بازدید 1806

نگرانی همسایگان محلی سامانه‌های تاد در کره‌جنوبی از تکرار جنگ دوکره

یک کارگردان در کره‌ جنوبی مستندی درباره نگرانی ساکنان منطقه مجاور محل استقرار سامانه دفاع موشکی تاد آمریکا ساخته و نشان می‌دهد که وضعیت فعلی مشابه زمان جنگ دهه 1950 در شبه جزیره کره است.
کد خبر: ۷۳۹۶۹۹
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۵ 18 October 2017
یک کارگردان در کره‌ جنوبی مستندی درباره نگرانی ساکنان منطقه مجاور محل استقرار سامانه دفاع موشکی تاد آمریکا ساخته و نشان می‌دهد که وضعیت فعلی مشابه زمان جنگ دهه 1950 در شبه جزیره کره است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، اکثر افراد حاضر در این مستند که با نام "سوسئونگری" ساخته شده مادربزرگ‌های هستند که در دهه 80 عمرشان هستند و خاطرات وحشتناکشان از جنگ 1950 – 1953 در شبه جزیره کره را نقل می‌کنند.

سال گذشته میلادی شد که قرار است به بهانه مقابله با تهدیدهای موشکی کره شمالی و براساس طرح مورد توافق با آمریکا، سامانه دفاع موشکی آمریکایی تاد در کره‌ جنوبی مستقر شود. با این حال این طرح با اعتراض شدید چین و همچنین ساکنان منطقه استقرار این سامانه یعنی منطقه سئونگجو روبرو شد.

سوسئونگری نام نزدیک‌ترین روستا به محل استقرار سامانه تاد محسوب می‌شود. استقرار این سامانه در این محل در ماه مارس چندین ماه اعتراضات در پی داشته و این منطقه شاهد درگیری‌هایی میان تظاهرکنندگان با پلیس بود.

مستند 89 دقیقه‌ای مذکور نخستین بار در فستیوال بین‌المللی فیلم بوسان به نمایش درآمده و در آن نشان داده می‌شود ساکنان سالمند این روستا که عمرشان را در این روستا گذرانده‌اند از تبدیل شدن محل زندگی خود به مرکز مناقشه دیپلماتیک بین‌المللی دچار خشم، سردرگمی و نگرانی می‌شوند.

در این مستند در تصاویری نشان داده می‌شود که هلی کوپترهای نظامی بر فراز منطقه در حال پرواز بوده و کامیون‌های بزرگی وارد سوسئونگری می‌شوند در حالی که در اطراف جاده صدها تن از ساکنان خشمگین و فعالان ضد آمریکا به همراه عوامل پلیس ایستاده‌اند.

یک روستایی می‌گوید کل این وضعیت ما را به یاد جنگ می‌اندازد. این فیلم بر مناقشه دیپلماتیک استقرار سامانه تاد توجهی نمی‌کند و صرفا بر زندگی روزمره ساکنان سالمند این روستا همزمان با سرازیر شدن سیلی از گروه‌های فعالان مخالف و موافق به این محل متمرکز است.

این روستاییان به دلیل نگرانی از هدف قرار گرفتن محل زندگی‌شان توسط کره شمالی به جرگه فعالان مخالف تاد پیوستند.

اما در عین حال صدها فعال محافظه‌کار حامی استقرار سامانه تاد به این روستا رفته و ساکنان آن را متهم به پیروی از کره شمالی کرده‌اند.

این روستاییان بارها وضعیت فعلی را با جنگ ویرانگر شبه جزیره کره مشابه دانستند.

پارک بائه ایل، کارگردان این مستند می‌گوید تلاش کرده نشان دهد چطور رقابت تسلیحاتی منطقه‌ای زندگی روزمره خسته کننده اما آرام این روستاییان سالمند را دگرگون کرده و چقدر این افراد ترس عمیقی از جنگ و تسلیحات دارند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر