بازدید 4106

استاندارد با جان آدمیان در ارتباط است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با تاکید بر اینکه در برنامه ششم توسعه و برنامه اقتصاد مقاومتی برای رشد ۸ درصدی هدف‌گذاری شده است، گفت: این میزان رشد هدفگذاری شده شعار نیست بلکه باید محقق شود و برای تحقق آن عزم جدی لازم است.
کد خبر: ۷۴۰۴۳۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۳ 21 October 2017
محمد حسینی در نشست روز جهانی استاندارد با اشاره به اینکه استاندارد شامل برخورداری از حداقل شاخص‌ها برای تولید یک کالا و محموله است که در موسسه تحقیقات استاندارد در نظر گرفته می شود، اظهار داشت: اگر کالایی تولید شود که فاقد این شاخص‌ها باشد قابلیت مصرف ندارد و استاندارد وظیفه دارد که حداقل‌ها را در این حوزه به تولیدکنندگان متذکر شود.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه استاندارد با جان آدمیان در ارتباط است، افزود: در گذشته استاندارد در واحدهای صنعتی بیشتر مورد توجه بود اما شاید مهمترین اقلامی که باید استاندارد باشند مواد خوراکی هستند و خوشبختانه شرایطی را داریم که حداقل استانداردها و شاخص‌های موجود در خصوص مواد غذایی را در  کشور رعایت می کنیم.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه با تاکید بر اینکه در برنامه ششم توسعه و برنامه اقتصاد مقاومتی برای رشد ۸  درصدی هدف‌گذاری شده است، گفت: این میزان رشد هدفگذاری شده شعار نیست بلکه باید محقق شود و برای تحقق آن عزم جدی لازم است.

وی تحقق رشد ۸ درصدی را در گرو تصویب قوانین لازم از سوی مجلس دانست و افزود: بر همین اساس مجلس قانونی را مصوب کرده است که استاندارد به عنوان ضابط قضایی عمل کند و اگر کالایی را آزمایش کرد و از حداقل‌ها پائین تر بود می‌تواند آنرا به مراجع حقوقی ارجاع کند، تصویب این قانون به جهت تقویت تولید با کیفیت است.

حسینی تصریح کرد: در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی حمایت از تولید ملی و خرید کالای ایرانی یک اصل است و بر تولیدکننده واجب است که با تولید کالای با کیفیت، انگیزه خرید مردم را افزایش دهد تا مردم مجبور نشوند هزینه عرضه کالای با کیفیت پائین‌تر را پرداخت کنند.

وی ادامه داد: هم اکنون در صنعت خودروسازی کشور، خودروی تولیدی از حداقل‌های کیفیتی محروم است و برطرف کردن این نقیصه مستلزم تلاش و توجه جدی تولید کننده برای جلب نظر مشتری است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: بر همین اساس استاندارد با رویکردی فرابخشی در همه امور که قانون اجازه داده می تواند نظارت و برخورد کند و مجلس آماده است همانطور که در رفع موانع تولیدی اقدامات خوبی انجام داد و در حوزه نظارت بر استاندارد و کیفی‌سازی محصولات نیز سیاست نظارتی خود را پیش گرفته، با وضع قوانین و بکارگیری از ابزارهای قانونی حمایت لازم را در این حوزه صورت دهد.

وی افزود: استان مرکزی استانی صنعتی است و تلاش استاندار و مجمع نمایندگان استان مرکزی بر این است که حداقل و بخشی از مشکلات صنعتی استان را برطرف کنند.

حسینی بر ترویج فرهنگ استاندارد در تمامی امور خانواده‌ها تاکید کرد و گفت: امروز مردم به زمان تولید و انقضاء  محصول توجه دارند و اینکه کالایی که قصد خرید دارند از مهر استاندارد و پروانه ساخت برخوردار است یا نه. وجود نماد استاندارد عامل اطمینان بخشی به مردم است و برخورداری کالا از حداقل شاخص‌های کیفی را به مردم نشان می‌دهد. باید فرهنگ توجه به شاخص‌های استاندارد در جامعه ترویج شود و امید است هیچگاه مهر استاندارد به صورت سفارشی بر کالاها حک نشود.

وی بیان کرد: استفاده از تکنولوژی جدید موجب ارتقای کیفیت تولیدات در کشور می‌شود و باید با رویکرد جدید پا به عرصه گذاشت. ترویج فرهنگ استاندارد و استانداردسازی کالاهای تولیدی جهت رشد صادرات ضرورتی محسوس است.

به گزارش ایسنا، حسینی با تاکید بر اینکه امروزه در کشورهای همسایه بازار خوبی داریم اما به دلیل عدم برخورداری کالاها از کیفیت لازم، در حال از دست دادن بازارها هستیم، تصریح کرد: برای رشد اقتصادی و اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و رقابت با دنیا و ارتقای صادرات باید تلاش کرده و شاخص‌های استاندارد را مورد توجه قرار دهیم، بویژه اینکه همچنان به دلیل عدم برخورداری از شاخص‌های کیفی لازم به سازمان تجارت جهانی نپیوسته‌ایم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار