بازدید 3148

تاکید اتحادیه اروپا و کره جنوبی بر اهمیت برجام

کد خبر: ۷۴۰۲۲۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۶ 21 October 2017
فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزیر امور خارجه کره جنوبی بر اهمیت برجام برای نظام منع اشاعه هسته ای بین المللی تاکید کردند.

به گزارش ایرنا، بخش روابط خارجی اتحادیه اروپا جمعه شب با صدور بیانیه ای اعلام کرد: فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و 'کانگ کینوگ - وا' وزیر امور خارجه کره جنوبی روز جمعه در بروکسل دیدار و درباره روابط دوجانبه، کره شمالی و برجام گفت و گو کردند.
 
بر اساس این بیانیه، موگرینی و وزیر امور خارجه کره جنوبی در این دیدار درباره توافق هسته ای با ایران (برجام) و تبعات آن برای موضوع هسته ای کره شمالی بحث و تبادل نظر کردند.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزیر امور خارجه کره جنوبی در این دیدار بر اهمیت برجام برای نظام منع اشاعه هسته ای بین المللی تاکید کردند.
 
موگرینی همچنین گزارشی از مذاکرات مطرح شده در نشست روز دوشنبه وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا و همچنین نشست پنجشنبه شب سران اتحادیه اروپا درباره کره شمالی را به وزیر امور خارجه جمهوری کره ارائه کرد.
 
وی تاکید کرد که اتحادیه اروپا انتظار دارد جمهوری دموکراتیک خلق کره (کره شمالی) بدون تاخیر و قید و شرط به تعهدات خود طبق قطعنامه های شورای امنیت عمل کند و برنامه های هسته ای و موشکی خود را کنار بگذارد.
 
به گزارش ایرنا، فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز پنجشنبه نیز پیش از نشست سران اتحادیه اروپا در بروکسل تاکید کرد: برجام منفعت امنیتی کلیدی اتحادیه اروپا و منطقه است و ما به اجرای کامل آن توسط تمام طرف ها متعهد می مانیم.
 
نشست شورای اروپا متشکل از سران 28 کشور عضو اتحادیه اروپا پنجشنبه شب و امروز (جمعه) در بروکسل برگزار شد و این شورا همچنین با صدور بیانیه ای بر تعهد خود به توافق هسته ای با ایران موسوم به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) تاکید کرد.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل