بازدید 22422

رونمایی از سازمانی که برای سرکیسه کردن رانندگان در راه مانده شکل گرفته! + فیلم

خرابي وسيله نقليه و نياز شهروندان به امدادهاي سيار، آن هم در شرايطي كه نه خودروها كيفيت قابل قبولي دارند و نه جاده هاي كشور استانداردند، موضوعي بديهي است؛ نيازي غير قابل اجتناب كه به دليل نظارت ناكافي و ساختار معيوب خدمات رساني به در راه ماندگان به فرصتي براي كلاهبرداري و تحميل خسارات سنگين به رانندگان تبديل شده است.
کد خبر: ۷۳۹۶۴۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۸ 21 October 2017
رونمایی از سازمانی که برای سرکیسه کردن رانندگان در راه مانده شکل گرفته!خرابي وسيله نقليه و نياز شهروندان به امدادهاي سيار، آن هم در شرايطي كه نه خودروها كيفيت قابل قبولي دارند و نه جاده هاي كشور استانداردند، موضوعي بديهي است؛ نيازي غير قابل اجتناب كه به دليل نظارت ناكافي و ساختار معيوب خدمات رساني به در راه ماندگان به فرصتي براي كلاهبرداري و تحميل خسارات سنگين به رانندگان تبديل شده است.

به گزارش «تابناك»، در روزهاي گذشته خبري در رابطه با ترفندهاي جديد كلاهبرداري از رانندگان در راه مانده توسط امدادخودرونماها در صدا و سيما منتشر شد كه به دليل گستردگي مخاطب و حجم بالاي خسارات وارده به شهروندان، نيازمند واكنش جدي مسئولان است؛ شيوه هاي جديدي از سوءاستفاده مالي كه نمي توان نقش زد و بندهاي اداري و سازماني را در شكل گيري آن بي تأثير دانست.

روش جديدي كه برخي امدادخودرونماها براي جلب اعتماد شهروندان و كسب مشتري به كار مي برند، حكايت از تباني و همكاري مالي آنها با سامانه تلفني 118 دارد، به گونه اي است كه كاركنان اين سامانه در ازاي دريافت مبالغي مشخص، شماره تلفن آنها را به عنوان امدادخودروي معتبر در اختيار رانندگان در راه مانده قرار مي دهند.

رانندگان نيز به دليل اعتمادي كه به سامانه 118 دارند، با اين شماره ها تماس می گیرند و در محلي كه وسيله نقليه شان خراب شده است، منتظر مي مانند تا امدادخودروي مد نظر حاضر شود.

امدادخودرو نما نيز پس از حضور در محل مورد نظر حتي اگر وسيله نقليه مشكل كوچك و ساده اي داشته باشد، با بزرگ نمايي ايراد پيش آمده وسيله را به تعميرگاه منتقل مي كند و با استفاده از نا آگاهي راننده، در ازاي خدمات امدادي ناچيزي كه ارائه مي دهد، مبالغ هنگفتي اخذ مي كند.

 در اين فرايند راننده اي كه بناگاه وسيله نقليه اش در مسير بين شهري و يا بزرگراه هاي شهري با مشكل مواجه شده و از كار افتاده است، هيچ چاره اي ندارد و مجبور است براي تعمير اتومبيلش هر مبلغي كه مطالبه مي شود، پرداخت كند.

تنها موضوعي كه راننده و در راه مانده خاطرش از بابت آن آسوده است، اين نكته مهم است كه خدماتی كه دريافت كرده، بهترين و عادلانه ترين قيمت را داشته و به دليل معرفي امدادگر از سوي مراجع معتبر، انتخاب بهتري نيز در ميان نبوده است.

اين در حالي است كه به استناد خبر پخش شده در سيما، در شرايطي كه به آن اشاره شد حتي اگر مشكل وسيله نقليه به دليل قطع شدن سيم واير و هر اتصال برقي و مكانيكي كوچك ديگر نيز باشد، امدادخودرو نماها با بزرگ جلوه دادن مشكل و ربط دادن آن به مشكلاتي بزرگي مثل سوختن موتور ماشين و... در ازاي دريافت مبالغ ميليوني در پي حل يك مشكل ساده و كوچك هستند.

كلاهبرداري نوين و دامنه داري كه سامانه هاي نظارتي ضعيف ياراي برخورد با آن را ندارند و همه روزه جمع زيادي از شهروندان قرباني اين فرايند سازمان يافته مي شوند.

از آن جهت به اين فرايند كلاهبرداري سازمان يافته مي گوييم كه مي دانيم در هيچ یک از بخش هاي دولتي و خصوصي خدمات رساني سلامت كامل در خدمت رساني و رسيدگي وجود ندارد. از سامانه تلفني 118 گرفته كه به دليل فراگيري و اعتماد بالاي شهروندان اجازه معرفي مراكز غير معتبر را ندارد، گرفته تا دستگاه و نهادهاي ناظر كه مشخص نيست در اين مورد خاص چگونه بايد با آنها ارتباط گرفت و شكايت خود را مطرح كرد؛ نهادهايي كه حتي اگر دسترسي به آنها ميسر هم باشد، توان برخورد با كلاهبرداران را به دليل گستردگي و ناشناسي ندارند.

نخستين محل ايرادي كه در اين فضا اجازه كلاهبرداري و بريدن جيب شهروندان را به افراد سودجو مي دهد، بايد متوجه سامانه تلفني 118 دانست كه به رغم وابستگي هاي دولتي و اعتماد فراگيري كه به آن وجود دارد، گويا مسير سوء استفاده از مردم را با مسير خدمت به آنها اشتباه گرفته است؛ اشكال مهم و غيرقابل بخششي كه به احتمال زياد فراتر از اين مورد به خصوص باشد و فضاهاي فراوان ديگري را نيز آلوده كرده باشد.

نيروي انتظامي، پليس راهنمايي و رانندگي و ساير مجموعه هايي كه رسالت تأمين امنيت شهر و جاده هاي كشور را بر عهده دارند نيز در بروز چنين كلاهبرداري هاي گسترده اي بي تقصير نيستند. حداقل انتظاري كه از اين نهادهاي فعال در سطح جاده هاي كشور، اين است كه با گشت زني و بررسي دوره اي مدارك نيروهاي فعال در حوزه امداد خودرو رسمي يا غير رسمي بودن آنها را شناسايي و در صورت نبود مدارك معتبر آنها را به مراجع قضايي تحويل دهند؛ اتفاقي كه اگر جدي رخ مي داد، قطعاً دامنه اين فساد سازمان يافته اينقدر گسترش نمي يافت.

در اين فضا به گروه هاي خودروساز و امدادي كشور نيز دو ايراد اساسي وارد است؛ نخست اينكه عدم پوشش سراسري و حداكثري خدمات آنها كه با عدم اطلاع رساني كامل همراه است، زمينه فعاليت سودجويان را باز كرده است و ديگر اينكه آنها خود نيز در راستاي آگاه سازي مردم و آشنا كردن آنها با نيروهاي امدادي رسمي و غير رسمي تلاش محسوس و قابل ذكري انجام نمي دهند؛ رفتار عجيبي كه اين بيم را ايجاد مي كند كه شايد آنها نيز در اين بستر آلوده دستي بر آتش داشته باشند.

تا اينجاي بحث، موضوع تنها در رابطه با امدادخودرونماها و كلاهبرداراني است كه با سوءاستفاده از خلأهاي قانوني و نظارتي خود را به عنوان امداد خودرو معرفي و جيب شهروندان را خالي مي كنند، اما بخش مهمتر، مسأله آن است كه نهادهاي رسمي امدادرساني نيز شرايط بهتري ندارند و آنها نيز در فرصت مناسب اگر در راه مانده اي به گذرشان بيفتد، مبالغي از راننده در ازاي تعمير خودرو مطالبه مي كنند، اگر نگوييم نجومي است، با نرخ هاي مصوب فاصله فراواني دارد.
در چنين شرايط اسفناكي، لازم است مسئولان و متوليان موضوع با رسيدگي جدي به تخلفات رخ داده ضمن برخورد با متخلفاني كه در بخش هاي مختلف دولتي و خصوصي به اين كلاهبرداري دامن مي زنند، همچنين در تدارك سيستم نظارتي قوي و منسجمي باشند كه بتواند هر گونه تحلف جديد و شكايت مردمي را رصد و مورد پيگرد قانوني قرار دهد.

تعداد بازدید : 774

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۵۹
پلیس راهنمایی باعنایت به خدماتی که میدهد گاها وبندرت خود نیز دچار فساد است درجاده شمال انحراف از خط ممتد داشتم وقتی پلیس ایست داد سربازی به جلو آمده وادعای عجیب جریمه پانصد هزارتومانی کرد وسپس گفت مشکل را به یه تراول50هزارتومانی حل میکند پس از گفتگو با افسر خود مبلغ 50 هزار تومان را ازمن گرفت وگفت میتوانی بروی من هم خوشحال که از جریمه500هزارتومانی نجات پیدا کردم ولی بعدا متوجه شدم عبور ازخط ممتد جریمه ای کمتر از50هزارتومان دارد البته همین جا از همه پرسنل خدوم پلیس راهنمایی بابت خدمات شبانه روزی تشکر میکنم ولی باید قبول کنند چننین فسادهایی هم وجود دارد ونمیدانیم بکجا باید شکایت کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۱
.عزیزم عبور از خط ممتد جریمش 200 هزار تومان هست درضمن واقعا شخصبت جالبی داری.میخوای بخاطر اینکه ازت رشوه رو با مبلغ بالا گرفتن شکایت کنی
این چه رسمی است چه نظمی است چه وضعی است خدا سبب این همه بدبختی و غم چیست خدا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
سه هفته پیش ماشینم تو اتوبان تبریز خراب شد. از 118 شماره تلفن امداد خودرو رو خواستم. یه شماره برام دادن بجای یه شماره تلفن رسمی شرکت. فک کنم شماره منزل اینا بود. یارو پشت تلفن بعد کلی منت زدن و با نهایت بی ادبی قطع کرد و 1 ساعت بعد اومد. یدک کش بجای اینکه ببره نمایندگی رسمی ایران خودرو برد یه تعمیرگاه تو20 کیلومتری تبریز و کلی هزینه کرایه شد. اونجا فهمیدم که تازه یه پورسانتیم از اون تعمیرگاه گرفت و رفت. ماشینم 5 روز اونجا موند و من سوار اتوبوس شدم برگشتم شهرم.حالا هزینه نعمیر کامل موتور سمند برام دراوردن 3500000 . برام مهم نیست چون میدونم این مملکت درست نمیشه. منم یه چند روز بعد از ایران میرم. حداقل تو قربت سرم کلاه بگذارن میگم غریبم ولی
ali
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
کاملا این عمل از طرف تعمیر کار های امداد خودرو و صد البته 118 غلط و کاملا نادرست است .....اما چرا یک کارمند مخابرات به جایی میرسد که برای مبلغ ناچیزی حاضر می شود وجدان و شرف خود را زیر پا بگذارد .از زمانی که شرکت مخابرات برخی از امور خود را به پیمانکاران داده اند این پیمانکاران هرچه می خواهند انجام می دهند و حق و حقوق کارمند ها را پرداخت نمی کنند.یک کارمند متاهل با ماهی 1/200 چگونه امورات زندگی خود را بگذراند...حتما عده ای خواهند گفت: این فقط توجیه این عمل زشت آنهاست اما همانطور که امام علی(ع) می فرماید: از دری که فقر وارد شود از در دیگر دین و ایمان خارج میشود......ما
همه انسانیم و داری ظرفیت محدودی از تحمل .بچای آنکه این افراد را زیر سوال ببریم باید ببینم ریشه این کارها کجاست و چگونه می توان جلوی ان را گرفت
saaalaaaam
- از دد و دیو ملولم و انسانم آرزوست!
حتما همه این موارد به زودی از سامانه 118 تا نیروی خدوم !؟ انتظامی و سایر نهادها مرتبط کتمان میشود.
متاسفانه با توجه به اینکه دو شرکت امدادی بزرگ کشور که وابسته به دو خودروساز بزرگ هستند ، فرا تر از امر امدادرسانی را در راستای جذب مشتریان به محصولات شرکت مادر در دستورکار قرار داده اند . توقعی ایجاد نموده است که که نه توان جواب گویی به آن را دارند و نه با مفهوم بین المللی امداد رسانی به خودرو سازگار است. لذا میبایست استاندارد امداد بازنگری گردد و بر آن اساس الزامات تعریف شود. نکته بعد اینکه نباید از وارد کنندگان و یا تولید کنندگان با تعداد محدود از خودرو انتظار پوشش سراسزی توسط خودشان را داشت. لذا در ممیزی اگر چنین توانی در آنها وجود نداشت که ندارد ، می بایست گارانتی امدادشان توسط شرکت های بزرگ امدادی را طلب نمود
سلام امداد خودرو بسيار ضعيف عمل مي كنه و محل كلاه برداري عده اي سود جو از راننده هاي در راه مانده شده متاسفانه 118 هم به آنها كمك مي كنه و تلفن تعمير گاه هاي غير مجاز ميده و هزينه هاي اضافي براي مردم مي تراشه من خودم يك بار اسير اونها شدم و بيخود نزديك به يك ميليون تومان هزينه به من تحميل كردند در يك تعمير گاهي كه هيچكدام از شرايط استاندارد را نداشت و معلوم بود با تباني رانندها ماشين ها رو به انجا منتقل مي كردتد و همه كساني كه ماشينشون رو به انجا مي اوردند مشكل داشتند و اعتراض مي كردند
بنده نیز در شرایط نامناسب پیش آمده با پلیس سلمانشهر تماس گرفتم و یک خودروی امدادی بهم معرفی شده که برای تعمیر ماشین را به یک تعمیر گاه در چالوس که میگفتند متعلق یا وابسته به بیمه ایران است، انتقال دادند . و قصد فروش ماشین را در غیاب بنده ( که محل را ترک کرده بودم ) داشتند و با دریافت مبالغ زیاد ماشین را اجبارا از تحویل گرفتم و شکایتم هم به دادسرای چالوس با بی اعتنایی دادیار مربوطه مواجه شد . و امیدوارم که کسی به داد ما در راه مانده ها که طعمه گرگ شده ایم باشد .
خدا لعنت کنه اونهایی که اعتقادات و انسانیت را از این مردم گرفتند
اکثر خودروها یا مال ایران خودرو یا سایپا یا پارس خودرو هستند . چرا با سامانه های خودشان تماس نمیگیرند؟ حتی اگه گارانتی هم نداشته باشید در ازای دریافت تعرفه مصوب ماشینتان را تعمیر میکنند یا بکسل. برای من که اینطوری بوده.
البته تا امداد خودرو برسه این یدک کش های سر گردنه دور و برت هی جولان میدن . نیازی به شماره گیری از 118 هم نیست. البته برای من پیش آمده که در جاده ماشینم خراب بشه . معطلی خیلی کشیدم ولی خدا وکیلی کارم راه افتاده ولی نمیدونم چرا بعضی وقت ها این سامانه ها خیلی شکم سیری جواب میدن.
خانه از پایبست ویران است ...
چقد بد! این پولا حلاله؟ اونور نباید جواب بدن؟
تنها کاری که میشه کرد اینه که با آشنایان خودمون تماس بگیریم یا در دوره های آموزشی تعمیر خودرو شرکت کنیم مسئولین که به خواب زمستانی رفتن!
خدا پدرتون رو بیامرزه که تا چنین موضوعاتی از طریق زساناها مطرح نشود انگار نه انگار که وجود دارند!! فکر می کنم کمتر کسی باشه که طعم این خدمات رو نچشیده باشه!!!
خدا پدرتون رو بیامرزه که تا چنین موضوعاتی از طریق زساناها مطرح نشود انگار نه انگار که وجود دارند!! فکر می کنم کمتر کسی باشه که طعم این خدمات رو نچشیده باشه!!!
با سلام.
بنده اين موضوع را قبول دارم. بهتر است يك ليست قيمت و كيلومتر شمار بر روي اين خودرو ها نصب شود تا ميزان قيمت حمل خودرو و لوازم يدكي و ديگر موارد براي مشتري روشن باشد
تابناک خواهش میکنم این نوشته را بدون کم وکسر منتشر کنید
من یه تعمیرکار بودن با وعده های جالبی که امدادخودرو میداد رفتم قرارداد نوشتم مقدار زیادی سفته از من گرفتند و یه ماشین با اقساط بهم دا ند خلاصه اینکه من در طی ۳سال کار در قالب امدادگر هرچی کار کردم مستقیما بابت قسط و قطعه از من کسر شد حتی برای خرج و معاش معمولی میرفتم جای دیگه متفرقه کار میکردم بعد ۳سال بدهی ۳۶میلیونی بهم تحمیل کردند بابت قطعات و جریمه هایی که با سندسازی و جعل انجام داده بودند حتی تاحراست اندادخودرو تهران هم رفتم اما قبل ارگز اینکه برسم شهرستان نتیجه اش رسید و مبلغ جریمه بیشتر شد.
خلاصه اینکه قریب ۴سال شب و نصفه شب و گاه و بیگاه سرویس دادیم آخرش هم بدهکار مجبور شدم ماشین را باقیمت کارشناسی خودشون بهشون دادم گفتند آخرش۱۵ تومان درحالیکه سمند معمولی حدو ۳۵میلیون بامن در اومده بود و همیشه اقساطش را از حقوقم کسر میکردند.اصلا من حقوق ندیدم همش یا بابت قسط یا قطعه میزدتد هرچه اعتراض کردم بدتر شد.
حالا شما جای من این وضعیت اسفبار را ازکجا هزینه های من درآوردی امدادخودروی ایران خودرو را جبران کنیم.
بجز اینکه به مشتری و شاید هم کیفیت کار .
هیچ راهی نداره کسی توی امداد خودرو کارکنه و بدهکار و بدبخت نشه.اما کی و کجا باید داد ما شنیده بشود
والسلام
و الله جماعت ایرانی مخ است، نباید او را دست کم گرفت.
والا ما مردم خودمون افتادیم به جون هم و داریم همدیگرو تیکه پاره میکنیم- چه خبره؟ چقد قرار از هم بدزدیم و بکَنیم؟ این پولای حرومو کجا قراره ببریم؟ توی قبر؟ آی مردم تورو خدا به خودتون بیایین دارین چیکار میکنین با همدیگه؟؟
سلام . جانا سخن از دل ما میگویی یعنی اگر راننده ماشین را تا جلوی تعمیرگاه هل بده بهتر است تا گیر این لاشخواران بین راهی بیفتی من خودم یکبار گیر افتادم ولی وقتی متوجه شدم خودرو نقص خیلی کوچکی داشت با زبان بی زبانی از دام آنها گریختم . خدا نصیب هیچ کس نکند . الهی آمین
شاید این اتفاق تازه رسانه‌ای شده باشد اما موضوع جدیدی نیست. عین این اتفاق سال 77 برای من پیش آمد. خودروی که چند ساعت قبل تحویل گرفته بودم در مسیر اتوبان تهران به قم از کار افتاد. یکی از این خودروهای امدادی رسید و گفت سوپاپ موتور سوخته است. سپس خودرو را بکسل کرده و به تعمیرگاهی در قم منتقل کرد و آنجا موتور را که هیچ اشکالی نداشت باز کردند و باقی ماجرا. در صورتی که دلکوی آن سوخته بود و این را هم تشخیص داده بود.
سازمانها و نهادها و وزارتخانه ها میگذارند هر چیز نا متعارف و خلاف شکل بگیرد . بعد با التماس و خواهش میخواهند جلوی یک مشت آدم خلاف کار را بگیرند.
خلاف خلاف است
از موتوری که هر روز پشت ماشین راه میافتد تا دوربین نگیرتش
از اینکه خودروهای خلاف کار و دوبله را یک سری وانت که دزد بودند به نام اداره راهنمایی بر میداشتند و میبردند
از دفاتریاداری که در منازل مشغول بکار هستند و نه مالیات میدهند و زنان و دختران مردم را به هزار خلاف بردند
از آرایشگاه هایی که اطلاق خواب دارند
و . . . . .تا دلت بخواهد

پلیس ۱۰ قدم عقب تر از مجرمان
اگر پنچر شده باشی هم میان میگن تمسه تایم پاره کردی ، مخصوصا از خانمها سو استفاده میکنند ، برای یک تعویض لاستیک 100 هزار تومان مطالبه میکنند
اگر پنچر شده باشی هم میان میگن تمسه تایم پاره کردی ، مخصوصا از خانمها سو استفاده میکنند ، برای یک تعویض لاستیک 100 هزار تومان مطالبه میکنند
خدا نکنه مجبور بشید از اینها بنزین بگیرید جدای از لیتری 5000 تومان باید بعدش کلی خرج موتور بکنید به خاطر اینکه معلوم نیست چی قاطی بنزین میکنند
هر چه بگندد نمکش میزنند
وای به روزی که بگندد نمک
چه چیزی در این کشور درست اداره میشه که این یکی بشه اگر مسولان قدری دست از سر مردم بردارند و به مسایل اجتماعی بپردازند کمتر شاهد اینگونه مسایل خواهیم بود
نمک هم گندیده شده. ما هیچ امیدی هم به بهبود وضع حاضر نداریم. بیخیال
تابناک دمت گرم
حرف دل مردم رو زدی ..

فقط جای سوال است چرا این موضوع که بحران شده است با آن برخورد نمی شود.

ضمنا مردم این عملکرد رو به پای دستگاهی نمی گذارندبلکه به نام نظام تمام می شود
دارید مردم رو به چه کسانی امیدوار می کنید ؟به کسانی که خودشان نیازمند کسب اعتماد از مردمند.توی این مملکت خیلی وقته نمک هم گندیده چه برسه به ....
بااحترام به زحمتکشان واقعی وحلال خور . میگن نصیب گرگ بیابون نکنه همینه
منم یه بار ماشینم خراب شد، تماس گرفتم یه شماره بهم دادن، با اون شماره تماس گرفتم یه آر دی سیاه اومد 70هزار ازم گرفت برای باطری به باطری کردن
در بین رانندگان مسافر کش بین راهی امداد خودرو های سیار به لاشخور معروف است علت کلاهبرداری های امدادهای سیار عدم تامین هزینه های زندگی وعدم نظارت برعملکرد آنهاست من یک سوال از تابناک دارم نمایندگی های خدمات شرکتهای بزرگ خودرو سازی در داخل شهر های بزرگ دچار آفت دزدی قطعات و اخذ مبالغی بالاتر از خدمات است چه رسد به خدمات سیار
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
من شنیدم به این ها میگن کفتارهای جاده
تصادف کردم. مقصر هم بودم. هر چقدر زنگ زدیم پلیس راهنمائی نیامد که نیامد. یک شیرین عقلی به طرف ما گفت زنگ بزن بگو جرحی داریم زود میان. چشمتون روز بد نبینه آمبولانس اومد و ماشین گشت کلانتری و راهنمائی و رانندگی هم پشت سرش.
برای اینکه کامنت ام رو نمایش بدید سانسور میکنم...
...بعد دو تا یدک کش از غیب رسید!!!!
ماشین راه میرفت . حداقل ماشین من راه میرفت. به زور یدک کردن بردن یک پارکینگی که تو غرب تهران بود. ( تصادف در شرق تهران ) کلی پیادمون کردند نامردا. بعد بیمه رو انداختند شرق تهران بازم یک پول یدک کش انداختن گردنمون.
خدا ازشون نگذره. بیچارمون کردند. من که پول یدک کش حادثه دیده رو ندادم . گفتم برو از بیمه بگیر به من ربطی نداره. تو که طوریت نبود زنگ زدی گفتی جرحی داریم.
مخلص کلام این که این جماعت دستشون با خیلی ها تو یه کاسه است.
من دیده ام که برخی از افرادنیرو های انتظامی هم با این ها همکاری می کنند. مثلاً اتو موبیل من خراب شده و روشن نمی شد، در منطقه ایست اضطراری هم قرار داشتم، پلیس موتور سوار آمده می گوید سریع راه بینداز و برو؛ می گویم روشن نمی شود؛ می گوید من نمی دانم اگر توقف ادامه یابد 100 تومان جریمه می شوی؛ می گویم چه کنم، فوراً دو تا شماره تلفن به من می دهد برا حمل اتوموبیل به وسیله نیسان؛ آنها هم که آمدند تازه داستان خود را داشتند: یعنی حمل به مکانیکی مد نظر آنها....
پاسخ ها
hse
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
مرد حسابی می خوای پ چونه بزنی ؟؟ ترافیک درست می کنی حالا چونه هم می زنی؟؟؟ سالی یکبارم نباید پیش بیاد با این وضع خیابونها
با عرض تشکر بنده در مسیر یاسوج به سمیرم با سامانه تماس گرفتم که بجهت خرابی فقط شیر رادیات ماشین بنده مبلغ قابل توجهی از من دریافت نموده تا خودروی من را به محل دفتر امداد خودرو حمل نماید و بعد از دریافت هزینه حمل نسبت به تعویض یکعدد شیر رادیات پنج هزار تومانی اقدام نمودند
بابا خود نمایندگی اصلی خودروسازها هم مردم رو می چاپن
خدا نکنه کسی ماشینش تو جاده خراب شه ...بعضی از این عزیزان امداد به جای امدادرسانی آدمو سرکیسه میکنند البته بعضیاشون هم نه . بستگی داره تو اون لحظه قرعه چی باشه ! خلاصه اینکه هیچ تعرفه مشخصی ندارن و هیچ نظارتی
سلام،
هدف این سازمان تنبیه (بیدارسازی) افرادی است که اتومبیل های خود را به موقع مورد بررسی های فنی قرار نمی دهند، تا درس عبرتی بشود برای دیگران.
و من ا... توفیق
سلام - سال گذشته از بزرگراه آزادگان به طرف قزوین می آمدم . تابستان بود وساعت 13 و گرما . یکدفعه آمپرماشین بالارفت و جوش آورد. کناربزرگراه پارک کردم و کاپوت را بالا زدم تا ماشین خنک شود وبعد آب بریزم . یکدفعه سروکله یکی از همین ماشین های مثلا امدادخودرو رسید همسرم گفت الان توقع داره یک دستکاری کنه و پول بگیره . مشغول ریختن آب بودم که با یک ظرف آب جلو آمد و کمک کرد فکر میکرد چیزی نمیدانم از فنی ماشین . بعد که هواگیری ماشین انجام شد خواستم راه بیفتم که گفت : دشت ما رو نمی دی ؟ گفتم : برادرمن کاری نکردی که پول بدم . یک ظرف آب دادی پولش چقدر میشه ؟ مشکلی نداره ماشین . خلاصه با اخم و غرولند سوار شد و رفت .
سرها در گریبان است ! زمستان است ' بیا بگشای در
خوب چرا مشترک امداد خودرو ایران خودرو نمی شوید؟ من خودم کارت طلایی دارم چند بار تو جاده گیر کردم به دادم رسیدن.
راه حل:::

1-امداد رسانان جاده ای اگر از تعمیر خودرو در محل ناتوان بودند. صرفا خودرو را به نزدیکترین شهر یدک کشی نمایند.
2- در هر شهر اتحادیه تعمیرکاران، یک مرکز در ورودی های شهر راه اندازی نماید و خودروها را از یدک کش تحویل و آنها را با نظر صاحب خودرو به تعمیرگاههای مجاز معرفی و ارسال نماید.
3- قطعات تعویظی و نرخ خدمات و رضایت مندی مشتری در آخر به اتحادیه گزارش شود.
بنده یکبار گرفتار این ها شدم باور کنید برای حمل از این چهار راه تا چهار راه بعدی 90 هزار تومان با گردن کلفتی از من پول گرفتند. از اون گذشته ماشیت رو به تعمیرگاههایی میرسونن که با اونها ساخت و پاخت کردن.
شش ماه پیش یک سمند EF7خریده با توجه به کارت طلائی وکارت آبی برای رگلاز ترمز دستی وکلاج که از ابتدا مشکل داشنه به مراکز ایران خودرو مراجعه نمودم مناسفانه مبلغ 39700تومان دریافت نمودن واعلام نمودن جزء گارانتی نیست و به خود رسیدگی به شکایات ایران خودرو نیز تماس گرفتم لیکن هیچ پیگیری نشد پس این گارانتی که مگن چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سال 1388 بنده بعد تصادف در ورودی تونل رسالت شرق به غرب که به علت ساختار بد ترافیک پشت تونل قابل روئیت نیست و به علت ترافیک ایجاد شده و قطع بودن موبایل ها در ناآرامی های آن سال ، گرفتار یکی از همین به اصطلاح امداد خودرو ها شدم که با اصرار و اینکه مبلغ خدمات ما ناچیز است ، به یک صافکاری در محدوده تهرانپارس اعزام شدم که ان هم تابلوی امداد خودرو داشت و با چرب زبانی بنده را مجاب کرد که تعمیر را به آنها بسپارم و بعد 2 روز یک ماشین با تعمیرات افتضاح و صورتحساب 1/500 هزارتومانی روبرو شدم که مجبور به طرح شکایت و ماهها علافی شدم و در نهایت شورای حل اختلاف مبلغ را به نصف کاهش داد در حالیکه تعمیر آنزمان آن خودرو حداکثر مبلغ 300 هزار تومان بود.متاسفانه هیج سازمانی متولی ندارد و راه برای کلاه برداران باز باز است.
بسمه تعالی
این امداد خودرو ای ها همانند لاشخورها منتظر تصادف هستند که با هزینه های گزاف و حق پارکینگ دردی بر دردهای این مردم بدبخت بیفزایند.
خاصه که در راههای بین شهری پارکینگ هم دارند تا هما ز آخور بخورند و هم از طوبره
دزدی و فساد همه جا رخنه کرده. ولله دردآوره برا آدم هایی که میخوان سالم زندگی کنن و این چیزا رو اطرافشون میبینن
من از امداد خودرو (ایران خودرو) کمک گرفتم و خیلی خوب و با قیمت مناسب کار تعمیر خودرو را انجام دادند
اما یک بار یکی از همین نیسانها در جاده قم یک قطعه 5000توانی را 35000تومان حساب کرد
کلا برای زندگی کردن تو ایران باید تو هر زمینه ای متخصص باشید ، فرقی نمیکنه مشکلتون خودرو باشه یا میخواید گوشی بخرید یا هر چیز دیگه و گرنه از چپ و راست میکنن تو پاچتون . دلایل زیادی هم داره :
1. مشکل اقتصادی
2. حرص و طمع وحشتناک برخی از کاسبان که تا بفهمن طرف مقابلشون سر در نمیاره جیبشو خالی میکنن.
تا کی مزخرفگویی؟
جاده های ایران از استانداران بالایی برخوردار است و خودروها هم با کمی تخفیف مناسب هستند، اما مردم از فرهنگ نگهداری و کاربری از داشته های خود در تمامی موارد به خوبی برخوردار نیستند که این نقص اساسی واصلی موظلات عموم مشکلات جامعه ایران است و این کمبود فرهنگی باید از طریق رسانه ها بمردم آموزش داده شود .نه مسموم کردن اذهان عمومی.
اینجا ایران است!!
سرزمین نیکان
از دولت و مردم.... همه گوشت هم رو میخورن
ماشین من تاحالا تو راه گیر نکرده ،ولی با خوندن نظرات کاربرآن مطمئن شدم که خدا نکند هیچ بنده خدایی گیر این کلاهبرداری خدوم و همیشه در کمین بیفتد
2
خدا نگذره از اونایی که این ملت رو به جون هم انداختن.
چند روز پش رفتم شماره گذاری خودرو پارک چیتگر. دیدم یکی یک میز گذاشته و یک صف صد نفره.
کارش این بود که به شهرستانی ها مدارکی می داد که پلاک تهران بگیرن با دریافت 250 هزار تومان پول.
کدوم سازمان و ارگان رو سراغ دارید که دزد نباشن. که مردم رو سرکیسه نکنن.
سلام خدمت دوستان
یعنی بد تر از این امداد خودرویی ها هیچ جا ندیدم
چند روز پیش داخل شهر ماشینم خراب شد خلاصه زنگ زدیم یکی از اینا اومد ماشینمو برداشت وآدرس مکانیک آشنا بهش دادم ولی این خامم کردو ماشینو بردیم جایی که این میگفت
خلاصه بعد دو سه روز رفتم ماشینمو بیارم یه فاکتور برام بسته بودن ۴میلیون تومن!!!!!!جالب اینجاست کل جلوبندی و سیستم برقی ماشین رو به هم زده بودن (ماشینم پرایده)
درحقیقت با۲۰۰-۳۰۰تومن و۳ ساعت کار نیاز داشت
خلاصه اینو نوشتم که حواستون باشه گیر اینا نیفتین
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان