بازدید 4800

مصرف روزانه آسپرین خطر سرطان کبد را کاهش می‌دهد

کد خبر: ۷۴۰۳۷۶
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۹ 21 October 2017
نتایج یک آزمایش پزشکی نشان می‌دهد که مصرف مرتب داروی آسپرین می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به سرطان کبد کمک کند.

به گزارش ایسنا، متخصصان در یک بررسی جدید به بررسی خاصیت ضد سرطانی آسپرین پرداخته و دریافتند مصرف روزانه این دارو می‌تواند خطر ابتلا به سرطان کبد را کاهش دهد.

متخصصان علوم پزشکی در تایوان در این بررسی مشاهده کردند مبتلایان به هپاتیت B که فاکتور خطرزا برای بیماری سرطان کبد به حساب می‌آید در صورت مصرف روزانه داروی آسپرین کمتر احتمال دارد به سرطان کبد مبتلا شوند.

هپاتیت B عفونت کبدی است از ویروس هپاتیت B ناشی می‌شود. برآوردها حاکی از آن است که حدود ۲۵۷ میلیون نفر در سراسر جهان به این بیماری دچار هستند و در سال ۲۰۱۵ این بیماری علت مرگ ۸۸۷ هزار تن در سراسر جهان بوده است.

طبق اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از امراض آمریکا تقریبا ۱۵ تا ۲۵ درصد مبتلایان به هپاتیت B مزمن دچار بیماری‌های حاد کبدی از قبیل سیروز کبدی یا سرطان کبد می‌شوند.

درمان‌های ضد ویروسی برای کاهش خطر ابتلا به سرطان کبد در مبتلایان به هپاتیت B وجود دارد اما متخصصان تایوانی معتقدند این روش‌ها نمی‌تواند به طور کامل این خطر را برطرف کند.

مطالعات متعددی در مورد تاثیر مثبت داروی آسپرین در کاهش خطر ابتلا به سرطان انجام گرفته اما پیش از این بررسی‌های محدودی تاثیر این دارو را در کاهش خطر ابتلا به سرطان کبد مورد مطالعه قرار داده است.

به گزارش مدیکال نیوزتودی، به تازگی متخصصان تایوانی در بررسی روی سوابق پزشکی بیش از ۲۰۴ هزار بیمار مبتلا به هپاتیت مزمن B دریافتند مصرف روزانه داروی آسپرین خطر ابتلا به سرطان کبد را کاهش می‌دهد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل