بازدید 3634

انرژی‌های تجدیدپذیر در ایرانِ نفت خیز در حال شکوفایی است

رویترز طی گزارشی نوشت علی رغم موضع تهاجمی‌تر دونالد ترامپ در قبال ایران، انرژی‌های تجدید پذیر در حال رشد و شکوفایی در ایران هستند به طوری که انتظار می رود طی 5 سال آینده ظرفیت تولید آنها حداقل 7 برابر شود.
کد خبر: ۷۴۰۱۹۴
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۷ 20 October 2017
رویترز طی گزارشی نوشت علی رغم موضع تهاجمی‌تر دونالد ترامپ در قبال ایران، انرژی‌های تجدید پذیر در حال رشد و شکوفایی در ایران هستند به طوری که انتظار می رود طی 5 سال آینده ظرفیت تولید آنها حداقل 7 برابر شود.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، علیرغم موضع تهاجمی‌تر دونالد ترامپ در قبال ایران، انرژی‌های تجدید پذیر در حال رشد و شکوفایی در ایران هستند به طوری که انتظار می رود طی 5 سال آینده ظرفیت تولید آنها حداقل 7 برابر شود.

آخرین قراردادی که در این زمینه با ایران امضا شد، قرارداد با شرکت نروژی سگا انرژی به ارزش 2.9 میلیارد دلار برای ساخت تاسیسات نیروی برق خورشید بود.

بر اساس آمار وزارت نیروی ایران، این کشور با 124 شرکت عمدتا اروپایی توافق کرده است تا تاسیسات تولید 2380 مگاوات برق از نیروی های تجدیدپذیر در ایران نصب کنند. این درحالی است که اکنون 340 مگاوات انرژی تجدیدپذیر در ایران تولید می شود.

این تاسیسات از نیروگاه های بادی، مزارع خورشیدی و سدهای برق آبی گرفته تا سوزاندن زیست توده و زباله برای گرمایش خانه‌ها شامل می شود. ایران یکی از امضا کنندگان توافق اقلیمی 2015 پاریس است که در میان 195 کشور متعهد شده است تا میزان تولید آلاینده های زیست محیطی خود را محدود کند.

فرید بهرامی، یکی از مقامات سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق تحت نظر وزارت نیروی ایران در این رابطه گفت: «ایران تلاش می کند تا سهم انرژی های تجدید پذیر از سبد انرژی خود را افزایش دهد و همچنین به تعهدات زیست محیطی بین المللی عمل کند.»

وی افزود برنامه بلندپروازانه ایران، نصب تاسیسات تولید 5 گیگاوات انرژی تجدیدپذیر تا سال 2022 است.

در میان شرکت هایی که در ایران فعالیت می کنند می توان به شرکت انگلیسی کوئرکس اشاره کرد که به احداث ششمین مرزع خورشیدی بزرگ جهان در مرکز ایران با سرمایه گذاری نیم میلیارد یورو کمک کرد.

شرکت هلندی گلوبال رینوئبل اینوستمنت (جی آر آی) نیز در نظر دارد تا یک مزرعه خورشیدی و بادی در ایران احداث کند تا بیش از 1.7 گیگاوات برق تولید کند.

این شرکت ها برای تامین مالی این پروژه ها از آژانس های اعتبار صادراتی اروپایی، بازار خصوصی بورس و موسسات مالی آسیایی استفاده کرده اند.

در نتیجه موضع خصمانه تر ترامپ در قبال ایران، برخی شرکت که قبلا در ایران سرمایه گذاری کردند، گفتند، که رویکرد «صبر و انتظار» در پیش خواهند گرفت از جمله می توان به هلندیگ یونانی مایتیلینئوس اشاره کرد که یک مزرعه خورشیدی 10 مگاواتی در ایران ساخته است.

آنتیگونی فاکو، سخنگوی این شرکت گفت: «ما پیش از دریافت هر پروژه جدیدی در ایران در حال رصد تحولات هستیم.»

دیگر شرکت ها نظیر کوئرکس و جی آر آی گفتند به سرمایه گذاری خود ادامه خواهند داد.

جی آر آی اعلام کرد: «ما استراتژیمان در قبال ایران را تغییر نخواهیم داد.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار