بازدید 5251

افزایش قیمت نفت با کاهش موجودی نفت آمریکا و افزایش تنش ها در خاورمیانه

روز چهارشنبه قیمت نفت افزایش یافت. دلیل افزایش قیمت نفت در روز چهارشنبه، کاهش موجودی نفت ایلات متحده آمریکا و افزایش نگرانی در مورد تنشهای خاورمیانه می باشد. ورود نیروهای عراقی به منطقه نفت خیز کرکوک و گرفتن کنترل منطقه از دست نیروهای کرد موجب شده است که نگرانی ها راجع به صادرات نفت از سوی دومین صادر کننده نفت اوپک افزایش یابد.
کد خبر: ۷۳۹۷۰۹
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۰ 18 October 2017
روز چهارشنبه قیمت نفت افزایش یافت. دلیل افزایش قیمت نفت در روز چهارشنبه، کاهش موجودی نفت ایلات متحده آمریکا و افزایش نگرانی در مورد تنشهای خاورمیانه می باشد.  ورود نیروهای عراقی به منطقه نفت خیز کرکوک و گرفتن کنترل منطقه از دست نیروهای کرد موجب شده است که نگرانی ها راجع به صادرات نفت از سوی دومین صادر کننده نفت اوپک افزایش یابد.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از رویترز، امروز قیمت آتی نفت خام برنت بین الملل، نسبت به قیمت بسته شده در روز گذشته،  ۲۸ سنت افزایش یافت و این نفت در بازار بشکه‌ای ۵۸.۱۶ دلار معامله شد، این در حالی ست که معاملۀ آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱۵ سنت افزایش، بشکه‌ای ۵۲.۰۳ دلار صورت گرفت.

افزایش قیمت نفت با کاهش موجودی نفت آمریکا و افزایش تنش ها در خاورمیانه

به دلیل تعطیلات رسمی در سنگاپور، مالزی و بخش هایی از هند، حجم معاملات آسیا در ساعات کاری روز چهارشنبه محدود بود.

تجار می گویند که افزایش قیمت نفت به دلیل کاهش موجودی نفت آمریکا و همچنین نگرانی از نزاع های موجود در عراق و تنش میان ایران و آمریکا بوده است. وضعیت خاورمیانه می تواند روی میزان عرضه نفت تاثیرگذار باشد.

سازمان نفت آمریکا اواخر روز سه شنبه اعلام کرد که موجودی نفت این کشور در هفته منتهی به ۱۳ اکتبر با ۷.۱ میلیون کاهش به ۴۶۱.۴ میلیون بشکه رسیده است.

این در حالی ست که گزارش های رسمی در مورد میزان موجودی نفت آمریکا، اواخر امروز از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا منتشر خواهد شد. دیوچ بانک اعلام کرده است که احتمالا این آمار ها نیز خبر از کاهش شدید موجودی نفت آمریکا خواهد داد.

با تشدید تنش ها میان بغداد و دولت منطقه ای کردستان (KRG)، عراق روز یکشنبه عملیات نظامی ای را در منطقه چند قومیتی کرکوک آغاز کرد. این تنش ها از زمانی شروع شد که دولت منطقه ای کردستان، رفراندومی درمورد استقلال این منطقه  در ۲۵ سپتامبر برگزار کرد.

این درگیری ها موجب افزایش نگرانی ها در مورد صادرات نفت شده است. ۲۰۰ هزار بشکه نفت از ۶۰۰ هزار بشکه نفتی که روزانه در منطقه خودمختار کردستان تولید می شود، از منطقه کرکوک می آید. ترکیه تهدید کرده است به درخواست بغداد ممکن است خط لوله نفتی منطقه خودمختار کردستان عراق را که از ترکیبه میگذرد، ببندد.

دلیل دیگری که موجب افزایش قیمت نفت شده است، نگرانی ها راجع به امکان اعمال تحریم های جدید علیه ایران از سوی آمریکا می باشد. روز جمعه، رئیس جمهور آمریکا پایبندی ایران به برجام را علی رغم تایید ناظران بین المللی، مورد تایید قرار نداد. طبق قانون آمریکا، هر ۹۰ روز، رئیس جمهور آمریکا باید پایبندی ایران به برجام را تایید کند. اکنون گنگره آمریکا ۶۰ روز مهلت دارد، در مورد اینکه آیا باید تحریم های اقتصادی جدیدی علیه ایران وارد کند یا خیر، تصمیمگیری کند.

در دور قبلی تحریم ها علیه ایران، میزان عرضه نفت در بازار جهانی حدود ۱ میلیون بشکه در روز کاهش یافته بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر