بازدید 5421

بازتاب اظهارات رهبر انقلاب در رسانه‌های بین‌المللی

کد خبر: ۷۳۹۸۶۷
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۱ 19 October 2017
رسانه‌های بین‌المللی روز چهارشنبه به صورت گسترده به بازتاب اظهارات مهم رهبر معظم انقلاب در جمع نخبگان جوان و استعدادهای برتر علمی پرداختند.

به گزارش ایرنا، تارنمای خبری نشریه نیوزویک آمریکا نوشت: رهبر عالی ایران هشدار داد که اگر آمریکا برجام را پاره کند، ایران آن ریزریز خواهد کرد.
 
این رسانه ادامه داد: آیت‌الله خامنه‌ای در ابتدای نشست خود گفت که نمی‌خواهد وقت جلسه را صرف پاسخ‌گویی به «اباطیل و یاوه‌گویی» رئیس‌جمهوری «بی‌خرد» آمریکا کند. او گفت: حماقت ترامپ نباید ما را از خدعه آمریکا غافل کند.
 
تارنمای وابسته به شبکه تلویزیونی سی‌بی‌اس‌نیوز هم با انتشار گزارشی در این رابطه نوشت: رهبر ایران روز چهارشنبه اظهارات دونالد ترامپ را «یاوه‌سرایی» خواند و از اروپا خواست که اقدامات بیشتری برای احیای برجام صورت دهد.
 
این رسانه افزود: اظهارات آیت‌الله علی خامنه‌ای نشان‌دهنده امیدواری رهبر عالی ایران برای بکارگیری منافع تجاری اروپایی‌ها در حراست از توافق هسته‌ای است.
 
تارنمای خبری ژاپن تایمز هم از جمله رسانه‌های شرق آسیا بود که اظهارات رهبری در روز چهارشنبه را بازتاب داد.
 
این رسانه نوشت: رهبر عالی ایران آیت‌الله علی‌خامنه‌ای، انتقادات تند دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا را «اباطیل و یاوه‌گویی» خواند؛ اما وعده داد که تهران به تعهدات برجامی خود پایبند می‌ماند.
 
ژاپن تایمز نوشت: این نخستین واکنش وی به سخنرانی جنگ‌طلبانه جمعه گذشته ترامپ بود که در آن خواستار افزایش تحریم‌ها برای مهار «فعالیت‌های ثبات‌زدای» ایران در منطقه شده بود.
این رسانه ادامه داد که آیت‌الله ‌خامنه‌ای در این رابطه گفت: آن‌ها (آمریکایی‌ها) عصبانی هستند که جمهوری اسلامی نقشه‌هایشان را در لبنان، سوریه و عراق خنثی کرده است. همه مطمئن باشند که آمریکا این بار هم از ملت ایران تودهنی و شکست خواهد خورد.
 
تارنمای خبری نشریه هیل آمریکا نوشت: رهبر عالی ایران از متحدان اروپایی خواست که در مقابل تصمیمات آمریکا ایستادگی کنند.
 
هیل به نقل از آیت‌الله خامنه‌ای ادامه داد: این تنها کافی نیست که از ترامپ بخواهند تا توافق را پاره نکند. اروپایی ها باید مقابل اقدامات دولت آمریکا بایستند.
 
خبرگزاری فرانسه هم بخشی از سخنان رهبری را برجسته کرد که در آن از مواضع برخی سران اروپایی انتقاد شده بود.
 
این رسانه نوشت؛ رهبر عالی ایران پیشنهادها به ویژه از جانب «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه درباره نیاز به مذاکرات بیشتر درباره برنامه موشک بالستیک و دیگر فعالیت های منطقه ای ایران را رد کرد و گفت: اروپا باید از وارد شدن در مسائل دفاعی ما خودداری کند. این که انها (همان حرف آمریکایی ها بزنند) درباره این که چرا ایران در منطقه حضور دارد، یا بپرسند چرا ایران موشک دارد؟ خوب چرا خود شما دارید؟ یا بپرسند چرا سلاح هسته ای دارید؟ قابل قبول نیست که اروپایی نیز به قلدری آمریکایی ها بپیوندند.
 
خبرگزاری رویترز نیز در بازتاب بیانات رهبری با استناد بر گزارش تلویزیون ایران نوشت: (آیت الله) خامنه ای رهبر عالی ایران روز چهارشنبه گفت تا زمانی که دیگر کشورهای امضاکننده توافق به آن احترام بگذارند، تهران هم به تعهداتش پایبند خواهد بود اما اگر امریکا از آن خارج شود آن را ریز ریز خواهد کرد.
 
این رسانه نوشت: اقدام ترامپ، دیگر امضاکنندگان این توافق یعنی انگلیس، فرانسه، آلمان، روسیه، چین و اتحادیه اروپا را دچار اختلاف با آمریکا کرده است و آنها می گویند که واشنگتن نمی تواند توافقی چندجانبه را که مورد تایید قطعنامه سازمان ملل متحد است، به طور یکجانبه لغو کند.


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار