بازدید 3370

تاثیر تنش های سیاسی بر قیمت نفت و طلا

تازه ترین تحلیل سیکینگ آلفا نشان می دهد که قیمت جهانی کالاهای راهبردی به خصوص نفت و طلا تحت تاثیر تنش های سیاسی بین المللی با افزایش روبرو خواهد شد.
کد خبر: ۷۴۰۷۲۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۸ 22 October 2017
تازه ترین تحلیل سیکینگ آلفا نشان می دهد که قیمت جهانی کالاهای راهبردی به خصوص نفت و طلا تحت تاثیر تنش های سیاسی بین المللی با افزایش روبرو خواهد شد.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی سیکینگ آلفا، تحلیلگران بر این باورند که ترس و نااطمینانی موجود در عرصه سیاست بین الملل تاثیر زیادی بر قیمت کالاهای راهبردی مثل طلا و نفت خواهد داشت.

بر اساس این گزارش اوضاع کره شمالی، خاورمیانه و ایران می تواند عوامل مهمی برای تعیین قیمت کالاهای راهبردی در کوتاه مدت باشند. تحولات سیاسی بزرگ جهان همواره تاثیر زیادی بر ارزش سهام، قیمت کالاهای مهم و راهبردی و نرخ ارز داشته است.

به نظر می رسد بحران بدهی کشورهای صنعتی و توسعه یافته نیز می تواند تاثیر مهمی بر قیمت کالاهای راهبردی به خصوص طلا و نفت داشته باشد.

تحلیلگران اقتصادی نسبت به کاهش شدید شاخص سهام طی ماه های آینده هشدار می دهند. این در شرایطی است که شاخص سهام در بازارهای جهانی در 9 سال اخیر با رشد متوالی روبرو شده و این روند از ابتدای سال 2017 نیز دنبال شده است.

این در شرایطی است که ارزش دلار آمریکا از ابتدای 2017 تاکنون نسبت به اواخر سال گذشته با کاهش روبرو شده است. در حالی که ارزش دلار در برابر ارزهای معتبر بین المللی در اواخر سال گذشته به 100 واحد رسیده بود، این رقم هم اکنون به 93 واحد رسیده است. به نظر می رسد آرامش نسبی برقرار شده در عرصه سیاسی جهان به شدت بی ثبات و شکننده است.

رئیس جمهور آمریکا بارها تهدید به نابودی کامل کره شمالی کرده است. ترامپ اخیرا توافقنامه هسته ای ایران را تایید نکرده و از کنگره خواسته است تا درباره اعمال مجدد تحریم ها علیه ایران تصمیم گیری کند.

پیش بینی تحلیلگران اقتصادی این است که در صورت تشدید تنش های سیاسی بین المللی، قیمت طلا و نفت با افزایش چشمگیری روبرو خواهد شد.

به نظر می رسد قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر سیاست های پولی فدرال رزرو آمریکا و بانک های مرکزی ژاپن و اروپا قرار خواهد داشت.

در صورتی که شاخص سهام در بازارهای بین المللی با افت شدیدی روبرو شود، بهترین سرمایه گذاری در چنین شرایطی خرید طلا خواهد بود.

از سوی دیگر نگرانی های زیادی درباره بحران سیاسی اسپانیا و استقلال کاتالونیا وجود دارد. دولت اسپانیا تهدید کرده است که خودمختاری کاتالونیا را لغو خواهد کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر