بازدید 4147

ثبت ۱۳ مورد شکایت رسمی علیه بدهکاران

روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد دارایی‌های موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان در شرکت‌هایی سرمایه‌گذاری شده که به زمین چسبیده و اصولا قابل جابجایی و از بین رفتن نیست.
کد خبر: ۷۴۰۴۳۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۴ 21 October 2017
به گزارش خبرگزاری خانه ملت، مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به خبری باعنوان «13هزار میلیارد تومان تخلف مالی در صندوق ذخیره فرهنگیان محرز شده است/تخلفات مالی به دلیل تغییر ساختار»، توضیحاتی در قالب جوابیه ارائه کرده است.

در این جوابیه آمده است:

با سلام و احترام

عطف به مطلب مندرج در آن خبرگزاری به تاریخ 3/7/96 باعنوان «13 هزار میلیارد تومان تخلف مالی در صندوق ذخیره فرهنگیان محرز شده است/تخلفات مالی به دلیل تغییر ساختار» پاسخ صندوق ذخیره فرهنگیان جهت تنویر افکار عمومی، به استحضار می رساند؛

تسهیلات سررسید گذشته بانک سرمایه به معنی فساد در همه ارکان صندوق ذخیره فرهنگیان نیست.

نحوه ارتباط موسسه و بانک سرمایه برای افکار عمومی و به ویژه فرهنگیان عضو صندوق ذخیره فرهنگیان به صورت شفاف اطلاع‌رسانی شده است. براین اساس، کل سهام شرکت‌های تابعه صندوق ذخیره فرهنگیان در بانک سرمایه به ارزش دفتری 218 میلیارد تومان و معادل حدود 47 درصد از سهام بانک است که این رقم کمتر از 5 درصد دارایی 4416 میلیارد تومانی مجموعه صندوق ذخیره فرهنگیان در اسفند 1395 است؛ بنابراین مطالبات بانک سرمایه (8 هزار و یا 13 هزار و یا هر رقم دیگری)، دارایی سهامداران موسسه نبوده و متعلق به سپرده گذاران بانک است که در این رابطه با توجه به تعهد بانک مرکزی، نگرانی خاصی وجود ندارد، بنابراین در صورت بازگشت تمامی مطالبات این بانک، قطعا این ارقام به حساب فرهنگیان عضو موسسه واریز نخواهد شد. بنابراین افرادی که ادعا می‌کنند بازگرداندن مطالبات بانک سرمایه به معنی بازگرداندن این مبالغ به جیب فرهنگیان است کاملا اشتباه می کنند.

جهت تنویر افکار عمومی به اطلاع می‌رساند که در مجموع ارزش دفتری دارایی‌های موسسه شامل واریزی اعضا، واریزی دولت و سود حاصل از فعالیت های اقتصادی 4416 میلیارد تومان است. براین اساس از ابتدای تاسیس موسسه تا پایان اسفند 1395 اعضای موسسه بیش از 1572 میلیارد تومان حق عضویت به حساب موسسه واریز کرده اند و میزان واریزی دولت فقط 635 میلیارد تومان است. در همین حال فعالیت‌های اقتصادی موسسه به سودآوری 4074 میلیارد تومانی انجامیده که نزدیک به دو برابر جمع واریزی اعضا و دولت است.

همچنین در طول 21 سال گذشته، بیش از 1865 میلیارد تومان در قالب سهم الشرکه به حساب بازنشستگان واریز شده است. از این رو میانگین دریافتی فرهنگیان بازنشسته اخیرا به مرز 10 میلیون تومان و بیشترین دریافتی نیز به بیش از 25 میلیون تومان رسیده است. همانطور که بارها تاکید شده است دارایی‌های موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان در شرکت‌هایی سرمایه گذاری شده که به زمین چسبیده و اصولا قابل جابجایی و از بین رفتن نیست.

هیات اجرایی کمیته تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی در طول یکسال گذشته قریب به 100 هزار برگ سند از موسسه و شرکت های تابعه را بررسی کرده و همه ارکان موسسه با آن ها همکاری لازم را داشته اند. بنابراین موسسه هیچ گونه نگرانی از بابت انتشار این اسناد ندارد و همواره از تحقیق و تفحص در راستای حفظ منافع فرهنگیان استقبال کرده اما انتشار ناقص و جهت دار این اسناد و اطلاعات را در راستای منافع اعضا نمی داند.

اگرچه اعضای هیات تحقیق و تفحص نیز تعهد داده بودند که تا مشخص شدن نتیجه نهایی و برای جلوگیری از تبعات منفی هرگونه انتشار اطلاعات نامنسجم، از اظهارات و مصاحبه خودداری کنند اما باز هم برخی از این افراد  عامدانه اقدام به انتشار اطلاعات دستچین شده، هدفمند و جهت دار به ویژه در ایام انتخابات ریاست جمهوری کردند.

در کنار بررسی هیات تحقیق و تفحص، صندوق ذخیره فرهنگیان نیز پیگیر مطالبات بانک و سایر شرکت های تابعه بوده و به هیچ عنوان در زمینه حفاظت از منافع فرهنگیان کوتاهی نمی کند. در این راستا در طول یکسال گذشته 13 مورد شکایت رسمی علیه بدهکاران صورت گرفته است.

بنابراین لازم است در اظهارنظرها درباره این صندوق، منافع فرهنگیان عضو آن در نظر گرفته شود و از پیشداوری هایی که به منافع آن ها لطمه جدی می زند خودداری شود. واقعیت این است که این موسسه به عنوان یکی از نهادهای اقتصادی مهم کشور همچنان در حال فعالیت است و هرگونه گزارش نسنجیده بر منافع و سودآوری آن تاثیر بسزایی دارد. بنابراین هدف ما دفاع از حقوق 840 هزار فرهنگی عضو موسسه است که انتظار دارند با سرمایه گذاری در این موسسه در زمان بازنشستگی، سهم الشرکه قابل توجهی دریافت کنند.

مطمئنا شفاف سازی و تنویر افکار عمومی و اعاده حقوق فرهنگیان عضو موسسه، با غرض ورزی سیاسی امکان پذیر نیست و قشر فرهیخته فرهنگی در تشخیص سره از ناسره آگاهانه عمل خواهد کرد. از این روست که فرهنگیان عضو موسسه به ساختگی بودن این فضا کاملا آگاه بوده و به رغم هجمه های متعدد عضویت فرهنگیان طی سه سال اخیر از 75 درصد به حدود 90 درصد رسیده است زیرا فرهنگیان محترم به خوبی می دانند که صندوق به تعهدات خود در برابر اعضا پایبند است، در این راستا از مهر 1395 تا خرداد 1396 و در زمانی که موسسه با چالش روبرو بوده به هیچ عنوان از تعهدات خود در قبال اعضا غافل نمانده و بیش از 367 میلیارد تومان سهم الشرکه به حساب بازنشستگان واریز کرده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی