظور ـ کمک به اقشار فرودست ـ تاسیس شده منتقل می شود. از طرفی می توان از اجرای هدفمندتر این توزیع یارانه هم مطمئن تر بود؛ چراکه کمیته امداد می تواند به فراخور شرایط نیازمندان، یارانه آنها را بالا و پایین و یا غیرنقدی کند. /انتخاب
 
تفاوت خطبای جمعه فعلی با خطبای دهه 60 از دید مطهری

خبرآنلاین؛ علي مطهري در پاسخ به اينکه به نظرتان تریبون‎های نماز جمعه از دهه 60 که مثلا در پایتخت در اختیار چهره‌هایی چون مرحوم طالقانی و مرحوم هاشمی رفسنجانی بود، تا دهه کنونی، چه تفاوت‎هایی یافته است؟ در کافه خبر گفت: در مجموع سطح خطبه‌ها پایین آمده و مسائل فکری و اعتقادی و نیازهای روز جامعه کمتر مطرح می‌شود. دافعه خطبه‌ها بیشتر از جاذبه آنهاست و اصولاً دستوری بودن خطبه‌ها به این پایگاه مهم اجتماعی سیاسی اسلام ضربه زده است. باید از علمای بزرگ و مستقلی که زینتی برای این منصب هستند استفاده شود نه کسانی که این منصب زینتی برای آنهاست.

بازده دارایی‌های دولت به ۳ درصد هم نمی‌رسد

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در اولین همایش مولدسازی و مدیریت دارایی‌های دولت گفت: با انحراف بازار بدهی از اهداف اولیه کل زحمات انجام شده برای کاهش نرخ سود بانکی بر باد رفته است. بر اساس آمارهایی که در اختیار کمیسیون قرار گرفته نرخ تامین مالی در بازار بدهی بالای ۳۰ درصد است و این نرخ تصمیمات شورای پول و اعتبار در خصوص کاهش نرخ سود بانکی را بیشتر می‌کند. انتشار اوراق مالی باید در یک چارچوب مشخص باشد و نباید به صورت بی‌ حد و نصاب اوراق مالی از سوی دولت منتشر شده و بازارهای دیگر را متلاطم کند. بر اساس آمارها نرخ بازدهی دارایی‌های دولت به ۳ درصد هم نمی‌رسد.

بقایی: دیوان محاسبات اتهاماتم را رد کرده است

حمیدبقایی در جمع خبرنگاران گفت: در سال ۹۴ با شکایت غیر قانونی نهاد ریاست جمهوری، خانه ام را تفتیش کردند. رئیس جمهور دستور بازداشت مرا صادر کرد و به دستور ایشان هفت ماه و نیم در بازداشت بودم. اتهاماتی که نهاد ریاست جمهوری به من وارد کردند، توسط دیوان محاسبات همان نهاد، رد شده است. باشگاه خبرنگاران

نهنگ آبی عامل خودکشی دو دختر دانش آموز از پل چمران اصفهان

فرمانده انتظامي استان اصفهان گفت: سقوط دو دانش آموز دختر اصفهاني از پل روگذر و فوت يك نفر از آنان و مجروحيت دانش آموز ديگر تحت تأثیر بازی نهنگ آبی بود. در اثر اين حادثه يكي از دختران كه 15 ساله بود در دم فوت کرد و ديگري كه 16 ساله بود به شدت مجروح و به بيمارستان منتقل شد. حال دانش آموز مجروح نيز وخيم اعلام شده است. اين دو نوجوان قبل از پرت كردن خود توسط یک دستگاه ضبط صوت، با خانواده خود خداحافظي كرده و علت اين كار را انجام بازي آنلاين نهنگ آبی در فضای مجازي اعلام كرده اند. ایسنا

دستگیری یکی از مدیران محیط زیست در مشهد

قاضی روح الله بهاری، بازپرس شعبه 209 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد گفت: این مدیر از مدتها قبل مورد رصد دادسرا بود تا اینکه هفته گذشته با مراجعه یک شهروند به عنوان شاکی و مطرح کردن درخواست رشوه توسط مدیر یاد شده، موضوع به صورت جدی در دستور کار قرار گرفت. شاکی در گذشته مجوز تاسیس یک واحد تولیدی محصولات کشاورزی را در حومه مشهد دریافت کرده بود که با تغییر برخی مدیران این سازمان، معاونت مربوطه به شاکی اعلام کرده بود که مجوز مزبور قانونی نیست و باید دوباره اقدام شود. در جریان این ماجرا مدیر یاد شده برای صدور مجوز مربوطه در مدت کوتاه 200 میلیون تومان رشوه از شاکی درخواست کرده بود.

نگرانی امیدی ها از محدودیت‌ها برای رئیس دولت اصلاحات

بهرام پارسایی سخنگوی فراکسیون امید گفت: با توجه به اینکه اخیرا اجازه نداده بودند آقای خاتمی در یک برنامه روتین حضور یابند و مانع خروج‌شان از منزل شده بودند که اینها نگرانی‌ها را بیشتر می‌کند و در شرایطی که جامعه نیاز به همدلی دارد چنین اقداماتی باعث ایجاد شکاف می‌شود و به نفع مردم نیست. / ایسنا

دومین ملاقات کننده‌ی با‌ کروبی کیست؟

یکی از افرادی که احتمالا با «مهدی کروبی» در حصر دیدار خواهد کرد‌، حجت ‌الاسلام «رحمت‌الله بیگدلی» عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی خواهد بود. یک منبع آگاه به‌ انصاف نیوز گفت که به‌گفته‌ی رییس یکی از فراکسیون‌های مجلس شورای اسلامی، قرار بر این بوده‌ است‌ که سه نفر با آقای کروبی دیدار کنند؛ غیر از آقای «اسماعیل دوستی» که اخیرا‌ دیدار کرده است، احتمالا‌ یکی از افراد‌ بعدی، حجت‌الاسلام‌ رحمت‌الله بیگدلی است. این منبع از هویت نفر سوم چیزی نگفت. / انصاف نیوز

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۵
انتشار یافته: ۱۱
این آقا چه کاره هستند که از اموال این کشور می‌خواهد به حماس ببخشد؟ نمی‌دانم چرا یک‌بار کسی به طور رسمی نظر مردم را درباره حماس و ....... نمی‌پرسند . فکر کنم فقط یک‌
دلیل دارد و آن هم این است که از نتیجه‌اش شوکه خواهند شد.
حماس هرچی خواست بدید
آقای فتاح توروخدا تورو جدت تو کار رییس جمهور دخالت نکن.هی نگو یارانه راقطع کن.اگه واقعا راست میگی برو خاوری رو بگیر وهزاران نفر دیگه که هر روز دستگاه قضا نام میبرد.به ما بدبخت بیچاره ها کار نداشته باش.چیه سخته برات 45هزار بهم میدن.چشم نداری ببینی.
چرا سعی در مهندسی جریانی برای کسی نشان داده الیاس حضرتی هستید؟او سالها نملینده شهر رشت بود و بیایید ما بگوییم که او که بود و مدرک تحصیلیش چه بود
لباس شخصی شهامت نداره با لباس رسمی بیاد ؟
الان حواشی زنبیلش چی بود؟!
انتخاب تيترها را عاقلانه تر انجام دهيد.
كشف موشك!!!
كساني كه آرپي جي دردست گرفته و يا گلوله آنرا ديده اند ميدانند كه اطلاق نام موشك به آن در خبر مردم و ناآشنايان را دچار اشتباه ميكند، موشك نيم متري را با موشك ده متري !!!
نيازي به برجام نبود!!!
نماينده ولي فقيه در سپاه گفته اند براي فهميدن " غير قابل اعتماد بودن امريكا " نياز به تجربه كردن برجام نبود. اين مسئله با تيتر گزيني شما مغاير است.
سلام
من چند سالی است که زنبیل ندیده ام ای کاشمی شداز اقای بقایی سوال رد ارا از کجاخریده است . یعنی چیز دیگری نبود که مدارکش را بگذارد در ان
باید افسوس خورد از وجود چنین مسایلی در کشور اسلامی
شاید براتون خنده دار باشه
ولی با کمی دقت بر روی زنبیل حاجی بقایی میشه ستاره داوود پرچم اسرائیل را دید
آیا این هم یک نوع پیام هستش؟
آیا زنبیل نمادی از حامی و یا به قول امروزی ها اسپانسر یک تیم هستش؟
خدا می داند؟
ممنوع الخروج كردن از خانه به زيان مردم نخواهد بود بلكه در دراز مدت به زيان حكومت است
ظاهرا بقایی با زنبیل رفته تا جا بگیره واسه احمدی نژاد .قدیمی ها می دونند . زنبیل میزاشتیم نوبت نگه می داشتیم .
اتفاقا کار خوبیه . کلی تو وقت صرفه جویی می شه و آمریکا هم طبق معمول تو دهنی می خوره .
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل