بازدید 3810

نامه‌ ۲۵ وزیر سابق خارجه برای بقای برجام

کد خبر: ۷۳۹۹۴۷
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۵ 19 October 2017
۲۵ وزیر سابق امور خارجه از کشورهای مختلف جهان روز چهارشنبه با ارسال یک نامه به رهبران کنگره آمریکا خواستار پایبندی واشنگتن به برجام و بقای این توافق شدند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در بخشی از این نامه که به امضای افرادی همچون «مادلین آلبرایت»، «یوشکا فیشر» و «اوبر ودرین» به ترتیب وزیران امور خارجه سابق آمریکا، آلمان و فرانسه و نیز همتایان آن‌ها در کشورهایی مانند پرتغال، بلژیک و استرالیا رسیده، آمده است: خروج یکجانبه از برجام، پیامدهای ناگوار بسیاری برای امنیت و جایگاه آمریکا خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، این نامه می‌افزاید: از روی تجربه می‌گوییم که جهان روی واشنگتن حساب می‌کند که به تعهدات خود پایبند بماند. اگر آمریکا اعتبار خود را از دست دهد، پیامدهای آن برای امنیت این کشور و هم‌پیمانان آن، فاجعه‌بار خواهد بود.

موعد ارسال این نامه با اظهارات «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد همزمان شد که در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت، برخورد با ایران را از جامعه جهانی خواستار شد.

آلبرایت روز چهارشنبه در یک مصاحبه تلفنی با نیویورک تایمز در خصوص اظهارات هیلی گفت: نگرانی او را درک می‌کنم؛ چنانچه ایران سلاح هسته‌ای در اختیار داشت، همه‌چیز حتی جدی‌تر می‌شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر