بازدید 3197

فرمانده ارشد طالبان پاکستان کشته شد

کد خبر: ۷۳۹۸۴۲
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۵ 19 October 2017
طالبان پاکستان تأیید کرد که یکی از فرماندهان ارشد این گروه کشته شده است.

به گزارش ایسنا، محمد خراسانی که خود را سخنگوی گروه جماعت الاحرار می‌خواند، با ارسال پیامی به رسانه‌ها گفته است که عمر منصور، از فرماندهان ارشد این گروه کشته شده است.

جماعت الاحرار یکی از گروه‌های وابسته به طالبان پاکستان است.

در پیام منتشر شده از سوی سخنگوی جماعت الاحرار گفته نشده است که این فرمانده شورشیان در کجا کشته شده است اما برخی از گزارش‌های غیررسمی حاکی از آن است که منصور در یک حمله هوایی نیروهای آمریکایی کشته در منطقه مرزی بین افغانستان و پاکستان کشته شده است.

هم‌زمان در این پیام گفته شده است که خلیفه عثمان منصور حفیظ ‌الله جایگزین او در تحریک طالبان پاکستان خواهد شد.

پیشتر گزارش‌ها حاکی از آن بود که هواپیماهای بدون‌سرنشین آمریکایی یک پناهگاه مربوط به شبه‌نظامیان را در مناطق مرزی ولایت پکتیا در افغانستان نزدیک منطقه قبیله‌ای کُرم پاکستان بمباران کرده که بر اثر آن چند شورشی مظنون در آن جان باخته‌اند.

ژنرال جان نیکلسون، فرمانده ارشد نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان در مصاحبه‌ با خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته بود: نیروهای ضدتروریستی آمریکا ماه گذشته عمر منصور را کشتند.

عمر منصور که مسئولیت حمله سال ۲۰۱۶ به دانشگاه پاچاخان را برعهده گرفته بود، همچنین مغز متفکر حمله به یک مرکز آموزشی مربوط به ارتش پاکستان در پیشاور نیز خوانده می‌شود. در این حمله در سال ۲۰۱۴ میلادی حداقل ۱۴۴ کشته شدند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر