بازدید 3624

نحوه استفاده از تسهیلات برای خریداران واحدهای مسکونی

کد خبر: ۷۳۹۷۶۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۲ 18 October 2017
اوراق تسهیلات مسکن قابلیت معامله در فرابورس را دارند. هر برگه از این اوراق نماینده 5,000,000 ریال تسهیلات خواهد بود. اگر چه محدودیتی از لحاظ تعداد خرید این اوراق در فرابورس برای سرمایه‌گذاران وجود ندارد ولیکن هر فرد مجاز به دریافت حداکثر به میزان 350میلیون ریال(برای زوج های جوانی که از تاریخ مصوبه به بعد ازدواج کنند معادل 500 میلیون ریال) تسهیلات از محل این اوراق می‌باشد.

این اوراق پانزدهم هر ماه توسط بانک مسکن به دارندگان "حساب سپرده ممتاز" اختصاص داده می‌شود و بعد از طی مراحل قانونی و سپرده شدن نزد مرکز سپرده‌گذاری، نماد معاملاتی آن در اول ماه بعد در فرابورس بازگشایی و قابلیت معامله پیدا می‌کند.

نماد معاملاتی این اوراق شامل نام ماه و دو رقم آخر سال صدور می‌باشد. به عنوان مثال نماد "امتیاز تسهیلات مسکن مهر 90" مربوط به اوراقی است که در مهر ماه 90 منتشر گردیده است. مدت اعتبار اوراق صادره از تاریخ صدور به مدت دو سال می‌باشد لذا اوراقی که از زمان اعتبار آنها زمان کمتری باقی مانده است دارای قیمت متفاوتی می‌باشند بنابراین نماد معاملاتی جداگانه‌ای برای هر ماه به این اوراق اختصاص می‌یابد.

نکته‌ای که سرمایه‌گذاران محترم در خصوص این اوراق باید در نظر داشته باشند مدت اعتبار این اوراق است در صورتی که مدت اعتبار این اوراق به اتمام رسیده و دارنده اوراق از تسهیلات آن استفاده ننماید، نماد معاملاتی آن متوقف خواهد شد و وجوه پرداختی جهت خرید اوراق به ایشان مستردد نخواهد شد. لذا توصیه می‌شود سرمایه‌گذارانی که قصد استفاده از تسهیلات این اوراق را ندارند تا قبل از پایان مهلت اعتبار، اوراق را در بازار به فروش برسانند.‌

نحوه استفاده از تسهیلات برای خریداران واحدهای مسکونی

نحوه استفاده از تسهیلات برای خریداران واحدهای مسکونی

دارندگان اوراق می‌توانند با مراجعه به شعب بانک مسکن وارائه گواهینامه‌های خود و مدارک مربوط به ملک مسکونی مورد نظر اقدام به اخذ تسهیلات نمایند. ملک مورد نظر باید مشخصات تعریف شده توسط بانک را داشته باشد و نرخ سود تسهیلات اعطایی از محل این اوراق نیز معادل نرخ سود بخش مسکن بدون سپرده می‌باشد. حداکثر مدت بازپرداخت تسهیلات پرداختی از محل این اوراق براساس میزان تسهیلات دریافتی متفاوت خواهد بود.

شرایط دریافت تسهیلات از محل این اوراق مانند سقف تسهیلات دریافتی، مشخصات محل مسکونی مورد نظر، درصد سود پرداختی این تسهیلات، مدت اعتبار اوراق تسهیلات و سایر ویژگی های دیگر توسط بانک مسکن تعیین و قابل تغییر است.

سرمایه‌گذار هنگام خرید و فروش این اوراق، مبلغی به عنوان کارمزد معاملات پرداخت می نماید. 

منبع: میزان


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل