بازدید 4369

دیدار جهانگیری با رئیس جمهور آذربایجان

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به همکاری‌های خوب تهران–باکو در سطح دوجانبه، منطقه‌ای و بین المللی گفت: دو کشور باید در این منطقه حساس برای تأمین امنیت و مقابله با گروه‌های افراطی و تروریستی بیش از پیش همکاری کنند.
کد خبر: ۷۴۰۰۲۳
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۰ 19 October 2017
معاون اول رئیس جمهور با اشاره به همکاری‌های خوب تهران–باکو در سطح دوجانبه، منطقه‌ای و بین المللی گفت: دو کشور باید در این منطقه حساس برای تأمین امنیت و مقابله با گروه‌های افراطی و تروریستی بیش از پیش همکاری کنند.

به گزارش ایسنا، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری عصر پنج شنبه پس از ورود به شهر استانبول جهت شرکت در اجلاس گروه D-8 در دیدار با رئیس جمهور آذربایجان ابراز امیدواری کرد، با برگزاری اجلاس سه جانبه ایران، آذربایجان و ترکیه سه کشور بتوانند موانع پیش روی توسعه همکاری‌ها را سریع‌تر مرتفع کنند.

وی با اشاره به تلاش دو کشور برای احداث کریدوری که منجر به اتصال دریای سیاه به خلیج فارس می‌شود گفت: این مسیر جدید می‌تواند همکاری‌های منطقه‌ای میان گرجستان، آذربایجان و ایران را تقویت کند.
معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه مسیر راه آهن رشت- آستارا- باکو در حال تکمیل است گفت: تاکنون برای این طرح اعتبارات بسیاری هزینه شده است و امیدواریم تا پیش از سفر رئیس جمهور آذربایجان به تهران این مسیر ریلی تکمیل شود.

جهانگیری با تشریح برنامه‌های ایجاد این خط راه آهن اظهار امیدواری کرد با سفر وزیر اقتصاد و دارایی کشورمان به عنوان رئیس کمیسیون مشترک دو کشور به آذربایجان در هفته آینده برنامه‌های خوبی برای پیشبرد مناسبات فیمابین تنظیم شود.

معاون اول رئیس جمهور سپس با اشاره به اینکه گروه‌های تروریستی و تکفیری در منطقه به ویژه کشورهای عراق و سوریه بحران جدی ایجاد کرده بودند گفت: در حال حاضر و با هماهنگی کشورهای منطقه این مسئله متوقف شده و امیدواریم بتوانیم آرامش را به منظور ایجاد آسایش و رفاه مردم منطقه برقرار کنیم و کشورهای اسلامی را از این بلیه بسیار خطرناک که قدرت‌های جهانی برای منطقه به ارمغان آوردند، رهایی بخشیم.

وی با اشاره به اینکه سفر آتی رئیس جمهور آذربایجان به تهران منجر به تقویت و همکاری های دوجانبه، منطقه ای و بین اللملی خواهد شد زمینه ظرفیت های صنعتی دو کشو ر را یادآور شد و اظهار امیدواری کرد این سفر با موفقیت انجام شود.

الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان نیز با اشاره به دیدگاه های مشترک دو کشور برای توسعه روابط دوجانبه و مقابله با تروریسم و افراطی گری گفت: امروز خوشحالیم که زمینه استقرار داعش در منطقه از بین رفته است و نیروهای امنیتی دو کشور باید در این زمینه بیش از پیش فعال باشند.

وی با اشاره به سفر آتی خود به تهران گفت: این سفر دومین سفر من به کشور زیبای ایران در سال جاری است و امیدوارم نشست سه جانبه میان رؤسای جمهور ایران، آذربایجان و روسیه موفیت آمیز برگزار شود.

رئیس جمهور آذربایجان با بیان اینکه راه آهن رشت-آستارا- باکو می‌تواند تحول مهمی در توسعه روابط منطقه ایجاد کند از علاقمندی کشورهای اروپایی نظیر اوکراین و لهستان برای استفاده از چنین طرحی به منظور صادرات کالا به ایران و منطقه خلیج فارس اشاره کرد و اقدامات کشورش در جهت توسعه این خط ریلی را برشمرد.

رئیس جمهور آذربایجان ادامه داد: همکاری‌های سه جانبه میان سه کشور ایران، ترکیه و آذربایجان نیز می‌تواند به تأمین امنیت و توسعه اقتصادی کمک کند.

وی همچنین علاقمندی کشورش برای توسعه روابط صنعتی با ایران را یادآور شد و گفت: هم اکنون سایت تولید خودرو که توسط شرکت ایران خودرو در آذربایجان احداث شده به مرحله بهره برداری رسیده و تولیدات آن در روزهای آینده در بازار آذربایجان عرضه خواهد شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی