بازدید 3921

حذف تیم دختران از مسابقات بسکتبال از ضعف وزارت ورزش است

عضو فراکسیون ورزش مجلس بی تفاوتی و عدم موضع‌گیری نسبت به ورزش بانوان را موجب ایجاد حس سرخوردگی در جامعه دختران و بانوان عنوان و تأکید کرد: نباید اجازه داد که چنین احساسی در جامعه برای بانوان کشور تلقین شود.
کد خبر: ۷۴۰۴۳۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۲ 21 October 2017
عبدالکریم حسین‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت در واکنش به باز ماندن تیم ملی بسکتبال دختران زیر 17 سال از بازی‌های جهانی به دلیل بدهی فدراسیون بسکتبال به فدراسیون جهانی بسکتبال فیبا، اظهار کرد: با توجه به اینکه موفقیت حضور بانوان بسکتبالیست پس از 37 سال محقق شد، نباید با سوءمدیریت فرصت‌سوزی این فرصت را از بین برد.

نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بی‌تفاوتی و عدم موضع‌گیری نسبت به ورزش بانوان این احساس را در میان دختران و بانوان جامعه ایجاد خواهد کرد که آنان در اولویت نیستند، درحالیکه نباید اجازه داد چنین احساسی در جامعه القا شود.

وی با بیان اینکه مسئولان فدراسیون بسکتبال و وزارت ورزش و جوانان نباید اجازه می‌دادند که این بدهی سنگین 325 هزار دلاری رقم بخورد، ادامه داد: قطعا این بدهی به یکباره ایجاد نشده و باید نسبت به این چنین مسائلی که به ورزش کشور آسیب وارد می‌کند، واکنش مناسب نشان داد.

نایب رئیس فراکسیون امید مجلس با اشاره به خلاء امور حقوقی و بین‌الملل در فدراسیون‌های ورزشی و وزارت ورزش و جوانان، افزود: موارد مشابه این سوء مدیریت بارها به ورزش کشور ضربه زده است و زحمات فراوان ورزشکاران ما را به باد داده است.

حسین‌زاده تصریح کرد: تکرار سوء مدیریت‌ها در ورزش انگیزه ورزشکاران را کاهش می‌دهد؛ چنانچه مسئولان از این بدهی مطلع بودند نباید این دختران را روانه مسابقات انتخابی کنند و مسئله کنار گذاشتن تیم ملی بستکبال دختران زیر 17 سال باید در اسرع وقت با ورود مناسب وزارت ورزش و مسئولان فدراسیون بسکتبال حل و فصل شود.

عضو فراکسیون ورزش مجلس برا توجه بیشتر مسئولان به ورزش بانوان تأکید و اضافه کرد: نباید واکنش‌ها به گونه‌ای باشد که بانوان که نیمی از سرمایه اجتماعی این کشور را تشکیل می‌دهند در جهت انجام فعالیت‌های ورزشی دلسرد شود؛ شاید امکان این مسئله وجود نداشته باشد که این جریمه یکجا پرداخت شود ولی با اقدام سریع و عاجل می‌توان فدراسیون جهانی بسکتبال فیبا را قانع کرد که مجوز صدور دختران ایرانی در این مسابقات مهم را صادر کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار