بازدید 3934

خودروسازی که به ایران نمی‌آید

رویترز اعلام کرد: شرکت خودروسازی «ست» از زیرمجموعه‌های ولکس‌واگن گفته است نمی‌خواهد به بازار ایران وارد شود، اما این مسئله هیچ ارتباطی به سیاست‌های ترامپ در قبال تهران ندارد.
کد خبر: ۷۳۹۹۲۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴ 19 October 2017
رویترز اعلام کرد: شرکت خودروسازی «ست» از زیرمجموعه‌های ولکس‌واگن گفته است نمی‌خواهد به بازار ایران وارد شود، اما این مسئله هیچ ارتباطی به سیاست‌های ترامپ در قبال تهران ندارد.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، گروه خودروسازی «ست» ولکس‌واگن دیگر به دنبال ورود به بازار خودروی ایران نیست. این گروه خودروسازی که در اسپانیا فعالیت می‌کند گفته است لازم است که به جای افزایش رشد در بازارهای اصلی، تمرکز خود را روی اروپا و دیگر مناطق بگذاریم. 

سخنگوی این شرکت اعلام کرده است که این تصمیم هیچ ارتباطی به سیاست‌های جنجالی ترامپ درباره ایران ندارد. 

هفته گذشته ترامپ، پایبندی ایران به تعهدات توافق هسته‌ای 2015 را رد کرد و هشدار داد که احتمالاً درنهایت به این توافق پایان خواهد داد. 

سخنگوی این شرکت اسپانیایی جدا شده از ولکس‌واگن اعلام کرد: دلیل آن این است که در این لحظه شرکت «ست» نیاز به تمرکز روی بازارهای اروپایی دارد، آنجایی که ظرفیت‌های رشد وجود دارد. این کشورهای اروپایی می‌تواند ایتالیا، فرانسه و آفریقای شمالی یا آمریکای لاتین باشد.

رئیس شرکت «ست» پیش از این در ماه مارس گفته بود که دولت اسپانیا برای کشف فرصت های مناسب در ایران از آنها دعوت کرده و آنها این کار را تحلیل می‌کنند.

شرکت «ست» پس از آنکه نخستین سود خود را در دهه گذشته پارسال به دست آورد، به دنبال راه‌هایی برای بهبود وضعیت مالی خود با توسعه و رسیدن به بازار پرتقاضای اروپایی‌ها بود. شرکت «ست» تنها برند ولکس‌واگن در بین 5 برندی است که رشد دو برابری را در فروش به اروپا در سال جاری داشته است. 

طی 9 ماه میزان فروش اروپا با 15 درصد رشد به 294 هزار خودرو رسیده است.  شرکت «ست» تولید خودرو در الجزیره را در سه ماهه سوم آغاز کرد و این نخستین بار در 67 سال گذشته است که برند اسپانیایی خودروی خود را در خارج از اروپا می‌سازد. 

سخنگوی ولکس‌واگن در دفتر مرکزی با بیان اینکه این خودروساز توسعه خود را در دیگر کشورها به شدت رصد می‌کند، از بیان هر پاسخی درباره مسئله ایران امتناع کرد. 

امتیاز شرکت خودروسازی «ست» در اصل متعلق به ولکس واگن است که دفتر مرکزی آن در کاتالونیای اسپانیا قرار دارد و درسال 2015 به میزان 12700 کارمند داشت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان