بازدید 4052

سند پیمان پولی ایران و ترکیه امضاء شد

رییسان کل بانک های مرکزی جمهوری اسلامی ایران و ترکیه، نهایی و اجرایی شدن موافقتنامه 2 کشور درباره سوآپ دوجانبه ریال- لیر را به طور رسمی اعلام کردند.
کد خبر: ۷۴۰۰۱۹
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۸ 19 October 2017
رییسان کل بانک های مرکزی جمهوری اسلامی ایران و ترکیه، نهایی و اجرایی شدن موافقتنامه 2 کشور درباره سوآپ دوجانبه ریال- لیر را به طور رسمی اعلام کردند.

به گزارش ایرنا، همزمان با سفر معاون اول رییس جمهوری اسلامی ایران به آنکارا، «ولی الله سیف» و «مراد چاتین کایا» رییسان کل بانک های مرکزی جمهوری اسلامی ایران و ترکیه، در ادامه مذاکرات دوجانبه خود سند نهایی سوآپ دوجانبه ریال- لیر را امضا کردند.

درباره پیش نویس این سند در سفر هفته گذشته سیف به ترکیه توافق شده بود.

بر این اساس، 2طرف اعتباری به میزان پنج میلیارد لیر و معادل آن به ریال ایران را که در اختیار بانک های عامل 2کشور است، به یکدیگر تخصیص دادند که برای گشایش اعتبارات اسنادی به نفع بازرگانان 2 کشور با سررسید پرداخت یکساله استفاده شود.

براساس این موافقتنامه که با هدف تسهیل تجارت با استفاده از ارزهای ملی برای «تامین مالی تجارت» و «سرمایه گذاری مستقیم» 2کشور انجام شده است، ریال ایران و لیر ترکیه به راحتی قابلیت تبدیل به یکدیگر را خواهند داشت که به کاهش هزینه های تبدیل و نقل و انتقالات وجوه ارزی برای بازرگانان هر 2طرف، بدون نیاز به استفاده از ارزهای واسط منجر می شود.

همچنین در این دیدار درباره موضوع اتصال سوییچ ملی ایران و ترکیه مقرر شد در 2هفته آتی نشستی به منظور بررسی زیرساخت های فنی و پیش بینی راهکارهای لازم در این زمینه بین بخش های فناوری بانک های مرکزی 2کشور برگزار شود.

در صورت تحقق این مهم، امکان استفاده شهروندان ایرانی و ترکیه ای از خدمات بانکداری الکترونیک به صورت مشترک تسهیل می شود.

در سفر معاون اول رئیس جمهوری به ترکیه که صبح امروز صورت گرفت، مقرر شد بانک های ملی ایران و زراعت ترکیه، توافقنامه ای درباره ترتیبات بانکی و پرداخت امضا کنند که بر اساس آن خط اعتباری با استفاده از ارزهای ملی و محلی بین این 2بانک برقرار شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی