بازدید 2387

سفر امیر قطر به سنگاپور و اندونزی

امیر قطر که روز (یکشنبه) سفر چند روزه خود به برخی کشورهای آسیایی را آغاز کرده پس از سفر به مالزی در ادامه سفر خود وارد سنگاپور و بعد از آن اندونزی شد.
کد خبر: ۷۳۹۷۱۴
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۸ 18 October 2017
امیر قطر که روز (یکشنبه) سفر چند روزه خود به برخی کشورهای آسیایی را آغاز کرده پس از سفر به مالزی در ادامه سفر خود وارد سنگاپور و بعد از آن اندونزی شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی قطر "قنا"، تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر در دومین مقصد تور آسیایی‌اش به سنگاپور رفت و با حلیمه یعقوب، رئیس جمهوری سنگاپور و لی هسین لونگ، نخست وزیر این کشور در کاخ ریاست جمهوری در پایتخت سنگاپور دیدار کرد.

طی این دیدار رئیس جمهوری سنگاپور و امیر قطر به بررسی روابط دوجانبه، گسترش و پیشرفت آن در زمینه‌های مختلف پرداختند.

دو طرف همچنین به بررسی پرونده‌های منطقه‌ای و بین‌المللی مهم و مشترک و نیز تقویت همکاری میان دو طرف پرداختند.

امیر قطر دیدار جداگانه‌ای با نخست وزیر سنگاپور داشت و در جریان این نشست به بررسی راه‌های تقویت همکاری دوجانبه و توافق میان دو طرف جهت ایجاد راهکاری برای کارآمدی کمیته همکاری مشترک پرداخت که در سال ۲۰۰۶ تاسیس شد.

دو طرف هچنین بر اهمیت کمیته مشترک که از پایه‌های اصلی همکاری دوجانبه است و بر اهمیت تقویت این همکاری موجود در کنار ایجاد راهکاری برای رصد و پیگیری و اقداماتی که در چارچوب این کمیته مشترک بر سر آن به توافق رسیدند، تاکید کردند.

دو طرف با برگزاری نخستین نشست برای بررسی این راهکار در دوحه در سال ۲۰۱۸ میلادی به توافق رسیدند.

شیخ تمیم در اولین مقصد سفرش به کشورهای آسیایی روز یکشنبه وارد مالزی و پس از آن روز دوشنبه وارد سنگاپور شد و در آخرین مقصد سفرش به کشورهای آسیایی روز سه شنبه به اندونزی رفت.

طی این سفرها تعدادی توافقنامه امضا خواهد شد و مذاکرات تفاهم در زمینه‌های مختلف صورت خواهد گرفت.

این دومین سفر خارجی امیر قطر از زمان آغاز بحران میان کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس با دوحه از پنجم ژوئن به شمار می‌آید.

سفر وی به سنگاپور از اهمیت اقتصادی بالایی برای روابط مستحکم اقتصادی میان دو کشور و افزایش حجم تبادلات تجاری در دوره اخیر و نیز افزایش سرمایه‌گذاری‌های قطر در سنگاپور برخوردار بود.

قطر تنها کشور در جهان عرب است که کمیته عالی مشترک با سنگاپور دارد.

همچنین تمیم بن حمد آل ثانی در سومین مقصد خود به کشورهای آسیایی عصر روز سه‌شنبه طی سفری دو روزه وارد جاکارتا، پایتخت اندونزی شد.

امیر قطر هنگام ورودش به فرودگاه سوکارنو هانا، مود استقبال وزیر تجارت اندونزی و سفیر قطر در اندونزی و محمد بصیری سیدیهابی، سفیر اندونزی در قطر قرار گرفت.

این در حالی است که پیشتر تمیم بن حمد آل ثانی با نجیب عبدالرزاق، نخست وزیر مالزی به بررسی پرونده‌های مهم و مشترک پرداخته بود.

نخست وزیر مالزی تصریح کرد که روابط کشورش با قطر از بحران میان کشورهای عرب حاشیه خلیح فارس تاثیر نگرفته است.

امیر قطر طی سفرش به مالزی با محمد پنجم، پادشاه مالزی دیدار کرد و طی این دیدار دو طرف بر توسعه روابط دوجانبه در همه زمینه‌ها تاکید کردند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار