بازدید 4593

انگلیس با بی‌سابقه‌ترین تهدید تروریستی روبروست

کد خبر: ۷۳۹۵۷۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۶ 18 October 2017
رئیس سرویس جاسوسی انگلیس می گوید که با توجه به «رشد چشمگیر» تروریسم، تشدید حملات تروریستی در انگلیس امری حتمی است.

به گزارش مهر به نقل از گاردین، رئیس سرویس جاسوسی انگلیس هشدار داد که «این کشور با بی سابقه ترین تهدید تروریستی در تاریخ معاصر خود روبروست» و اینکه «وقوع حملات تروریستی جدید در انگلیس امری حتمی است».

«اندرو پارکر» مدیر کل «اِم آی فایو» (MI5) گفت که «انگلیس طی سال میلادی جاری شاهد رشد چشمگیر تهدیدات از جانب تروریسم اسلام گرا بوده که در حملات تروریستی وست مینستر، منچستر و پل لندن شاهد آن بودیم».

این جاسوس بلندپایه انگلیس همچنین گفت: «این تهدید چند بُعدی است، به سرعت تکامل می یابد و در مقیاس و با سرعتی عملیاتی می شود که ما تاکنون ندیده ایم».

وی در ادامه افزود: «این بالاترین سرعت [رشد و تکامل عملیات تروریستی] است که من طی ۳۴ سال فعالیت خود شاهد آن بوده ام. امروزه میزان فعالیتهای تروریستی افزایش یافته و با سرعت بیشتری علیه ما اجرا می شوند و کشف و [خنثی سازی] آنها ممکن است دشوارتر باشد».

اندرو پارکر همچنین خاطر نشان کرد که سرویس جاسوسی انگلیس- MI5- توانسته است بیش از مجموع حملات تروریستی که به مرگ و زخمی شدن شهروندان انگلیس منتهی شد، نقشه اینگونه حملات را خنثی نماید.

گفتنی است که پس از فرار چهار مظنون حملاشت تروریستی از عملیات ردیابی «اِم آی فایو»، این سرویس جاسوسی تحت فشار فزاینده ای قرار گرفت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر