بازدید 34147

آغاز درگیری ها در جنوب اربیل میان ارتش عراق و نیروهای پیشمرگه/ ایجاد منطقه حائل میان اربیل و کرکوک توسط پیشمرگه/تسلط ارتش عراق بر منطقه پردی

در تلاش برای تنش زایی و ملتهب نشان دادن اوضاع در کرکوک، نیروهای پیشمرگه کُرد در مسیر کرکوک به اربیل، منطقه حائل ایجاد کرده و خبرهای حاکی از درگیری میان نیروهای ارتش عراق و پیشمرگه در جنوب اربیل است.
کد خبر: ۷۴۰۰۸۹
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۳ 20 October 2017
در تلاش برای تنش زایی و ملتهب نشان دادن اوضاع در کرکوک، نیروهای پیشمرگه کُرد در مسیر کرکوک به اربیل، منطقه حائل ایجاد کرده و خبرهای حاکی از درگیری میان نیروهای ارتش عراق و پیشمرگه در جنوب اربیل است.
 
به گزارش «تابناک»، یک مقام امنیتی در گفت وگو با پایگاه اینترنتی حزب اتحادیه میهنی اداره اقلیم کرد شمال عراق اعلام کرد که میان نیروهای پیشمرگه و نیروهای امنیتی عراق در شهرک آلتین کوپرو واقع در اتوبان کرکوک-اربیل درگیری صورت گرفته است.

گفته می شود، این درگیری میان نیروهای امنیتی و پلیس فدرال عراق که به دنبال به دست گرفتن کنترل این شهرک بوده اند با نیروهای پیشمرگه رخ داده است.
آغاز درگیری ها در جنوب اربیل میان ارتش عراق و نیروهای پیشمرگه/ ایجاد منطقه حائل میان اربیل و کرکوک توسط پیشمرگه

***
14:05

محدوده ی درگیری فعلی نیروی های پیشمرگ و نیروهای عراقی تا شهر اربیل ۵۰ کیلومتر است و تا کرکوک ۴۰ کیلومتر.

خبرگزاری رویترز نیز از تسلط کامل نیروهای عراقی بر شهرک پردی خبر داد.

***
همچنین شبکه ان.آر.تی گزارش داد که محور مواصلاتی کرکوک و اربیل مسدود شد.

از سوی دیگر، گفته شده که دو طرف در منطقه ای در حوالی پلی استراتژیک به تبادل سنگین آتش دست زدند. این منطقه در نزدیکی شهر کرکوک واقع است.

برخی منابع خبری نیز از درگیری در شهرک ترکمن نشین آلتین اوک از توابع شهر کرکوک خبر می دهند.

یک منبع آگاه که نخواسته نامش فاش شود گفت که به حکومت اقلیم کردستان عراق تا صبح امروز مهلت داده بودند که نتایج همه پرسی استقلال را ملغی کنند و چند مقام نظامی پیشمرگه و دولتی حکومت اقلیم را به بغداد تحویل دهند. 

برخی منابع محلی گزارش داده اند که درگیری میان نیروهای پیشمرگ و نیروهای عراقی در پردی در محور مواصلاتی اربیل و کرکوک همچنان ادامه دارد.

تاکنون اطلاعاتی درباره تلفات احتمالی این درگیری ارائه نشده است.
 
 همچنین، نیروهای پیشمرگه در مسیر بین اربیل و کرکوک منطقه حائل ایجاد کرده و عبور و مرور غیرنظامیان این منطقه را ممنوع اعلام کردند.

 آغاز درگیری در جنوب اربیل میان ارتش عراق و نیروهای پیشمرگه

 این اقدام در پی آن صورت گرفته که یکی از فرماندهان پیشمرگه نیروهای الحشد الشعبی را به هدف قرار دادن خودروها در اطراف کرکوک متهم کرده است، حال آنکه الحشد الشعبی ضمن رد این ادعا تأکید کرده، عبور و مرور خودروها در اطراف کرکوک بدون هیچ گونه کارشکنی صورت می گیرد.

کریم النوری، یکی از فرماندهان الحشد الشعبی تأکید کرد که پیشمرگه یکجانبه اقدام به ایجاد منطقه حائل کرده که حاکی از ترس توجیه ناپذیر آنهاست.

 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۴
انتشار یافته: ۱۰
کرد و ترس ؟؟؟؟؟؟؟عجب از هنوز کردها نشناخیتن صبر کن و ببین
جزایی دل بستن به اسراییل و آمریکا رو امثال بارزانی باید بدن. زنده باد عراق یکپارچه
اینبار جنگ کردها با عربها
آه درد مندانه میلیونها مستضعف کرد این بار دامن که را خواهد گرفت.
باید از فرصت به دست آمده برای با خاک یکسان کردن کردستان عراق استفاده شود
بمباران شیمیایی حلبچه٬قتل عام ۲۰۰ هزار کرد در قضیه انفال توسط صدام وحشی و جنایتکار٬قتل عام کردهای ایزدی توسط حرامزاده های داعشی و حالا هم دوباره جنگ و بدبختی و ....
اشتباه بزرگی میکنند ایران باید فورا میانجی کند چون باعث جرقه یک جنگ بزرگ میشود
شد انچه نباید میشد . حالا بغداد باید به صورت ضربتی ضرب شصت نشون بده وگرنه گرفتار درگیری طولانی مدت میشه
اقلیم کردستان چرا نمیخواد بفهمه با طناب اسراییل نباید تو چاه بره،بنظرم عراق باید تمام چاهای نفت رو از ان خودش کنه تا دیگه فکر استقلال و سوسه شدن کردستان واسه فتح کردستان ایران و ترکیه و سوریه رو نکنه،،وقتی بارزانی پرچم اسراییل رو خم میشه میبوسه یعنی به شیطان سجده کرده یعنی پروژه نیل تا فرات یعنی یه جنگ چند ساله در منطقه یعنی خرید سلاح آمریکایی و گردش چرخ اقتصادشون یعنی عقب موندگیه کشورهای منطقه و از همه مهمتر تضعیف جهان اسلام و تجزیه تمام کشورهای منطقه،اجنبی های امریکایی خودشون ایالات متحده درست کردن بعد به فکر تجزیه ما هستن،،انشاالله که مردم اقلیم سر عقل بیان
یکی نیست بگه آخه بزدلا نونتون نبود... آبتون نبود.... استقلال خواستن و رفراندوم برگزار کردنتون چی بود؟؟؟ از دست صدام نجات پیدا کردند پول نفت عراق شکمشون رو سیر کرد هار شدند. بیجاره مردم عادی کرد که همیشه باید تاوان جاه طلبی یه عده احمق قدرت طلب رو بدن
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار