بازدید 28099
خوانده می شوید؛

چرا مخاطبان ایرانی بیشترین اعتماد را به آلمان و کمترین اعتماد را به انگستان دارند؟

در این نظرسنجی مخاطبان تابناک، آلمان را کشوری دانستند که در مقایسه با بقیه، در حمایت از برجام، ثبات قدم بیشتری خواهد داشت و انگلستان هم کشوری بود که از دید مخاطبان تابناک، کمترین ثبات قدم را در حمایت از برجام خواهد داشت. به نظر شما چرا این گونه است؟
کد خبر: ۷۳۹۹۲۵
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۷ 19 October 2017
روز جمعه گذشته، ترامپ رئیس جمهور آمریکا، برای چندمین بار به توافق برجام که در موضوع هسته ای بین ایران و کشورهای 1+5، منعقد شده حملات لفظی سختی کرد؛ در مقابل فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، ضمن مخالفت با سخنان ترامپ در مورد برجام، از این توافقنامه دفاع کرد.

به گزارش «تابناک»؛ سایر اعضای گروه 1+5، نیز در واکنش به سخنان ترامپ از برجام حمایت کردند، برخی از این کشورها حمایت قاطعانه تری کردند و برخی دیگر با چاشنی احتیاط از این توافقنامه حمایت کردند. ایران انتظار دارد که اروپا عملی هم در مقابل سیاست های تحریمی آمریکا که خلاف برجام هست بایستد و در مورد مسائل منطقه ای هم دنباله رو سیاست های آمریکا در مخالفت با حضور ایران در منطقه و یا سیاست او برای تضعیف توان دفاعی ایران، نباشند.

چرا مخاطبان ایرانی بیشترین اعتماد را به آلمان و کمترین اعتماد را به انگستان دارند؟
به همین منظور تابناک از مخاطبان خود پرسید به نظرشان، کدام یک از اعضای گروه 1+5، در نهایت در حمایت از توافق برجام ثبات قدم بیشتری خواهند داشت. این ثبات قدم طبیعتا در درون خود مؤلفه ای چون مقاومت و مخالفت با سیاست های ترامپ درباره ایران و برجام را در درون خود مستتر دارد.

در این نظر سنجی مخاطبان تابناک، آلمان را کشوری دانستند که در مقایسه با بقیه، در حمایت از برجام، ثبات قدم بیشتری خواهد داشت و انگلستان هم کشوری بود که از دید مخاطبان تابناک، کمترین ثبات قدم را در حمایت از برجام خواهد داشت. در این میان روسیه، چین و فرانسه در رتبه های بعد قرار گرفتند.

فرض بر این است که نظرات مخاطبان، مبتنی بر تجربیات و مشاهدات آنان از رفتار این کشورها و تحلیل آنان از شرایط و اوضاع، منطقه و جهان است. حال پرسش هایی که در این خوانده می شوید از شما داریم این است
که؛

چرا مخاطبان، از بین کشورهای موجود در توافق، آلمان را دارای بیشترین ثبات قدم در حمایت از برجام می دانند؟

چرا انگلستان از دید مخاطبان، کمترین وفاداری به توافق را در میان این کشورها داراست؟

دلیل اقبال نسبتا خوب مخاطبان به روسیه در این نظرسنجی چیست؟ مخاطبانی که عمدتا به ثبات روسیه در سیاست خارجی اش نسبت به ایران خوش بین نیستند؟

نظرات خود را در این باره با ما در میان بگذارید. 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۲۱
انتشار یافته: ۱۸۵
انگیس و روسیه که خائن بالفطره هستند، آلمان البته بهتره اما طرفدار صهیونیست هاست،فرانسه هم دنبال پوله. چین هم که معلومه. فک می کنم همون آلمان بهتره. آریایی هم هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۷
بمب شیمیایی رو کی به صدام داد تا علیه ایران و کردها استفاده کند؟!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۷
آریایی!!!
خدا عقلت بده با اون تفکرات پوسیده ت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۷
یعنی جدی جدی این حربه آریایی که زمان رضا شاه مورد استفاده قرار گرفت کارساز شده و هنوز هم عده ای در اون توهمات به سر میبرند.... آخه دوست گرامی ژرمن بور چشم آبی چه وجه اشتراکی با تو ایرانی دارد... اونها آریایی هستند نه ایرانی ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۷
حداقلش اینه آلمان ها خاک ایران رو به تاراج نبردن، ترکمان چای و قرارداد گلستان و قرار برگردوندن آنها و سهم ما از دریای خزر رو که اصولا به عنوان حداقل اسما ایرانی رو که نباید فراموش کرده باشی. الانم فعلا منافع روسیه این سیاست رو اقتضا کرده مطمئن باشن اونا دنبال وصیت پطر هستند
رمضانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۷
متاسفانه این نوع نظرخواهی صحیح نیست زیرا خیلی از کسانی که در این نظر خواهی شرکت می کنند از سیاست خارجی و مسائل مربوط به آن هیچ اطلاعی ندارند. مثلا همین نظری که من برایش کامنت گذاشتم میگه انگلیس و روسیه خائن بالفطره هستند.باید قبول کرد که در سیاست خارجی مهمتر از همه چیز منافع ملی کشور هست که بر اساس منافع ملی کشور تصمیم می گیرند . شما نگاه بکنید الان روسیه بر اساس منافع ملی کشورش ارتباط استراتژیک با ایران مهمتر از همه چیز است.اما در خصوص کشورهای اروپایی این امر به صورت دیگر است یعنی منافع ملی خود و اسرائیل و امریکا این یعنی اینکه رابطه با ایران در مراحل بعدی قرار دارد و به راحتی ایران قابل خرید و فروش است.شما نگاه به عملکرد آلمانی که ادعا می کنند آریایی هستند خوب در جنگ عراق علیه ایران بیشترین سلاحههای شیمایی توسط این کشور به عراق فروخته شد. کشوری که تنها زمانی با ایران رابطه حسنه برقرار میکنه که ایران با اسرائیل خوب بشه . خوب چطور ما به این کشور اعتماد کنیم! انگلستان که بلکل طرفدار آمریکا است و هر جور که آمریکا عمل کنه این کشور نیز به اون همراه است. از طرفی فرانسه همچنان که به عنوان پلیس بد معروف بود الان هم همینطور هست و ایشون خواهان بازگشایی برجام و مذاکره در خصوص موشک و.... هست . لذا تنها ما باید به خودمون اعتماد داشته باشیم و رابطه با کشورها را بر اساس منافع خودمون تعیین کنیم و به اون متعهد باشیم.
محمد طاها
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۷
به نظر من روسیه و در رده ی بعد چین بیشتر پایبندی به این قطع نامه دارند زیرا به نوعی هم پیمان و هم فکر ایران و در نقطه ی مقابل آمریکا و تفکرات آن واقع شده اند و به دنبال تضعیف قدرت آمریکا در دنیا هستند
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۸
در این نظر سنجی فقط سطح پایبندی پنج کشور دیگر به برجام ارزیابی شده است و نه میزان دوستی آنها با ایران. طبیعتاً مسئولین هر کشوری فقط به فکر منافع کشور( البته باستثنای ایران) خود هستند و در صورتی که منافعشان ایجاب کند در کوتاه ترین زمان ممکن از برجام خارج خواهند شد و همانند آمریکا که به تعدادی از معاهدات بین المللی پشت کرده و از آنها خارج شده است آنها هم چنین خواهند کرد. پس اگر طالب پیشرفت ایران هستید فقط و فقط به فکر مردم ایران باشید و سعی کنید با ایجاد اتحاد محکم بین آنها و پذیرش نظرات مخالف به آن برسید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
آریایی؟؟ شما به جز اراجیف هیتلر یه سند تاریخی نشون بده که آلمانیا آریایی هستند. همین به گمان شما آریایی ها بودن که بمب شیمیایی دادن به عراق، نه؟
هرچند ممکن است نظر بسیاری روسیه باشد ولی اگر امتیازهای که به روس داده ایم به هر کدام از4عضو دیگر میدادیم بسیار قابلاعتماد تر بودند.روس ها فقط در لفظ حمایت می کنند ولی در عمل قبل از همه تحریم امضاء می کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۷
چه امتیازی دادیم ؟ مستند بگو
ای کاش یه همچین نظر سنجی هم در مورد مقامات داخلی میذاشتید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۷
شرمنده! سیستم با امتیاز منفی هنوز طراحی نشده!
انگلیس که اظهر من الشمس. اگه گفت روزه و خورشید تو آسمون بود شما شک کن به حرفش. روسیه که به آنی تغییر موضع میده و اصلا رودربایستی هم نداره. فرانسه که چشش به امریکاس فقط. چین و آلمان بهترن چون تا حدی میخوان استقلال از آمریکا رو نشون بدن.
چون گزینه اول بوده المان و همه هم الکی بهش رای دادن ببینن نتیجه رای گیری چیه
فرانسه هم که قرارداد های رنو و توتال باعث میشه سود کنه
روسیه هم که ایران تحت نفوزشه و 150 ملیارد دلار مث اینکه همش خرج روسیه شده شاید تو سوریه کمکمون کنه
پاسخ ها
مجيد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۷
مگه گزينه كنكوره كه همه الكي اولي را زدن؟ اقا اين نظر سنجي هست ، مسئله نيست كه جواب صحيح يك گزينه باشه
بعلت اینکه از همه این کشورای تو نظرسنجی خیانت دیدیم در طول تاریخ ولی آلمان نه،روسیه انگلیس فرانسه کثیف ترین کشورها هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۷
یادتون رفته انبود سلاح های شیمیایی که از آلمان به صدام اهدا شد و دهها هزار نفر رو شهید و مجروح کرد!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
از بس تاریخ کشورمون رو نخوندیم و نمی دونیم اینجوری نظر میدیم. مگر تو جنگ جهانی اول آلمانا یه جاسوس (واسموس) نفرستادن ایران تا جنوب و غرب کشور رو ریخت به هم (همون کاری که لارنس انگلیسی سر عثمانی درآورد)!!
چون بیشتر مردم ایران فکر میکنن که مردم هر دو کشور از نژاد اریائی هستن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۷
بنابراین بیشت مردم کشور نادان هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۷
نخیر چون آلمانیها تو کارشون جدی هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
یه سند تاریخی نشون بدید که آلمانیا آریایی نژاد هستن، فقط یه سند!
گزینه آلمان بهترین بود و خوشحالم از اینکه مردم به این سطح از تحلیل رسیدن و می تونن سره رو از ناسره به خوبی مشخص کنند. نمی دانم چرا ما با انگلیس خبیث رابطه دیپلماتیک داریم، اما با آمریکا نمی تونیم داشته باشیم؟!؟!؟!؟!
آلمان نسبت به بقیه تلاش زیادی برای حفظ برجام خواهد داشت چون:
1_آلمان مهم ترین کشور اتحادیه اروپا هست.بزرگ ترین اقتصاد و صنعت اروپا را دارد و اتحادیه اروپای منهای آلمان تقریباً هیچ است.
2_اروپایی ها به خصوص آلمان نمی خواهند برجام از بین برود چون به تصور آن ها برجام مانع دستیابی ایران به بمب هسته ای شده است و این خوب است چون فقط اروپا در برد موشک های ایران هست و آمریکا به علت دوری و چین و روسیه هم چون با ایران اختلاف تنش زا ندارند هدف بمب هسته ای احتمالی قرار نمی گیرند(به تعبیر خودشون.ایران عضو سازمان منع تکثیر سلاح های کشتار جمعی هست)
3_آلمان در حال بازیابی نفوذ و قدرت قبل جنگ جهانی دوم است.
روسیه رو من نمی دونم چرا تو نظر سنجی رای آورده.
من فکر می کنم روسیه حتی اگر به طور علنی هم با برجام مخالف نباشد پنهانی از لغو آن استقبال می کند.چرا؟
چون به نفع روسیه هست که ایران و غرب،یعنی دو رقیب خیلی دور و کنونی این کشور با هم درگیر باشند.ایران قدرتمند به دنبال احیای نفوذ خود در قفقاز و آسیای مرکزی+خاورمیانه خواهد بود و این برای روس ها غیرقابل تحمل است.همچنین روس ها می توانند از کارت ایران برای حل مشکل کریمه و سوریه با غرب استفاده کنند.
در ضمن اگر روابط ایران و غرب متشنج شود این امر موجب وابستگی ایران به چین و روسیه در اقتصاد و امور نظامی می شود.

انگلیس و آمریکا هم تکلیفشون از اول معلوم بود.حمایت ضعیف از برجام و تلاش برای محدود کردن منافع ایران از این توافق.
گذشته بیان گر آینده است ، آلمانیها مردم زحمت کش و خوش قولی هستند در معامله کمتر غش دارند.
اما انگلیسهای استعمارگر فقط و فقط فکر خودشون هستن، وقتی باهاشون دست میدی باس انگشتهاتو بشمری مبادا کش رفته باشن انگلیسی یعنی روباه مکار.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
یه کم درباره نقش «مردم زحمت کش آلمان» در زمان جنگ جهانی اول تو کشورتون تحقیق کنید. اگه خیلی سخته می تونید درباره رفتار مردم «زحمت کش» آلمان با بقیه دنیا در زمان جنگ جهانی دوم تحقیق کنید.
آلمان ها استعمار گری توی خونشون نیست
اما بقیه این کشورها چاپیدنشون کمتر بشه زود تغییر موضع میدن و میشن دشمن درجه یک
همونطور که چندین بار نشون دادن
روسیه و چین که اصلا صحبتشم نکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۷
انگار کلا نازی ها و جنگ های جهانی رو
و همچنین کمک های شیمیایی آلمان ها به صدام رو کلا فراموش کردین
مهدی
| Germany |
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۷
این طور که آقای ناشناس می گین پس آلمان ها هم نباید دانشجوهایی که با ضر به چوب و چماق توسط طرفداران محمد رضا شاه توی خاک خودشون لت و پار و کشته شدند و فراموش کنند
مگه شما به حکومت پهلوی افتخار می کنید که اامانها از نازی ها بخوان طرفداری کنند یا از اقداماتشون
طرفداری؟؟؟
المان ها مردمی فوق العاده منطقی و درست و بی تعارف و رک هستند . البته کنار همه اینها منافعشون هم در حفظ این توافق هست چون برای اعتبار و وجهه جهانی خودشون اهمیت فوق العاده زیادی قائل هسنتد بیشتر از هولو کاست و وامداریشون به صهیونیست ها .... و ابن همون تله و دام بسیار هوشمندانه ایست که مردان شریف و تحصیل کرده مذاکره کننده ایرانی برای غربی ها ریختند .... درود به صبر و استقامتشون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
پس خبر نداری که آلمان تا جنگ جهانی اول یه کلی مستعمره تو دنیا داشت که بعد از جنگ همه رو ازش گرفتن. و درباره رفتار وحشیانه مردم آلمان با مردم مستعمراتشون هم می تونید مطالعه کنید.
حجت
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۳۰
جنگ جهانی دوم
جنگ جهانی دوم
جنگ جهانی دوم
جنگ جهانی دوم
جنگ جهانی دوم
جنگ جهانی دوم
جنگ جهانی دوم
هزار بار اینو بنویس تا بفهمی همین عاشقان آزادی باعث یه جنگ شدن. همینا وقتی دیدن صدام با اون همه سلاح شیمیایی نتونست کاری بکنه آمد تو عراق کارخونه تولیدی زد که یه وقت خدای نکرده عراق کم نیاره. بعد به بهانه درمان رزمندگان که شیمیایی شدن اطلاعات اونارو می داد عراق تا سلاح های موثرتری بسازند. بازم حرف مفت بزن
حجت
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۳۰
ضمنا همین نئونازیا کارگرای بدبخت ترک رو تو بشکه اسید نمی انداختن؟
برای اینکه تاریخ ثابت کرده که انگلیس و کسانی که در انگلیس درس خوانده اند احتمال خیانت آنها بیش از سایر کشورهاست
آلمان همیشه بیشتر از باقی کشورهای اروپایی به ایران خدمت کرده چه در دوره
قاجار و پهلوی ها و چه از زمان انقلاب اسلامی تاکنون
پاسخ ها
ناشناس
| Turkey |
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۷
کی در انگلیس درست خوانده است؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
می شه درباره چند تا از خدمات آلمان به ایران در زمان قاجار نام ببرید؟
حجت
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۳۰
از خدمات آلمان هیم بس که کارخانه تولید سلاح های شیمیایی تو عراق راه انداختن
به نظرم المانی ها با داشتن اقتصاد قوی، استقلال رای بیشتری دارن.... ضمن این که صداقتشون در انجام کارها اونها رو بیشتر در چشم مردم با اعتماد نشون میده... البته سیاست دنیای کثیفی هست و با صنتعت و دانش فرق داره....
بنظرم هیچ اعتمادی به آلمان هم نیست فقط از لج روسیه کاربران آلمان را انتخاب کرده اند همه کشورها بر اساس منافع ملی خود عمل می کنند حتی در زمان تحریم ها لبنان و عراق هم به تحریم ایران رای می دادند که متتنع یعنی همراهی
چون بنز و ب ام و و پورشه خيلي دوست دارند
آلمان کشوری نسبتن غیر استعماری محسوب میشود و به علت وزن سنگین این کشور در اتحادیه اروپا از اهمیت بالایی برخوردار است. برجام به نفع این کشور هم هست چون از نظر سیاسی وزنی معادل یک کشور دارای حق وتو به دست آورده است. همکاری محدود با روسیه درست است ولی تکیه بر آن اشتباه. بهترین راه حفظ برجام گسترش روابط اقتصادی با اتحادیه اروپا ست/
خیلی مسخره است که گزینه هیچکدام توی نظرسنجی نبود!!!!!!!!!
بخاطر اینکه این ملت هنوز مثل دایی جان ناپلیون فکر میکنن
در چشم إيراني انگليس و روسيه مثل هم هستن سودجو و خائن و در قبال ايران هنوز همان خوي استعمارگر رو دارن ( اينكه نصف ايران رو روسيه خورد را هيچ إيراني فراموش نميكنه)
فرانسه هم بيشتر اوقات در روابط با ايران كارش رو به پايان نميرسونه . آلمان الان هم كه با وجود اينكه خيلي به طرفداران اسرائيل نزديكه ولي به خاطر اينكه در گذشته خاطرات خوبي از انجام و تكميل پروژه هاي خوب عمراني وجود داره مورد قبول تره . ( اولويت و محبوبت آلمان نسبت به فرانسه در توافقات و بروژه هاي اقتصادي اينه كه با استاندارد و وجدان كاري بيشتر عمل ميكنه )
اما بديهي است هر چه بيشتر با اين كشورها درگير پروژه هاي اقتصادي ( نه يكطرفه و صرفا وإرادات ) باشيم هزينه خروج يك جانبه آنها از توافقات رو بيشتر ميكنيم .
1- دلیل عدم اعتماد به انگلیس: پیشینه تاریخی بسیار بد آن ها و دست داشتن در قضایای سال 88

2- دلیل عدم اعتماد به چین: چین کشوری که فقط به منافع خود نگاه می کند؛ اگرچه در حال حاضر کشوری استعمارگر است

3- دلیل عدم اعتماد به روسیه: روسیه کشوری است که خنجر از پشت می زند، قضیه اس 300 و عدم تکمیل نیروگاه بوشهر بارها این مطلب را نشان داد

4- دلیل عدم اعتماد به فرانسه: اگرچه احزاب گذشته فرانسه تحت تاثیر صهیونست ها بوده اند. (نماینده صهیونیست ها در 5+1 هستند)

5-اعتماد به آلمــــــان ها: آلمان ها در طول تاریخ رابطه ی خوبی با ایران داشته اند و در روابط بین المللی بسیار جنتلمن گونه رفتار می کنند
عدم اعتماد به چیـــــــن: الان کشــــــــور ایران به صورت پنهان، تحت استعمار چین قرار گرفته است!
اولین کشوری که خنجر از پشت به ما میزند روس ها هستند انگلیس یک قراردادی از زمان صفویه زمانی که نیروی دریایی ان کشور به کمک شاه عباس شتافت تا پرتغالی ها را شکست بدهد با ما دارد که هنوز محرمانه است و برنامه های زیادی برای عربستان دارد و بازهم از روس ها کمی قابل اعتمادتر هستند و فرانسه هم منافع زیادی از خودروسازی و شرکت های نفتی در ایران دارد و چین هم دست کمی از روس ها ندارد و المان ها هم میانه رو هستند و المانها نگران خنجر خوردن از امریکا و انگلیس و فرانسه هستند که با ما هستند و هنوز از تحقیر شکست در جنگ دوم جهانی رنج می برند
همشون فکر خودشونن و سر و ته یک کرباسن .. تنها کشوری که در دنیا به فکر خودش نیست ، ایرانه که این شده وضعش
هر کشوری که به فکر خودش نباشه کلاهش پس معرکه س

۴۰ ساله بخاطر یه مشت شعار ، خودمونو منزوی کردیم و از قافله ی پیشرفت دور افتادیم .. فکر میکنین اگه توی این ۴۰ سال ، تنش دایمی با دنیا نداشتیم و تحریم دایمی نبودیم ، بطور مثال الان وضعیت آب و محیط زیستمون این بود ؟؟؟؟ اگه به سرمایه خارجی و تکنولوژی های روز دسترسی داشتیم و مسوولین هم کمی باگذشت تر و دلسوزتر بودن ، حداقل با مکانیزه کردن کشاورزی و نوسازی دایم شبکه ی آبرسانی با استفاده از کمک دیگر کشورها ، امروز نگران از تشنگی مردن نبودیم !!!

حکایت ما شده حکایت عدالت گستری با فقیر کردن مردم توسط دولت قبل
اینقدر بخاطر دلسوزی برای یک ملت خاص با دنیا کل کل کردیم که خودمون هم به سرنوشت و فلاکت اونها داریم دچار میشیم

تاریخ و آیندگان در مورد این نسل و بلاهای جبران ناپذیری که این نسل احساساتی بر سر ایران و ایرانی و نسل های آینده آورد ، چه قضاوتی خواهند کرد ؟؟؟
بخاطر سمیر گرکان و هشدار برای کبرا ۱۱!
به روسیه احتمالا جوان تر ها رای داده اند چون از سابقه گلستان و ترکمانچای و به توپ بستن مجلس و طولانی شدن راه اندازی نیروگاه بوشهر و دوشیدن ایران تا آخرین رمق قبل از واگذاری s-300 و به راحتی واگذار کردن s-400 به ترکیه و عربستان خبر نداشته اند. روسها از امریکایی ها هم غیر قابل اعتماد ترند!
آلمانی ها تا کنون خیانتی به کشور ما نداشته اند. شروع ساخت راه آهن بندر شاهپور به بندر ترکمن در زمان رضا پهلوی از مهمترین خدمات آنها به ایران بوده است. شاید هم نژادی پارس و پروس دلیل این قرابت باشد.
پاسخ ها
حجت
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۳۰
همچین این داش مسن می گه جوونترها که اگه کسی ندونه فکر می کنه خودش شانه به شانه عباس میرزای خدابیامرز می جنگیده.
داش، خیلی وقته که تاریخ تو مدارس تدریس می شه
اگه همه چیز روکناربزاریم بازهم آلمان ارزش حساب کردن روداره ،اونم فقط به خاطر حرف خانم مرکل که درمورد پناهنده های سوری زد
وچقدر هم واقع بینانه واقعیت روگفت
بیکاز جوگیریم
واسه اینکه آلمانی ها بهترین بمبهای شیمیایی رو برای نابود کردن ما به صدام دادند
معلومه

انگلیس نه تنها کمترین میزان روابط اقتصادی را بین این چند کشور با ایران داره
بلکه هنوز خسارت یورش افراطی ها به سفارتخانه و غارت اموالشان را هم نتوانسته وصول کند.
اگه آمریکا نقش ایران رو در منطقه قبول میکرد و حاضر بود ایران رو در معادلات منطقه ای و بین المللی شریک کنه ، با وجود تمام بدی هایی که ایران از آمریکا دیده ، ولی باز هم میتونست بهترین دوست و شریک خارجی برای ایران باشه چون وقتی بخواد با کشوری دوست باشه و از کشوری حمایت کنه ، بر عکس شغال هایی مثل روسیه و چین و انکلیس و فرانسه و آلمان ، نیازی به گرفتن اجازه از کسی نداره و تجربه هم نشون داده که هیچوقت پشت متحدینشو خالی نکرده و یا حداقل خیلی خیلی کمتر از بقیه ی قدرت ها پشت متحدنینشو خالی کرده
ولی مساله اصلی اینه که گویا آمریکا به وضعیت فعلی راضیه و با ساختن یک لولوخرخره از ایران در منطقه منافع بیشتری نصیبش میشه نسبت به زمانیکه ایران متحدش باشه
آنها که به روسیه رای داده اند بنظر من اطلاعات تاریخی کمی دارند آنها نمی دانند که بخش مهمی از خاک کشور ما در زمان قاجار توسط روسیه از کشور ما جدا شد و در زمان جنگ جهانی دوم همین روسها شمال کشور را اشغال کردند ورا آهن شمال جنوب را در اختیار خود گرفتند حزب توده را بوجود آوردند و آن خیانت ها را کردند دنبال آن بودند. که نفت شمال را به کنترل خود در آورند و پیشه وری را مسلح کردند در جریان مناقشه هسته ای هم به ۶ قطعنامه شورای امنیت علیه ما رای موافق دادند در آینده هم چنین خواهند کرد خواهیم دید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۷
چه ربطی داره؟ واسه توازن قدرت در دنیا هم شده روسیه دست از طرفداری از ایران و چین بر نمیداره. طرفداری از قدرتمندترین کشور خاورمیانه امتیازی است که هرکسی به راحتی نمیتونه بدست بیاره
فرزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
ناشناس 23:56 اگر با اين همه بدي كه روسيه در حق ايران كرده بازم ميگي چه ربطي داره پس چرا اينقدر با آمريكا كه بسيبار كمتر از روسيه به ايران بدي كرده صلح نكنيم ؟ چرا اينقدر با شعارهاي پوچ هزينه دشمني با آمريكا را داريم ميديم كه حتي كشورهاي كوچك هم برامون شاخ و شونه ميكشند؟!
حجت
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۳۰
محض اطلاع جناب فرزاد، بعد حمله عثمانی به روسیه فرانسه که با روسیه جنگ می کرد صلح کرد که روسیه شکست نخوره. انگلیسم شاه شکمباره قاجار رو مجبور کرد که صلح کنه. این انگلیس بود که نیمی از ایران رو جدا کرد نه روسیه. ضمنا الان حکومت تزاری تو روسیه وجود نداره.
دویم اینکه آمریکا کمتر جنایت کرده؟
بهتر است با روس ها اتمام حجت کنیم که حال که انها را بر گزیده ایم نیروی هوایی ایران را به جنگنده های مدرن تجهیز کنند تا بانک صادرات از ترس امارات اسم جعلی خلیج را جایگزین خلیج فارس نکند
اجساس اخوت داریم باهاشون!
دلیلش واضح و روشن است. ژرمن ها عموزاده های آریایی ما هستند. بیشترین کمک را به ساخت صنایع ایران از سوی آلمان بوده است.
دهه سی میلادی آلمانی ها بی دریغ به ما کمک میکردند از راه آهن سراسری و پل ورسک تا کارخانه جنگ افزار سازی
البته آن موقع ها آلمان حاکمیت ملی داشت اما بعد از جنگ جهانی دوم حاکمیتش به دست صهیونیست ها افتاده است.
در طول ۵۰ سال گذشته ، ایران بدترین و مهلک ترین ضربه رو از چین خورده ...
فروپاشی اقتصاد ایران و بیکاری و فقر گسترده ، فقط و فقط ناشی بوده از نفوذ تاجران چینی در ایران و سواستفاده از غفلت مسوولینی که تمام حواسشون روی آمریکا متمرکز بود

متاسفانه بدترین حربه ای که تاجران چینی برای نابود کردن تولید و اقتصاد ایران بکار بردن ، تولید اجناس با برند ایرانی در چین و واردات اونها از مبادی رسمی بعنوان جنس ایرانی بود که البته خیانت صاحبان برندهای ایرانی برای کسب سود بیشتر با پایین آوردن هزینه ی تولید با تولید کالا در چین و غفلت مسوولین ، خیلی به چینی ها کمک کرد

یکی دیگه از حربه های چینی ها هم سواستفاده از تحریم های بانکی و معامله ی نفت با کالاهای مصرفی و بنجل بود که به نظر من این معاملات هنوز هم ادامه داره و مسوولین برای اینکه بازار نفت ایران در اختیار عربستان قرار نگیره ، به قیمت نابودی تولید داخلی ، حاضر به فروش نفت با هر شرایطی هستن و چینی ها هم با زیرکی و وقاحت تمام در حال سواستفاده از این شرایط هستن
پاسخ ها
حجت
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۳۰
متاسفانه بدترین حربه ای که تاجران چینی برای نابود کردن تولید و اقتصاد ایران بکار بردن ، تولید اجناس با برند ایرانی در چین و واردات اونها از مبادی رسمی بعنوان جنس ایرانی بود
خودت می گی اجناس چینی به اسم ایرانی از مبادی رسمی وارد شده بعد می گی چینیا مقصرن (به سبک خندوانه) خیلی باحالی
انگلیس معنیش یعنی خیانت ، دورویی ، نفاق ، حقه و کلک ، و در یک کلام انگلیس =آمریکا
خوب تاریخ مهم ترین دلیل نظر سنجی هست و همچنین حوادث اخیر در دنیا
دلیل رای اوردن روسیه هم همکاری چند وقته با ایران و همراهی با ایران در عرصه بین المللی هست.
المان کشوری با تاریخ و فرهنگ مشترک و نه یک کشور استعمار گر در جنگ جهانی دوم هم ما با بازی در دو طرف باعث شکست المان شدیم و اگر شاه در ان زمان به طور مستقیم مواضع مشخص نسبت به جنگ اتخاذ میکرد و طرف المان رو میگرفت و ارتش ایران رو به حمایت از المان بسیج میکرد الان دنیا وضعیت متفاوتی داشت. خبری از امریکا نبود خبری از داعش و ... نبود به هر حال المان نسبت به بقیه بهتر هست.
با انگلیس که باعث قحطی شد و هزاران نفر از پیشینیان ما رو به کشتن داد نفت مون رو سالها استعمار کرد رابطه داریم با روسیه که قراردادهای ننگین باهامون در گذشته بست و چندین نقطه رو از ایران جدا کرد رابطه داریم ... دلیل اینکه با امریکا رابطه نداریم و باعث شده وضعیت اقتصادی مون این بشه رو باید بهش شک کرد، الان ی عده میگن در راستای منافعش براندازی کرده در گذشته خب خسارات ضربه کدوم کشورها بیشتر بوده انگلیس و روسیه یا امریکا... با کشورهای عربی اطرافمون که هشت سال بمب ریختتن رو سرمون رابطه داریم، با کشورهای عربی که از امریکا خواستن به ما حمله کنه رابطه داریم ... خلاصه میبینید که ی چیزی درست از اب در نمیاد برای همین مردم بی طرف ترین کشور رو انتخاب کردن یعنی المان
انگلیس استعمار گر کهن است و همیشه کنترل از راه دور ایران بوده و منافعش اینطوری قلمداد می کند که پشت پرده باشد
این نظرسنجی اشکال دارد. همۀ این کشورها باید به تعهدات خود پایبند باشند.
اگربه روسیه رای داده شد بدلیل این نیست که قابل اعتماد است چون اکنون منافعش در این است که به نفع ایران ،درمقابل آمریکا موضع بگیرد
انگلیس که مکار به تمام معناست واز اول پیدایش ان، یک استثمارکننده و تخریب گر بوده است نه انگلیس قابل اعتماد است ونه ایرانیان در ارتباط با آن کشور
فرانسه نقش صهیونیست هارا بازی میکند و درعین حال بطرف طعمه خوب جذب میشود قابل اعتماد نیست اگر چه درمیدان ایران احزاب آنها تند وکند بازی عمل میکنند
چین هم منافعش را به همه چیز ترجیح میدهد اینرا هم عربستان متوجه شد که سلمان شاه با حرمسرای خود به آنجا رفت وقراردادهایی به ظاهر تجاری ولی برعلیه ایران منعقد نمود
اگر به آلمان رای داده شد بدین دلیل نیست که این کشور قابل اعتماد است اما چون موضع نسبتا مستقلی در ارتباط باسایر کشورهای اروپایی دارند لذا پرسش شوندگان رای مناسب دادند
شاید اگر در گزینه های نظر سنجی کلمه هیچکدام درج می شد این گزینه بیشترین رای را می آورد
عرض شود در مستند بی بی سی بانام سیاره نفت که اخیرا پخش شد در انتهای مستندنقاط نفت خیز خاورمیانه بین دو کشور استعماری تقسیم شدند.عربستان وعراق برای امریکا وایران برای انگلیس.از همان زمان دسیسه های انگلیس برای منابع نفتی کشورمان ادامه داردومردم هم اینرا خوب میفهمند.زمانی انگلیس با کمپانی هند شرقی ولشکر کشی مستقیم،زمانی از طریق مستر جیکاکها وزمانی از طریق ایجاد جنگهای داخلی دنبال بردن منابع ثروت وهمچنین نفت کشورمان بقیمت مد نظر خودش بوده است.سیاست انگلیس در تغییر افراد وحکومتها در منطقه از دید مردم پنهان نبوده ومکار بودن این روباه پیر برای مردم خاور میانه روشن است.
خب معمولا همیشه موضع گیری هاشون در برابر آمریکا درباره برجام یه چیز بود. مثلا فرانسه موضع ثابتی نداره و انگلیس هم همین طور.
به نظر من همه کشورها خوبند و طبیعی است به دنبال منافع کشور خود باشند.مسئولان ایران هم باید اول دنبال منافع مردم ایران باشند.مردم ایران از طرف هیچ کشوری حمایت نمی شوند .البته المانها میدانند ایرانی ها انها را دشمن نمیدانند
واسه منم همیشه عجیب بوده ... همیشه به انگلیس میگیم روباه پیر ... ولی خیلی از مردم BBC persian نگاه میکنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۷
اینو خوب اومدی بی بی سی جهانی اینستاگرامش 2 میلیون تا فالور داره بعد بیبی سی فارسی یمیلیون و نیم تا
سطح سواد عوام مردم پایینه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۷
البته از نبودن رسانه ازاد در کشور هم نشات میگیره مثلا همین سایت با ترس و لرز کامنت ها رو انتشار میده.... که به ی عده بر نخوره ... عزیز جان این مملکت رو نسل جدید باید اداره کنه نسل قبلی با همه اشتباهات و فوایدش دیگه تموم شدن باید برن اون دنیا منظورم از نسل قبلی امثال عارف و حداد عادل و نماینده گلابی به دست و اینان
ااین دسته از افراد تو گذشته موندن و انگیزه هیچی جز سکون ندارن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۷
همین تحقیر مردم توسط شما و رسانه میلی تونه که باعث شده نفهمید چرا بی بی سی اینقدر بین مردم محبوبه.
حجت
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۳۰
تو همون رسانه آزاد عکس رهبری یا امام خمینی رو بذار و درباره شهدا و هولوکاست حرف بزن ایکی ثانیه آزادی بیان رو برات معنی می کنن.
همشون سر و ته یه کرباسن ، منتها آلمان از بقیه بهتره چون می خواد نشون بده که از آمریکا مستقله ، یه جور عقده جنگ جهانی دوم تو دلش مونده. روسیه و انگلیس که در خیانت کردن ثانیه ای دریغ نمی کنن ، چین هم که بستگی داره باد کدوم وری بوزه ، فرانسه هم که عامل اسراییله ، فقط آلمان میمونه ، در هر صورت گزینه هیچکدام از همش منطقی تره.
فکر میکنم ریشه های تاریخی داشته باشه. انگلیس مادر آمریکاست، آمریکایی که سیاست‌های منطقه ای و فرامنطقه‌ای ما باهاش در تضاده پس دشمن آمریکا بودن یعنی دشمن انگلستان بودن. ضمن اینکه منافع ملی هرکدام از اینها رو نباید از یاد برد، اگه از برجام منفعتی عایدشون بشه خب معلومه حمایت میکنن اما غیر از این نه.
البته اینم بگم که این بین روسیه از همشون پست تره، روسیه ایی که از جلو باجی از پشت قیچی
پاسخ به ناشناس۱۳:۴۰در زمانی که ملت به سریال دایی جان ناپلئون میخندیدند مهمترین اتفاق قرن گذشته در ایران افتاد انهم زمانی که شاه در مصاحبه با خبرنگار انگلیسی گفت دوران دخالت انگلیس در ایران بپایان رسیده ودر پاسخ سوال دیگری گفت نفت را ارزان نمیکنیم وشما اروپاییها بایدیاد بگیرید بعد از این بیشتر کار کنید.ان سریال برای این بود که هرکس بگوید انگلیس مکار وتوطئه گر است بگویند لابد مثل دایی جان توهم دارد.
به نظر من یه حس تاریخی وحود داره که ایرانی ها رو به طرف آلمانها می کشونه و اونهم ناشی از ریاکاری شدید انگلستان و شکست در دو جنگ از روسهاست. در زمان جنگ جهانی دوم آلمان به ایران خیلی بها داد و دو هزار مهندس و تکنیسین برای ساخت زیر بناها به ایران فرستاد و قصد داشت ایران رو به طرف صنعتی شدن ببره و ذوب آهن به ایران داد که کشتی حامل رو در دریا غرق کردند و به بهانه وجود دو هزار مهندس و تکنیسین کشور ما رو مورد تعرض و اشغال در آوردند. از طرف دیگر نقش آمریکائی ها رو در توسعه ایران نمی توان نادیده گرفت این کشور اشل زندگی ایرانی ها رو خیلی بالا برد تا جائی که اگر همین الان هم بگیم که ایران یک آمریکای به اندازه خودشه، اغراق نکرده ابنم. معیار و استانداردهای زندگی در ایران خیلی شبیه آمریکائی هاست و بیشترین روابط هم علیرغم یاوه گوئی های ترامپ ایرانی ها با آمریکائی ها دارن و دو میلیون ایرانی در آمریکا زندگی می کنند که اکثریت از قشر تحصیل کرده و ثروتمند و کار آفرین هستند. حالا چرا روابط این دو کشور به این شکل دراومده، خیلی ساده است، طرفداری متعصبانه از یه آدم که اگه قدرتمند بشند، حداقل خوزستان رو می خوان، بگذریم از این که در قبال این همه کمک عکس یک رهبر ایرانی تو خونه هاشون نیست و اسم یک میدان و یا خیابانشون بنام دانسمندان ایران وجود نداره و سرسختانه هم از اسم جعلی خلیج فارس استفاده می کنن و این در حالی است حتی یه ایرانی تو کشورشون زندگی نمی کنه!. بله تا مشکل ایران با کشورهائی بنام اسرائیل و غزه و فلسطین حل نشه، هیچ کشوری روشو به ما نمی کنه و کشور ما رو در انظار جهان کوچک جلوه خواهند داد و در این مورد فرقی بین آلمان و فرانسه و روسیه و چین و آمریکا نیست.
پاسخ ها
حجت
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۳۰
آلمان برای رضای خدا کمک ایران نکرد. کمک کرد که نفت مفت انگلیس قطع بشه و برسه به اونا.
فقط به عشق پیشوا هیتلر
خب ما ایرانی ها هم آریایی هستیم دیگه اصلا معنی کلمه ی ایران یعنی همین سرزمین اریایی ها.


هر چند از المان خوشم نمیاد و هر از گاهی جفتک میندازه و به خصوص توی جنگ به دشمن ما کمک
ریشه این اعتماد بر میگرده به تاریخ


انگلیس فرانسه و روسیه در مقاطع مختلف تاریخی به ایران خیانت یا زیر قراردادهاشون زدن

اما آلمان تاکنون از نظر تاریخی خیانتی نکرده و حتی در مقاطعی خدماتی هم کرده و نظر دولتمردانشون از دیرباز بهتر و نرم تر بوده
در جواب اون دوستی که گفته المان اریایی است و ایران نیست باید عرض کنم خود نام ایران یعنی سرزمین آریاها.اصلا نظریه اریایی بودن را کنت دوگوبینو سفیرفرانسه در ایران به اروپا منتقل کرد بعدا آلمانی طرفدار این ایده شدند.
کتیبه های پهلوی پارتی شاهپور خودش را شاه آریان معرفی کرده.داریوش در بیستون خودش را پارسی آریایی معرفی کرده.اوستا از ایرانویچ اسم برده.فردوسی ونظامی وخاقانی صدها بار ایران وایرانی به کار برده اند و...
من جای مسیولین مستقل کشور بودم یکار می کردم کشورهایی مثل آلمان هم شبکه های فارسی زبانشون راه بافته شبکه هایی مثل دوچوله رو رفع فیلتر می کردم تا مردم کمتر این شبکه مزخرف استعمار گر بی بی سی رو نگاه کنن یا فالور اینستاگرامش بشن
هر به اصطلاح روشن فکری تو کشور الان منبع خبریش بی بی سیه دست زیاد بشه این شبکه خود بخود اثراتش کم میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۸
بنده خدا رادیو آلمان اقلا 50 ساله کار میکنه
ولی بی بی سی مال وزارت خارجه اش استکارش تفرقه و نفرت بین ملل است
سوال جالبي بود:
1- ريشه تاريخي ذهني ايرانيان در رابطه با بريتانيا و آلمان متفاوت است و اينكه در طي قرن بيستم درحاليكه اعراب ، بريتانيا را منجي استقلال خود مي دانند ايرانيها بر اساس موضوعيت قدرت سوم بي طرف و البته ناكامي المان در تبديل شدن به يك قدرت استعماري ، به آلمان با نظر مثبتي نگاه مي كنند.
2- المان فعلا نيازمند انرژي وبازار مصرف ايران است در حاليكه بريتانيا به يمن ميرات كامانولث چندان نياز مبرمي به انرژي ايران و بازار مصرف ان ندارد ( ممانعت از نفوذ رقبا و افزايش ثروت و نفوذ داستان ديگري است).

https://en.wikipedia.org/wiki/National_psychology
اگه تو لیستت آمریکا رو هم میذاشتی اونموقع دیدن رای ها دیدنی بود
با این مقامات ما دوست و یارمان هم باید روس دورو ودلال باشد اگر کشورهای پیشرفته ومترقی وازاد بود میبایست شک کنیم
از همشون مستقيم بدى ديدند جز آلمان. تاريخى نگاه كنيد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۷
ولی خب تو بحث منافع که باشه بیشترین رو فرانسه برده
با آمدن خانم مرکل , آلمان نشان داد که می شود منافع ملی کشور و منافع عمومی جهان را همراستا قرار داد , بیشتر کار کرد و کمتر خواست .. آلمان متفکرین متفاوتی داشته و گویا همین تضارب آرا به سمت خوبی پیش رفته است
به دلیل آنکه ما با آلمان ها همنژاد هستیم اما با انگلیس ها نه
المان کمتر به ایران خیانت کرده و خدماتی هم در زنان پهلوی ارایه داده و کمتر از دشمنی و خطر موشک های ایران حرف می زند.ولی فرانسه بارها خیانت کرده انگلیس که امریکای دوم است چین هم کشور خوبی نیست روسیه که پرونده سیاهی از خیانت به ایران دارد از قراردا های ننگین دوره قاجار تا بالا کشیدن سهم ایران در دریای مازندران و مشارکت جدی در تحریم های اوباما و کمک نظامی به صدام جهت تجزیه جنوب ایران
البته مخاطبان تابناکی نه ایرانی
چون آلمان ها مثل ما ایرانی ها سفید هستند
پاسخ ها
حجت
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۳۰
یعنی انگلیسیا بنفشن و فرانسوی ها سبز؟
کشورهای روسیه و چین با توجه به بزرگتر بودن اقتصاد و قدرت بالاتر نظامی، خیلی خود را به تعهدات و اخلاقیات پایبند نمیدانند. اگر فشار روی آنها زیاد شود تسلیم می شوند. انگلیس که اساسا بر خیانت پایه گذاری شده است. فرانسه کشوری استعمارگر بوده و منفعت پرست است. آلمان هنوز بر ارزشها تاکید دارد.
ساختار حکومت و احزاب در آلمان به شکلی هست که از تصمیمات احساسی و شعارزده تا حد زیادی جلوگیری میکنه. نمونه اش تصمیمات اخیر آلمان و موضع منظقی و بدور از هیاهو اش دربرابر معضلاتی مثل هجومِ پناهجوها، خروج انگلستان از اتحادیه اروپا، و یا اظهارات و اقدامات کم عقلانه ی ترامپ است.

به عبارت دیگه، نه فقط شخص خانم مرکل بلکه اکثریت غریب به اتفاق مردمی که تجربه ی بسیار تلخ جنگ جهانی رو هنوز بر گرده ی خودشون حمل میکنند، بهتر از بقیه زمامداران و ملتها از آسیبهای برخورد نظامی مطلع هستند.

برای همین حتی تصور بروز یک جنگ دیگه رو هم در ذهن نمی پرورانند. ضمن اینکه برعکس کشورهایی مثل روسیه و آمریکا که چرخ اقتصادی شون با جنگ آوری و دامن زدن به جنگ در کشورهای دیگر میچرخه، آلمان خودش رو با تامین زیرساختهای اقتصادی و البته تلاش شبانه روزی مردمش میکشه بالا. پس هیچ چیزی براش تلخ تر از بروز یک جنگ تمام عیار دیگه نیست.
در نهایت در کنار دلایل عقلانی فوق برای انتخاب آلمان، نگاهِ عمومی عمدتا توام با احترام مردم کشورمون به ملت و دولت آلمان رو نمیتونیم در نظر نگیریم. چون آلمان از معدود ابرقدرتهایی هست که در طول تاریخ هیچ زمان کنتاکت و تقابل نظامی مستقیمی باهاش نداشتیم (البته پرونده ی تعارضات غیرمستقیم با این کشور مثل فروش سلاح به عراق همچنان بازه) و این در حافظه ملت ایران مونده
پاسخ به دوستان اریایی.بنده به کشورهای عربستان امارات ترکیه اذربایجان و..سفر کرده ام ودر این کشورها با پوشیدن لباس محلی انها میتوانم ادعا کنم کمتر کسی متوجه ایرانی بودن من شد.این یعنی بین مردم خاور میانه قرابت ژنتیکی وجود دارد واز ترک وکرد وعرب وفارس ولر همه باهم نسبت خویشاوندی داریم واین جدایی افکنی ها کار کسانی هست که منافعشان در جدایی ملتهاست.نیاز به گفتن نیست که ان المانی قد بلند وچشم وابی وبور وجدی در کار شباهتی به ظاهر من ایرانی از زیر کار در رو ندارد.اگر کمی از تعصب خود کم کنیم مطمئنا انگلیس خبیث وبقیه استعمارگران از اختلاف افکنی وایجاد جنگهای بیمورد در منطقه ما نفعی نخواهند برد.
دلیلش روشنه، چون هخامنشیان آریایی بودن و ژرمن ها هم آریایی!
نمیدونم تا کی میخوایم شباهت بی نظیر خودمون با ژرمن ها رو تکذیب کنیم؟
یک گزینه هیچکدام هم می گذاشتید تا بیشترین رای را می اورد اگر به جای آلمان بورکینافاسو را می بود رای بهتری نمی آورد؟
در شکل گیر دنیای امروزی که دو بعد تکنولژی ،وفرهنگی دارد ،ایران در بعد فرهنگی ،و آلمان در بعد تکنولژی ،بیشترین خدمت را به جهانیان نموده اند ،ام هردوی این کشور و مردمانش بیشترین آسیب را از همین کشورهایی که در حوزه اقتصاد دست برتر را دارند دیده اند الخصوص انگلیس که سر منشأ همهٔ مفاسد جهانی است ،وامریکا که تکنولژی آلمان را دزدیده ،با سیاست موزیگری ،ونرم انگلیس ،بر پنهای جهان سیطره انداخته ،،، منفور ترین سیاسیت مداران در انگلیس است ،و بی سیاست ترین سیاستمداران در امریکا ،وروسیه هم ،برای منافع خود از هیچ اقدامی ابایی ندارد ؟،،،
انگلستان حامی اصلی اسراییل است و در واقع در چنگال آمریکا و از قدیم مورد تنفر ایرانیان. آلمان قدرتمندترین کشور اروپایی است و اگر قرار باشد آلمان هم سر تعظیم در برایر فشار سیاسی آمریکا برای قطع رابطه اقتصادی با ایران فرود آورد قطعا بدانید خیلی پیش از آن فرانسه و انگلیس چنین کرده اند. علت انتخاب روسیه هم دانش عمومی مردم کشور ما نسبت به روس هاست که همه میدانیم برای گرفتن باج بزرگ تر از آمریکا تا آخرین لحظه در ظاهر یک طرفدار رابطه با ایران بازی خواهد کرد و به محض دریافت رشوه ی مورد نظر دیگر کاری به کار ایران نخواهد داشت.
از همه بد تر فرانسه هست و بس آنها حتی حاضرند شرکتها و کار خانه هایشان بخاطر قطع رابطه با ایران خسارت ببینند اما حرف آمریکا را گوش کنند
از همه بد تر فرانسه هست و بس آنها حتی حاضرند شرکتها و کار خانه هایشان بخاطر قطع رابطه با ایران خسارت ببینند اما حرف آمریکا را گوش کنند
از همه بد تر فرانسه هست و بس آنها حتی حاضرند شرکتها و کار خانه هایشان بخاطر قطع رابطه با ایران خسارت ببینند اما حرف آمریکا را گوش کنند
حتی اگر امریکا هم در این نظرسنجی در گزینه ها میبود یحتمل انگلیس رتبه آخر خود را از دست نمیداد
ماجرای هشدار زیمنس به مپنا در مورد تحریم ها و همزمان خارج شدن فرانسوی ها و ... از رها کردن بازار ایران میتونه مثال خوب باشه. چین و روسیه و انگلیس هم که فقط میخان امتیاز بگیرن و سوء استفاده بکنند. توی دوران تحریم هم اینو نشون دادند.
اطراف سفارت المان تو تهران رفتی مغازه ها لوازم شکار میفروشند .

اطراف سفارت انگلیس تو تهران رفتی مغازه ها عتیقه فروش هستند

المانها دنبال شکار و تفریح میومدند ایران ولی انگلیسها برای بردن چیزهای با ارزشمون .
همه بخاطر منافعشون ايران رو ميفروشن و همانطور كه چين و روسيه هم در شوراي امنيت عليه ايران رأي دادند و تحريم هاي ايران آغاز شد در زمان دولت دهم.
حزب الله برای میانجی پیری میان خودش و اسرایل المان انتخاب میکنه
المان بهترین گزینه است و انگلیس بدترین
اين توده اي هاي خبيث باز مثل اينكه هنوز چندتايي هستن كه به روسيه جنابت كار حنابت پيشه راي دادن
دوستان بعنوان كسي كه در آلمان زندگي مي كنه واقعا انتخاب آلمان توسط كاربران را بجا مي دانم. در كل آلمانيها ملتي پركار و كم توقع هستند و هر جا مشكلي داشته ام با كمال ميل به من و خانواده ام كمك كرده اند و در حقيقت رفتارشون خيلي بهتر از ايرانيهاست كه مدعي تر از همه هستند.
این نظر سنجی شما از رییشه و بن غلط هستش و در سیاست اصلا چنین بحث اعتمادی وجود ندارد و بحث امتیاز دهی و امتیاز گیری است و منافع و خواسته های هر کشور حرف اول و آخر می زند و این که ما خیال کنیم به کشوری میتوانیم بدون هیچ زد و بندی اعتماد کنیم فقط خودمان را گول میزنیم
ولی در بین این کشور ها از آنجایی که فرانسه از برجام بیشترین سود را برای خود برد قطعا بیشترین تلاش را برای حفظ برجام خواهد کرد
منه آریایی می خواستی به انگلیس که دشمن قصم خورده ما هستش رای بدم؟ ما همیشه به برادرها و عموزاده های آلمانی خودمون باید رای بدیم
نه قم خوبه ، نه کاشون / لعنت به هر دو تاشون!
تبلیغات بسیار زیاد روشنفکر های از زمان رضاخان تا الان. و‌حوادث تاریخی وگرنه آلمانی ها هیچ تفاوتی با انگلیسی ها در زمانی که پایه منافع باشد ندارند ولی همین تبلیغات آریایی تاثیر زیادی داشته
شاید چون ما ایرانی ها و آلمانی ها از یک ریشه ایم به همین دلیل ممکنه گوشت همو بخوریم اما استخون همو دور نمیندازیم
خب اين نشون ميده انگلستان كماكان براي ايرانيها غيرقابل اعتماد هست، با نگاهي ب تاريخ ميفهميم آلمان ب نسبت قدرتهاي اروپايي ضرري برا ما نداشته،روسيه فعلن متحد راهبردي ماست طبيعيه راي دوم بياره، چين هم ب منافع خودش نگاه ميكنه البته هنوز ضربه اي ب ما نزده، فرانسه هم ي كم از انگليس بهتره، مردم ما فهيمن
پاسخ ها
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۸
فرمایش شما محترم ولی فرانسویها خودشونا در برجام نشون دادن اگر فراموش نکرده اید با اینکه قول عقد قراردادهای میلیاردی به آنها داده شد ولی هنگام امضای قرارداد دوباره سوسه اومدند و همین چند روز اخیر رییس جمهورشون گفت باید تحریمها را به بهانه آزمایشهای موشکی افزایش دهیم نه برجام
روسیه کشوری با ثبات و قابل اطمینان است
این نظر سنجی از یک نظر بسیار مهم است . تقریبا 5 درصد از افرادی که به انگلیس رای دادند همان 5 درصد افراد نابغه با ضریب هوشی متوسط بالای 120 جامعه ایرانی هستند که بخوبی میفهمند شاه کلید تمام مشکلات ما بریتانیای کبیر می باشد.ضمن احترام به رای سایر بینندگان محترم فقط افراد نخبه با هوش بالا هستند که رای درست دادند
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۷
چه تحلیل مزخرفی
سامان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۷
دوست عزیز سوالو درست بخون.سوال در مورد این بود که کدام قابل اعتماد تره نه اینکه کدام تاثیرگزارتره .
اتفاقا اکثریت مردم ایران فوق العاده دارای فهم و شعور بالای سیاسی هستند
وقتی با اونوریا صحبت کنی کاملا ااعتراف میکنن به این مهم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۷
همین که هنوز ، انگلیس رو بریتانیای کبیر !!! میخونی معلومه چقدر نابغه و باهوش هستی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۸
جک بود یا جدی
مرگ بر همه ی دنیا
فقط فلسطین !!!!!!!!!
کشور ما را استعمار انگلیس نابود کرد .او روباه مکار تا عمق وجود مردم با دست پروده هایش نفوذ کرد ......بدترین انها فراماسیونها مذهبی بودند ..کاری کرد که ما خودمان هویتمان .وطنمان را فراموش کردیم فقط انچه او القا کرده بود تا عمق وجود پذیرفتیم ............از میان همه مرگ بر انگلیس
همشون ذاتا دشمن ما هستند، چون ما هم دشمن آنها هستیم.
جناب ناشناس شاه کلید تمام مشکلات دیگر بریتانیای کبیر نیست بریتانیای کبیر دیگر بریتانیای صغیر است
حل مشکلات ما در گرو اقتصاد مقاومتی است
چرا گزینه ی فلسطین در نظرسنجی نبود ؟؟؟ شاید ملت ایران بخوان به فلسطین رای بدن !!!
فقط به عشق آلمانی های پاک نژاد.همخونهامون
خیلی سادس چون تمامی این کشورا چه با ایدیولوژی کمونیست چه کاپیتالیست تو طول تاریخ جز استعمار و خیانت ثمره ای دیگه برا ایران نداشتن به جز آلمان البته نه آلمان امروزی
هنوز که هنوزه خیلی از زیرساختایی که تو ایران توسط آلمان نازی ساخته شده بعد ۸۰ سال سرپاس
جنایتکار بودن پیشوا آدولف هیتلر ۱ دروغ بزرگه
کسایی که بر الیه آریایی و آلمانی ها کامنت میذارن وطن فروشی می کنن
اگه اریایی نیستی از ایران و المان برو
چیزی که معلومه اینه که جهان سوم همیشه جهان سوم خواهد موند و ملت های جهان سومی هم همیشه بدبخت و توسری خور خواهند موند .. همین
به ان علت که از نژاد پاک آریایی هستن ژرمنها
حتماً خیریتی توش بوده
خیلی از نظرات بصورت طنز هستند ولی کاش مسئولین یک دهه هم وارد تعامل جدی با جهان شوند و و نتایج ان را بسنجند شاید فاصله عقب افتادگی با ترکیه و امارات و سعودی را کم کنیم
گربه محض رضای خدا موش نمی گیرد. همه کشورها به فکر منافع خود هستتند. ایران اما داستان دیگری دارد.
درجواب اون دوستمون که میگن نژاد آلمانی ها چه ربطی به ما داره باید بگم علامت صلیب شکسته ای که مخصوص حزب نازی بود از روی یک گردنبند باستانی که تو ایلام پیدا شده گرفته شده و مخصوص آریایی هاست
چون فقط المان از 5عضو دائم شورای امنیت و دارای حق وتو نیست. پس قاعدتا اندازه اون 5تا زورگو نیست...
کجای ما شبیه آلمانی هاست ؟ چشم رنگیم ؟ موبوریم؟ از یک نژاد ! خخ
از لحاظ تاریخی و نژادی بیشتر ایرانیان با آلمان ها تشابه دارند و بیشتر به همین دلیل ایرانیان بیشتر به المانها اعتماد دارند هرچندچه از لحاظ قدرت اقتصادی از کشور های بقیه قویتره
همه‌اش کشک
چون از المان بطور مستقیم علیه خودمون اقدامی توی رسانه‌ها منتشر نشده، اگه همین چیزایکه راجب بقیه میگین راجب المان هم بگین همینطوری میشه
نظر سنجیتون مشکل داره باید یه گزینه دیگه هم میذاشتین به اسم ((به هیچکدوم اعتماد ندارم)) اونوقت درصد بالای به همون رای میدادن
من توی نظری سنجیتون شرکت نکردم چون سطحی نگرانه است
ایران و المان از گذشته دردناکی در رنج هستند و دیدگاه های مشترکی دارند. هر دو شکست خورده جنگ جهانی هستند به روش های متفاوت. البته آلمان ها با تلاش هایی که در صنعت و اقتصاد داشته اند قدرتی جهانی شده اند و ننگ شکست ها و حقارت های گذشته را جبران کرده اند اما ایرانیان این فرصت را نیافته اند. المان کشوری است که غرور خود را در پای رقیبان منطقه ای و جهانی خدشه دار نمی کند به قول ها و وعده هایش وفادارتر است.
روسیه باعث و بانی تحقیر دو کشور ایران و آلمان بوده است. ایران هیچگاه سرزمین های مادری خود را که روس ها تسخیر کرده اند فراموش نمی کند. از دید ایرانیان نام روسیه با عهدنامه های گلستان و ترکمنچای پیوند خورده است. در بایگانی ذهن گروه کثیری از ایرانیان، اسم روسیه و انگلیس به نام دشمن متجاوز حک شده است پاک شدنی نیست. چین فقط به منافع خود می اندیشد و سیاست مستقل بین المللی دارد. فرانسه گوش به فرمان آمریکاست.
اگر آلمانها از شکست در جنگ دوم جهانی رنج می برند ،چرا هر کس دروغ بودن هولوکاست را نقد میکنه میگیرن زندانش میکننداین حماقت نیست این بلایی است که صهیونیسم بر سر اروپاییها آورده که هر شهروند آلمانی که بگوید بابا ما این جنایتها را نکردیم این نادانها دستگیرش میکنند میندازنش تو حبس ! کی باید اینا از خواب خرگوشی بیدار شند ندانم !!!
تمام گرفتاریهای ما و کلا کشورهای اسلامی از لندن هدایت میشه انگلیس به ظاهر خود را روباهی پیر و خسته جلوه میدهد ولی تمام سنگ اندازیها توسط این موجود کثیف طراحی و توسط احمقهایی مثل جورج بوش صدام ال سعود و داعش اجرا میشود چون لندن مرکز مثلث صهیونیست بهاییت و فراماسون است اینجا جنایتها طراحی وجاهای دیگر اجرا میشود جنایات امروز تکفیریها حاصل اقدامات انگلیس در دوره عثمانی است یعنی پرورش محمد عبدالوهاب و لانه گذاری او در دربار سعودی. لطفا کتاب خاطرات مستر همفر جاسوس انگلیس را مطالعه کنید که در جنگ جهانی توسط جاسوسهای آلمان از وزارت مستعمرات انگلیس کش رفته شد و منتشر شد.
هر کشوری که سود بیشتری از برجام میبره، پایبندی بیشتری هم داره. به نظر من فرانسه از بین کشورهای اروپایی بیشتر پایبند میمونه چون سود بیشتری از قراردادهای پسابرجامی نسیبش شده. مثل قرارداد با ایرانخودرو، قرارداد توتال، قرارداد ایرباس و ...
من به دو کشور المان و انگلیس سفر کرده ام انگلیسها را مردمی بی ادب خسیس و بد رفتار دیدم بر خلاف آنها مردم آلمان بسیار مودب ، بزرک منش و دست و دل باز دیدم ولی همه این حرفها بی فایده است ما باید جایگاهی پیدا کنیم که دیگران ما را با این قدرتهای زمانه مقایسه کنند یعنی اینقدر کار و تلاش کنیم که در رده آنها قرار گیریم چون ملتها منطق ما را قبول دارند اگر دست گدایی به سمت دولت را بر گیریم و به کار وتولید رو آوریم و البته دولتیها سنگها را از لای چرخها بردارند ما هم به ان جایگاه خواهیم رسید با عزم و همت جوانان.
بد رفتاری انگلیسها را من در فرودگاه لندن مشاهده کردم سخت ترین تجسسها که خانمهای مسلمان را مجبور میکردند مقابل دید عموم مانتوی خود را در آورند مواظب باشید از لندن ترانزیت نشوید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
قوانین فرودگاهی مسلمان و غیر مسلمان نمی شناسد. بهتره که قبل از سفر آدمها توجیه بشوند
روسیه ی زمان پوتین دوستی راهبردی با ایران دارد سوریه بدست سپاه ایران از چنگال آل سعود و اسراییل نجات یافت و اگر این نبود روسها باید پایگاه نظامی خود را در طر طوس جمع میکردند و این آنها را مدیون ایران کرده مضافا به اینکه شخص پوتین شخصیت موجهی دارد و همکاری با ایران را راهبردی عنوان کرده است مثل غربیها خنده الکی نمیکند و مسیری که تا بحال رفته سازنده بوده برای دنیا ما باید اینقدر در اقتصاد و نظامی قدرتمند باشیم که روسها هم نتوانند تغییر موضع دهند غربیها هم که ایران را محور تروریست معرفی میکنند چشم خود را به خدمات و جانفشانی ایرانیان به دنیا بخصوص سرکوب داعش بسته اند و این خدمات رایگان را حتی به زبان نمی اورند .حتی مسئولین خودمان خوب بیان نمیکنند . اقای روحانی در جلسه سازمان ملل به خوبی میتوانست به عملکر انان اعتراض کند که چرا به ما که داعش را سرکوب کردیم میگویید تروریست !!!!
چون احمق هستند و سواد ندارند.
فرقی بین المان و انگلیس و فرانسه نیست.
این کشور ها دنبال منابع هستند و فرق هم نمی کند از کجا بدزدند.
برای بردن منابع از هیج کشتاری هم کوتاهی نمیکنند
همانطور که می بینید همین سه کشور در کشتن مردم ایران عراق سوریه و ..... برای بدست اوردن منابع مفت دست دارند. فرقی با هم ندارند
آلمان اتخاب شد چون بقیه گزینه ها اوضاع بدتتری داشتند.
چین و روسیه که منفعت طلب شدید هستند و در طول زمان همیشه ثابت کردن اگر منافعشون به خطر بیفته ایران براشون اهمیتی نداره.
انگلستان هم که تکلیفش مشخصه و همیشه منتظر شرایطی هست که ضربه ای بزنه.
فرانسه هم چندین باز حداقل در حد سخنرانی مواردی بر ضد برجام و ضد ایران گفته است.
ولی المان هیچکدام از کارهای فوق را انجام نداده است.
خیلی تاسف برانگیزه که ایرانی باشی و ندونی ایران به معنای سرزمین آریایی هاست. ژرمنها نه تنها ایرانی نیستند بلکه در دوران نازی فقط برای اینکه خودشان را به یک تمدن کهن خوشنام وصل کنند و از زیر نام قدرتمند روم خارج شوند از نام آریایی بعره برندن. خوب از نظر رومی ها ژرمن ها جزو بربرها یا وحشیان شمالی بودن, پس چطور نازی ها می تونستن برای خودشان اعتبار تاریخی کسب کنن با یک دروغ تاریخی. یادمون باسه هگل شروع کشور به معنای امروز را با شکلگیری ایران می دوتست.
درخصوص کینه های تاریخی نسبت به روسها هم باید یادمون باشه, هیچک کشوری در جهان عاشق کشپر دیگری نسیت, اگر ایران به دنبال پشتیبانی همیشگی روسها است باید به شراکت استراتژیک با روسها برسد و این جز با سطح بالای تبادلات اقتصادی, فرهنگی, آموزشی و گردشگری و ... میسر نیست. نمیشه شما با کشوری تبادل مالی زیر ۵ میلیارد دلار داشته باشی ولی توقع کنی اون مثل یم عاشق سینه چاک برات بمیره!
در جواب کسایی که هنوز غمگین ترکمانچای و گلستان هستند باید گفت:عزیزم یک سوم سرزمینها و مردمی که از دست دادیم رو روسها گرفتن, دوسموش را اینگلیسها گرفتند که شامل سواحل پرنفت جنوبی خلیج فارس و تمام سرزمینهای شرق ایران میشه. راستی چه کسی باعث شد ما یادمون بره و حتی در کتب درسیمون هم بهش اشاره نشه؟ یکیشو من برای شما نام می برم معاهده پاریس بقیه رو خودتون برین بررسی و تحقیق کنید
مهم ترین نکته ای که در این نظر سنجی بود کامنتای دوستان هستش که نشان می دهد مردم ما اکثرا افرادی علاقه مند به بحث های سیاسی هستن ولی دانش سیاسی بسیار ضعیفی دارند و سطح کامنت های گذاشته شده نشان می دهد واقعا میزان مطالعه ی مردم ما چقدر کم هستش
هنوز روح و افکار منسوخ و مندرس "نژاد آرایایی" و "دایی جان ناپلئونی" بر کلیت جامعه مستولی هست و این نشان از ضعف تفکر عقلی و میزان زندگی در مهومات در جامعه ماست.
هر کشوری بر اساس منافع ملی خود و حافظه تاریخی روابطش را تنظیم می کند. انگلیس دزدی زوردار است که یقه صاحبخانه را گرفته است و رها نمی کند. همو بود که قسمت های وسیعی از خاک ایران را تجزیه کرد به نوکران و مزدوران محلی و منطقه ای واگذار کرد. در جنگ جهانی دوم قحطی مصنوعی در ایران بوجود آورد انبار غله را برای نظامیان خود مصادره کرد یا در جای جای ایران به آتش کشید. اسباب مرگ بیش از هشت میلیون ایرانی در اثر قحطی شد که شاهدانش زنده اند. ایران هیچگاه جرات و عرضه ی ادعای خسارت از انگلیس نداشته است. در قبال آن یهودی های آواره و توسری خور زرنگ بودند و با تدبیر و قدرت رسانه ای و اقتصادی شان توانستند در خاور میانه کشور بسازند از آلمان خسارت بگیرند و برای همیشه آلمان را مدیون خود کنند حتی تعداد کشته های آنها بسیار کم تر از ایران بوده است و در باره آنها غلو می شود.
ایران در جنگ دوم بی طرف ماند ولی کسی گوش نمی داد انگلیس از یک سو و روسیه از سوی دیگر بر ایران تاختند. روسیه نیز دشمن دیرینه و متجاوز به سرزمین ایران است علاوه بر تجزیه و تصرف بخش های وسیع ایران، چشم طمع بر باقیمانده آب های شمالی و ذخایر آن دارد. او هم در ایران جای پا دارد و حزب توده را پرورش داده است . فرانسه نیز تابع و وابسته به آمریکاست. چین نیز به منافع خود وی اندیشد. ایران تنها و بی یار و یاور است. بیچاره وطنم!!!
در جواب به اون کسی که گفت ما چون بور و چشم آبی نیستیم المانی نیستیم:
شما برو المان زندگی کن بچه هات همه چشم آبی و بور میشن،این ربطی به نژاد نداره..ضاهرو آفتاب مشخس میکنه.بین ایرانی و المانی فرقی وجود نداره.کی میخوایم اینو بفهمیم؟
چرا؟!سفیدپوست به سفیدپوست رای نده پس به کی بده؟ما ملت تا ریشه های تاریخی و نژادی خودمونو پیدا نکنیم همیشه عقب میمونیم.همه دنیا چسبیدن به آلمان اما ما که پدران اوناییم ازشون فاسله گرفتیم
این نظرات نشون میده که برخی از مردم ایران به آینه دسترسی ندارند و گمان می کنند که با سفیدپوستان مو زرد چشم آبی آلمان از یک قبیله اند!
به نظر من فرانسه بیشترین منفعت رو برده.
ایرباس - فرانسه
پژو - فرانسه
رون - فرانسه
توتال - فرانسه
و ..... - فرانسه
نظر سنجی خیلی دقیق نیست. روسیه در نظر مردم چندان معتبر نیست
بلژیک..
بلژیک...
بلژیک نبود؟!
خیانت روس و انگلیس در طول تاریخ خیلی زیاد است آلمانها هم نژاد ما هستند و روابط صادقانه ای دارند
انگلیس موزی ترین کشور جهان است الان چند وقته در عرصه سیاست بینالمللی سکت ایستاده اما در پشت پرده بشدت فعال است .روسیه در کشور ما کارنامه خوبی ندارد .چین اگر هم رابطه داشته باشیم خدمات بی کیفیت ارائه میدهد تا مدام برای تعمیر و نگهداری و باز سازی وابسته باشیم .اما پل ورسک هنوز قطار با بار سنگین از رویش رد میشود و المانیها بسیار منظم و تولید با کیفیت ارائه میدهند
به دوستی که ساعت بیست و پنجاه و هشت کامنت گذاشته و ناشناسه باید عرض کنم که صلیب شکسته رو نازی ها به عنوان نماد به کار بردند. این نماد در حقیقت چرخه زندگی بوده که مهاجران آریائی آن را به کار می بردند و در ظروف طلائی که در مازندران و کلاردشت پیدا شده و هم اینک معلوم نیست چگونه در موزه مترو پولیتین نیویورکه بر روی دو سوی شیر ماده این علامت حک شده. و عین این دو شیر با سنگ مرمر در جنوب کاخ سلطنتی پهلوی اول د ر رامسر ساخته شده. ضمنا گردبندی که آن دوست محترم اشاره کرده اند، در مارلیک گیلان و در تپه های مارلیک ردوبار پیدا شده و این گردبند پر ارزش هم گویا در موزه مترو پولیتین یا جائی در ایران است. این که نژاد ایرانیان و آلمانی ها یکی است و بین ایرانیان و بیشتر از همه اروپائی ها بین ایرانی ها و آلمانها اشتراک منفعتی و احساس هموردی وجود داره یکی همین تمایلات نژادی و ارزش قائل شدن آلمانها به ایرانی ها در خلال جنگ جهانی دوم است. زیرا ایرانیان بعد از این که در دو جنگ با روسها که بیست و دو سال طول کشید و منجر به دو قرارداد ننگین ترکمانچای و گلستان گردید به شدت روحیه خودشان را از دست دادند و دوباره در قرن گذشته با روحیه ای که آلمان نازی به ایران داد، کم کم باعث شد ایرانیان به خودشان بیان و با این انقلاب اخیر دوباره به صحنه منطقه ای و جهانی برگردند. بنابراین با این واقعیت های تاریخی و عینی چرا نباید این دگرگونی و تحول را مدیون آلمانی ها ندانست و چرا آنها را دوست نداشت..
انگلیس عامل کشتار ۹ میلیون ایرانی در جنگ جهانی اول است
انگایس عامل جدایی افغانستان و بحرین از ایران
انگلیس عامل قرارداد ترکمنچای بود به واسطه خیانت به ایران
انگلیس عامل سرنگونی دکتر مصدق
روس ها به مراتب از انگلیس ها بهترند
روسیه قابل اعتماد است
در مورد ابعاد مختلف روابط ایران و آلمان در طول تاریخ به اندازه‌ایی کافی‌ دوستان دیگر کامنت گذاشتند و احتیاجی به توضیحات بیشتر نیست. ولی‌ یک نکته که مهم هست این هست که از سال ۲۰۰۹ که یک نویسنده (مارتین کونتزل) وابسته به گروه خاصی‌ در آلمان کتاب "آلمانها و ایران را نوشت" و بی‌بی‌سی فارسی به نقد آن پرداخت، بطور مرموزی سایتهای خبری ایرانی‌ که به زبان آلمانی نیز اخبار خود را انتشار می‌دادند کم کم بسته شدند.

http://www.bbc.com/persian/arts/۲۰۰۹/۱۲/۰۹۱۲۰۵_wmt-aa-germany-iran

این یعنی‌ اینکه از لحاظ زبانی اگر یک آلمانی می‌خواهد اخبار ایران را دنبال کند باید اینکار را به انگلیسی انجام دهد که هم یک توهین هست و هم اینکه همهٔ آلمانها در زبان انگلیسی قوی نیستند، مخصوصا افراد مسن‌تر.

پیشنهاد ما به شما این هست که به زبان آلمانی و اسپانیایی‌ دوباره فعال شوید تا اخبار و تحولات بخصوص منطقه را به این دو زبان نیز انتشار دهید.

وقتی‌ میگوییم ستون پنجم در داخل هست منظور همین چیز‌ها هست...حتا "مهرنیوز" هم که به آلمانی‌ اخبار می‌گذاشت این زبان را حذف کرد.

به امید صلح جهانی‌ و کامیابی ملت بزرگ ایران.
تمام کشورها من جمله کشورهای اروپایی وامریکایی دنبال منافع خودهستند،پس سگ زرد برادر شغال است درست است که درطول تاریخ بیشترین ضربه رودولت روباه پیرانگلیس به ایران زده واین امر نشان دهنده بی لیاقتی وبی کفایتی حکومتهای آن زمان است که این ضربات به کشورما واردشد اما نه آلمانها ونه دیگرکشورها هیچ دلسوزمانیستند،این ماهستیم که باید دلمان برای کشورومردم وداشته های خود بسوزه وبفکر ساختن وآبادکردن کشورمان باشیم وازوابستگی خودبه دنیای زورگویان وظالمین رهاسازیم ، ان شاا...
تمام کشورهای جهان به فکر منافع خودشون هستند به غیر از ایران
انگلسی دارد انتقام میگیرد البته پشت پرده به کمک عناصری که از زمان پیدایش مفت در ایارن شد و انها فراماسیونهای مذهبی بودند ..........که بعدا تبدیل شدند ..........................
سگ زرد برادر شغال : یک رسانه آمریکایی به نقل از منابع دیپلماتیک خبر داد، سران آلمان، فرانسه و انگلیس بر اهمیت حفظ فشار بر ایران در موضوعاتی از قبیل برنامه موشکی و فعالیت‌های منطقه‌ای این کشور تأکید کردند. (نقل از فارس نیوز)
متاسفانه نتیجه کلی نظر سنجی شما بیانگر کم بودن سطح اطلاعات شرکت کنندگان در این نظر سنجی رو نشون میده مخصوصا در خصوص آلمان
قابل اعتماد بودن آلمان اونجا بيشتر نمايان ميشه كه در طول جنگ صدام عليه ايران، مواد اوليه ساخت بمب هاي شيميايي رو كه عليه مردم و نيروهاي ما استفاده ميشد تامين مي كرد و بعد ما مجبور ميشديم مجروحان شيميايي را براي درمان به همين كشور به اصلاح قابل اعتماد اعزام كنيم.
خیلی خنده داره که ایرانیها با ظاهر و باطن کاملا خاورمیانه ای خودشان را با آلمانهای قدبلند موبور چشم آبی فامیل میدانند.همین توهمات مزخرف باعث شده با همسایگانمون روابط دوستانه ای نداشته باشیم.
مرگ بر همه دنیا
وقتی کاسپین جیب مردم را خالی میکند که خودی است چه انتظاری از غیر خودی هست
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی