بازدید 4991
نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

آرامش حافظ پس از شکستن رکورد ۴۵ ماهه شاخص سهام

شاخص بورس تهران که در نخستین روز معاملات هفتگی با جهش ۶۶۳ واحدی توانسته بود پس از ۴۵ ماه وارد کانال ۸۶ هزار واحدی شود، امروز نیز با حمایت نماد معاملاتی فولاد همچون روزهای گذشته به روند صعودی خود ادامه. هرچند تاثیر منفی نمادهای معاملاتی فخوز، شپنا، شتران و فملی، مانع از رشد چشمگیر شاخص شدند و نماگر بورس به 50 واحد افزایش بسنده کرد تا همچنان برای ده روز پیاپی به روند رو به رشد خود ادامه دهد.
کد خبر: ۷۴۰۶۸۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۴ 22 October 2017
شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز یکشنبه 30 مهرماه 96 با افزایش 50 واحدی معادل 0.06 درصد به رقم 86 هزار و 480 واحد رسید. این دهمین روز پیاپی در هفته های اخیر است که شاخص کل بورس در مسیر صعودی حرکت می کند. بازار سهام  پس از جهش چشمگیر روز گذشته و ورود به کانال 86 هزار واحد پس از 45 ماه، امروز شاهد آرامش شاخص کل بورس بود. این نماگر پس از رشد در نیم ساعت ابتدایی، در ادامه تغییرات اندکی را ثبت کرد.

به گزارش تابناک اقتصادی، امروز تالار شیشه ای در دومین روز کاری هفته بازهم شاهد روند صعودی اکثر شاخص های منتخب بود. بر این اساس، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) با افزایش 16 واحدی به رقم 27 هزار و 916 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن با رشد 19 واحدی، عدد 17 هزار و 576 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش 14 واحدی به رقم 13 هزار و 285 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور با افت اندک 1.87 واحد به سطح 93 هزار و 578 واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با 32 واحد افزایش به رقم 60 هزار و 215 واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با افزایش 119 واحد معادل 0.06 درصد همراه بود و عدد 190 هزار و 581 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص کل بورس بیشترین پیشروی را در ساعت 09:15 داشت و در سطح 86 هزار و 553 واحد قرار گرفت.

نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

در معاملات امروز بازار سرمایه بازهم شاهد اثرگذاری نماد فولاد بودیم. بر این اساس، نماد همراه (شركت ارتباطات سيار ايران) با 41 واحد، نماد فولاد (فولاد مباركه اصفهان) با 33 واحد، نماد اخابر (مخابرات ايران) با 28 واحد، نماد پارسان (گسترش نفت و گاز پارسيان) با 18 واحد، نماد کاوه (فولاد كاوه جنوب كيش) با 16 واحد و نماد شخارک (پتروشيمي‌ خارك‌) با 11 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را در رشد شاخص کل بورس داشتند.

همچنین در مقابل، نماد فخوز (فولاد خوزستان) با 49 واحد، نماد شپنا (پالايش نفت اصفهان) با 32 واحد، نماد شتران (پالايش نفت تهران) با 21 واحد، نماد فملی (ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران‌) با 19 واحد و نماد کگل (معدني و صنعتي گل گهر) با 9 واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر بورس تهران داشتند.

معامله‌گران بورس امروز، 554 میلیون و 488 هزار برگه بهادار و سهام در قالب 52 هزار و 172 نوبت معامله و به ارزش 184 میلیارد و 926 میلیون تومان داد و ستد کردند. 

در معاملات امروز بازار سهام، شرکت هایی که نماد آن ها از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی شدند، عبارتند از: سرمایه‌گذاری خوارزمی، اوراق مرابحه فولاد مبارکه اصفهان، شهد ایران، فرآوری مواد معدنی ایران، کالسیمین، توسعه معادن روی ایران، قرارداد آتی سهام توسعه معادن روی ایران، کشت و صنعت شهداب ناب خراسان و همچنین شرکت هایی که از سوی ناظر بازار سهام متوقف شدند، شامل: گروه صنعتی کاغذ پارس، کارخانجات کابل سازی تک، کارتن ایران، قراردادی آتی سهام توسعه معادن روی ایران،‌ کالسیمین، توسعه صنایع روی ایران، پتروشیمی شیراز، کارخانجات سیمان صوفیان بودند.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس