بازدید 2043

بارکیندو : یک بازار نفت متوازن کاملا در دسترس است

محمد بارکیندو، دبیرکل اوپک گفت، کاهش تولید اوپک و روسیه نیمی از مازاد ذخایره جهانی نفت را کاهش داده و این بدان معناست که برقراری توازن مجدد در بازار در حال سرعت گرفتن است.
کد خبر: ۷۴۰۱۴۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۲ 20 October 2017
محمد بارکیندو، دبیرکل اوپک گفت، کاهش تولید اوپک و روسیه نیمی از مازاد ذخایره جهانی نفت را کاهش داده و این بدان معناست که برقراری توازن مجدد در بازار در حال سرعت گرفتن است.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از بلومبرگ، بارکیندو در کنفرانس نفت و پول در لندن گفت: «یک بازار نفت متوازن در حال حاضر کامل در دسترس است… ثبات به شکل یکنواختی در حال بازگشت است و اکنون بیش از هر زمان دیگری نسبت به 3 سال گذشته در انتهای این تونل تاریک نور دیده می شود.»

سخنان خوشبینانه عالی ترین مقام اوپک موید تغییر مسیر اخیر ایجاد شده در بازار نفت است. در نتیجه کاهش تولید 24 کشور تولید کننده عضو و غیر عضو اوپک شاخص های نفت وارد حالت افزایشی شده اند و میزان ذخایر جهنی نفت چند ماهی است که در حال کاهش است. هرچند افزایش تولید نفت شیل آمریکا همچنان بر چشم انداز قیمت نفت در سال آینده سایه افکنده است، اما به گفته بارکیندو، صادر کنندگان نفت «تا بش گرم تر» از نور را احساس می کنند.

دبیرکل اوپک در ادامه با اشاره به ابراز تردید یک سال پیش مدیران شرکت های نفتی در خصوص اجرای توافق کاهش تولید از سوی اوپک و توانایی این سازمان در همراه کردن دیگر تولید کنندگان با خود گفت: «من خوشحالم که امروز اینجا ایستاده ام و می گویم آن افراد شکاک اشتباه می کردند.» وی افزود، مازاد ذخایر نفت در کشورهای صنعتی در مقایسه با متوسط 5 سال گذشته به زیر 160 میلیون بشکه رسیده که این رقم کمتر از نیمی از رقمی بود که ما در ابتدای سال قبل شاهد بودیم. تقاضای قوی تر بدان معناست که این روند کاهشی از ماه می به این طرف سرعت گرفته است.

پیش بینی های داخلی اوپک نشان می دهد که میزان ذخایر نفتی در نهایت در سه ماهه سوم سال آینده به رقم متوسط 5 سال اخیر خواهد رسید. توافق کاهش تولید اوپک در پایان ماه مارس منقضی می شود، اما به گفته امیر زمانی نیا، معاون وزیر نفت ایران «یک توافق کلی» بر سر تمدید توافق وجود دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان