بازدید 3621

مالزی خواستار کمک «دی-هشت» به روهینگیا شد

کد خبر: ۷۴۰۰۶۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰ 20 October 2017
مالزی از گروه هشت کشور اسلامی درحال توسعه موسوم به «دی-هشت» خواست به «هر روش ممکنی» به جامعه روهینگیایی ها کمک کنند.

به گزارش ایرنا از روزنامه «نیو استریت تایمز»، «عنیفه امان» وزیر امور خارجه مالزی در این درخواست خود بر رسیدگی به مشکلات اقتصادی – اجتماعی این گروه نژادی در میانمار تاکید کرد.
وی افزود که کمیسیون مشاوره ای در مورد استان راخین در گزارش نهایی خود مشکلات توسعه اقتصادی - اجتماعی را جنبه هایی از بحران ادامه دار روهینگیایی ها معرفی کرده است.
 
 
 
وزیر امور خارجه مالزی خاطرنشان کرد: ما معتقدیم که اجرای راهکارهای ارائه شده در این گزارش منجر به توسعه شرایط اقتصادی – اجتماعی روهینگیایی ها می شوند.
 
وی در ادامه با بیان اینکه البته به دلیل ارتباط غیرقابل قابل اجتناب، توسعه اقتصادی – اجتماعی تنها از طریق ثبات سیاسی امکان پذیر است، تصریح کرد که عامل دوم در محقق شدن شرایط نخست از اهمیت شایانی برخوردار است.
 
'عنیفه امان' که در هفدهمین جلسه شورای وزرای گروه هشت کشور اسلامی درحال توسعه سخنرانی می کرد، افزود: برای رسیدگی به این موضوع، دولت میانمار باید اجازه غیرمشروط به کمک های بشردوستانه در مناطق بحران زده را صادر کند.
 
وی افزود: در این ارتباط، مالزی از بنگلادش می خواهد که آوارگان روهینگیا را در اردوگاه ها اسکان دهد.
 
گروه هشت کشور اسلامی درحال توسعه از سال 1997 به عنوان مکانیزمی برای همکاری اقتصادی بین ایران، مالزی، بنگلادش، مصر، اندونزی، ترکیه، نیجریه و پاکستان در استانبول آغاز به کار کرد.
 
مسئله روهینگیایی ها که وزیر امور خارجه مالزی خواستار کمک کشورهای عضو این گروه اقتصادی به آنها شد، از ماه اواخر ماه اوت سال جاری هدف کشتار ارتش میانمار قرار گرفته و فشارهای بین المللی تاکنون به این کشتارها پایان نداده است.
 
براساس آخرین گزارش های ارائه شده توسط سازمان عفو بین الملل، ارتش میانمار در کشتار صدها مسلمان روهینگیایی نقش داشته است.
 
تحریم اقتصادی و نظامی از جمله راهکارهای ارائه شده عفو بین الملل به منظور تلاش برای متوقف کردن کشتار روهینگیایی ها توسط ارتش میانمار عنوان شده است.
 
در کمتر از دو ماه گذشته بیش از 400 روهینگیایی توسط ارتش میانمار به قتل رسیده و بیش از 580 هزار نفر دیگر نیز مجبور به ترک خانه و کاشانه خود و فرار به سوی مرزهای بنگلادش شده اند.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل