بازدید 2566

هشدار فلسطینی ها به انگلیس درباره جشن ۱۰۰ اُمین سالروز «بالفور»

وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین هشدار داد که اگر انگلیسی ها بر برپایی جشن صدمین سالروز صدور اعلامیه بالفور اصرار ورزند، اقدامات حقوقی ضد آنها به عمل خواهد آمد.
کد خبر: ۷۴۰۷۵۴
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۱ 22 October 2017
وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین هشدار داد که اگر انگلیسی ها بر برپایی جشن صدمین سالروز صدور اعلامیه بالفور اصرار ورزند، اقدامات حقوقی ضد آنها به عمل خواهد آمد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، ریاض المالکی وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد: اگر بریطانیا بر برگزاری جشن صدمین سالگرد صدور اعلامیه بالفور اصرار کند از نظر حقوقی پیگیری خواهیم کرد. در این زمینه تمهیدات لازم به عمل آمده است تا در زمینه بازگردانیدن حقوق ملت فلسطین و اصلاح اشتباه تاریخی مطالباتی مطرح شود.

وی افزود: تحول چشمگیری در مواضع بین المللی در محکومیت شهرک سازی به ویژه از سوی کشورهای اروپایی وجود دارد. آنچه در حال حاضر مطرح است انتقال از بیانیه های محکومیت به مواضعی با قدرت بیشتر است و هر گونه رابطه با اسرائیل را به میزان پایبندی آن به قانون و حقوق بین الملل مرتبط بدانند.

المالکی تاکید کرد: باید اقدامات مجازات گونه درباره شهرک سازی صورت گیرد و مانع از ورود شهرک نشینان به بسیاری از کشورها شود و فهرستی از شهرکها و تولیدات آنها به عنوان گام نخست به سوی گامهای بزرگتر تهیه شود.

شایان ذکر است آرتور بالفور وزیر امور خارجه وقت انگلستان در روز دوم نوامبر ۱۹۱۷ با صدور اعلامیه ای که در تاریخ به اعلامیه بالفور شهرت یافته از ایجاد یک کشور برای یهودیان در فلسطین حمایت کرد. در آن زمان فلسطین هنوز از مستملکات امپراتوری عثمانی بشمار می رفت.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار