بازدید 4679

دستگیری عامل اخاذی میلیونی

کد خبر: ۷۴۰۵۹۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵ 22 October 2017
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) انتظامی همدان گفت: فردی که با سوء استفاده از تصاویر صاحب کار قبلی خود اقدام به تهدید، اخاذی و طلب 100‌میلیون ریالی کرده بود، شناسایی و دستگیر شد.
 
به گزارش آرمان، سرهنگ اکبر امینی بیان کرد: پس از شکایت شهروندی مبنی بر تهدید و اخاذی در شبکه‌های اجتماعی، شناسایی عامل مزاحمت در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.
 
وی افزود: در تحقیقات اولیه مشخص شد شاکی یکی از پرسنل خود را به دلیل نارضایتی شغلی از کار برکنار کرده است.
 
وی ادامه داد: فرد یاد شده با سوء استفاده از تصاویر شاکی با وی، از طریق شبکه‌های اجتماعی تماس و مبلغ 100میلیون ریال وجه نقد را در ازای پخش نکردن تصاویر مطالبه کرده است.
 
این مقام انتظامی بیان کرد: کارشناسان این پلیس با حساسیت نسبت به پیگیری این موضوع اقدام کرده و با به‌کار گیری شگردهای فنی و پلیسی، متهم را شناسایی و پس از دریافت دستور قضائی وی را دستگیر کردند.
 
سرهنگ امینی افزود: متهم در اعترافات خود مدعی شد که با هدف انتقامجویی و کینه‌ای که از شاکیه داشته، اقدام به این کار کرده و از کار خود پشیمان است.
 
رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی همدان توصیه کرد: کاربران اطلاعات شخصی خود را در گوشی همراه ذخیره نکنند.
 
وی هشدار داد: بی‌توجهی و بی دقتی در رعایت حریم خصوصی در فضای مجازی مشکلاتی را برای کاربران به صورت ناخودآگاه به همراه داشته است و در بعضی مواقع موجب هتک حیثیت و انتشار مطالب محرمانه افراد دیگر می‌شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی