بازدید 2476

تشکیلات خودگردان فلسطین سفر وزیرانش را به حالت تعلیق درآورد

تشکیلات خودگردان فسطین سفر وزیران و مقامات دولت را به علت مشغله آنها برای پایان دادن به اختلافات به حالت تعلیق درآورد.
کد خبر: ۷۳۹۷۰۵
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۷ 18 October 2017
تشکیلات خودگردان فسطین سفر وزیران و مقامات دولت را به علت مشغله آنها برای پایان دادن به اختلافات به حالت تعلیق درآورد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، دولت وابسته به تشکیلات خودگردان فلسطین در نشست هفتگی‌ای که در رام‌الله برگزار شد، تصمیم گرفت، سفر وزیران و مسؤولان هیئت‌های دولتی را به حالت تعلیق بیندازد و آن را تنها به موارد بسیار ضروری کند چراکه حضور گسترده در نوارغزه برای پایان دادن به اختلافات فعلا در اولویت این دولت است.

در بیانیه تشکیلات خودگردان فلسطین آمده است: آرزوهای ملت ما با ادامه تلاش‌ها جهت خاتمه بخشیدن به اختلافات محقق خواهد شد.

دو جنبش حماس و فتح  با نظارت مصر توافق آشتی در قاهره در ۱۲ اکتبر سال جاری میلادی برای پایان دادن به اختلافات امضا کردند.

منابع دولتی فلسطین به خبرگزاری فرانسه اعلام کردند که طبق توافقنامه امضا شده میان دو جنبش اکثر وزارتخانه‌ها شروع به تهیه لیستی از اسامی کارمندان وزارتخانه‌های نوار غزه کردند؛ چه کسانی که قبل از سیطره حماس بر نوارغزه فعالیت داشتند چه کسانی که پس از آن حماس آن‌ها را تعیین کرده بود، که این اقدام مقدمه‌ای برای ادغام آن‌هاست.

تمامی وزارتخانه‌های مرکزی وابسته به تشکیلات خودگردان فلسطین در کرانه باختری اداره می‌شوند و برای انتقال از کرانه باختری به نوار غزه نیاز به مجوز اسرائیلی دارند.

رژیم صهیونیستی از سال ۲۰۰۶ میلادی نوار غزه را که جنبش حماس بر آن سیطره داشت تحت محاصره قرار داد و مصر گذرگاه زمینی رفح که تنها گذرگاه زمینی است که تحت تسلط اسرائیل نیست را بست.

این در حالی است که محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین باب جذب نیرو از نوار غزه را در گامی که موجب بازسازی سیستم‌های امنیتی در غزه می‌شود، باز کرد.

حسین الشیخ، عضو کمیته مرکزی فتح گفت: عباس حکمی را امضا کرده که زمینه جذب نیرو در نوار غزه را برای بازسازی ساختار سیستم‌های امنیتی فراهم می‌کند.

وی تاکید کرد، بخشی از فرماندهان امنیتی در کرانه باختری به زودی به غزه می‌روند تا بر بازسازی این سیستم‌ها در آنجا نظارت داشته باشند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان