بازدید 4965
گزارش بازی درخشان شاگردان چمنیان در یک هشتم نهایی

ایران2-مکزیک1/صعودیوزهای‌جوان‌فوتبال‌ایران‌به‌جمع۸تیم‌برترجام‌جهانی

نوجوانان ایران برای اولین بار در تاریخ فوتبال توانستند خود را به مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی برسند. آنها که سه بازی دور گروهی را با پیروزی پشت سر گذاشته بودند در اولین بازی دور حذفی مکزیک قهرمان دو دوره جهان را پشت سر گذاشتند و حالا برای رسیدن به جمع چهارتیم برتر دنیا باید اسپانیای بزرگ را حذف کنند.
کد خبر: ۷۳۹۴۹۵
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۸ 17 October 2017
تیم فوتبال نوجوانان ایران با شکست تیم ملی زیر17ساله های مکزیک به جمع هشت تیم برتر جام جهانی راه پیدا کرد.

به گزارش تابناک ورزشی، نوجوانان ایران در ادامه موفقیت های خود توانستند از سد مکزیکی ها نیز عبور کنند و خود را به مرحله یک چهارم نهایی و تیم نوجوانان اسپانیا برسانند. در روز دوم از مسابقات مرحله یک هشتم جام جهانی فوتبال نوجوانان 2017 ساعت 15 امروز (سه‌شنبه) تیم نوجوانان ایران به مصاف مکزیک رفت و با نتیجه 2 بر یک از سد مکزیک گذشت.

ایران2-مکزیک1/صعودیوزهای‌جوان‌فوتبال‌ایران‌به‌جمع۸تیم‌برترجام‌جهانی

نوجوانان ایران برای اولین بار در تاریخ فوتبال توانستند خود را به مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی برسند. آنها که سه بازی دور گروهی را با پیروزی پشت سر گذاشته بودند در اولین بازی دور حذفی نیز به برتری رسیدند تا هر چهار بازی خود را تاکنون در جام جهانی با پیروزی به اتمام رسانده باشند. بردهای پیاپی نوجوانان و حضور آنها در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی را می توان ویژه ترین اتفاق این بازی دانست.

تیم نوجوانان ایران:علی غلام زاده، علی ستاوی، احمد جلالی، مجید نصیری، طاها شریعتی، امیرحسین حسین زاده(84 امیر خدامرادی)، محمد شریفی، الهیار صیادمنش، علی داوران(62 امیر اسماعیل زاده)، محمد قادری و یونس دلفی(86 وحید نامداری)
سرمربی: عباس چمنیان


تیم نوجوانان مکزیک:کارلوس لوپز، آدریان واسکویز(67 ماگانا)، کارلوی روبلس، لوئیز اولیواس، رائول ساندوال، ژیرو تورس، آلکسیس گوتیرز(77 پرز)، دانیل لوپز(59 هراتا)، لوئیز گامیس، دیگو لینس و روبرتو دلا روسا
سرمربی: ماریو آرتگا


در این دیدار محمد شریفی در دقیقه 7 از روی نقطه پنالتی و الهیار صیادمنش در دقیقه11  برای ایران موفق به گلزنی شدند و دلا روسا در دقیقه 37 تک گل حریف را به ثمر رساند.

الهیار صیاد و علی غلام زاده را می توان بهترین بازیکنان این دیدار دانست. صیاد در این بازی علاوه بر به ثمر رساندن گل دوم توانست با بازی خوب خود بارها مدافعان تیم مکزیک را اذیت کند و غلام زاده نیز با واکنش های به موقع خود بارها و بارها حملات مکزیکی را از روی دروازه ایران دفع کرد تا در نهایت یک پیروزی شیرین نصیب نوجوانان شود.

یونس دلفی با دریافت کارت زرد در دقیقه 80 و دوکارته شدن بازی بعدی ایران را از دست داد. شاگردان عباس چمیان پیش از آغاز جام جهانی موفق شده بودند مکزیکی‌ها را در دیداری تدارکاتی در اسپانیا با نتیجه 3 بر صفر شکست دهند. نوجوانان مکزیک در سال‌های 2005 و 2011 موفق به کسب عنوان جام جهانی شده بود.

در دیگر بازی همزمان این مرحله دیدار تیم‌های اسپانیا و فرانسه نیز با نتیجه 2 بر یک به سود اسپانیا به اتمام رسید تا این تیم حریف ایران در مرحله یک چهارم نهایی شود. این دیدار یکشنبه آینده 30 مهر برگزار می‌شود. رقابت‌های امروز (سه‌شنبه) با برگزار دو دیدار دیگر از ساعت 18 به پایان می‌رسد که ژاپن با انگلیس و عراق با مالی مصاف می‌کنند.

شرح گل ها

ایران 1 مکزیک 0 (دقیقه7، محمد شریفی): نوجوانان ایران خیلی زود توانستند دروازه مکزیکی ها را هدف بگیرند و دروازه این تیم را باز کنند. خطای روبلس در این دقیقه روی قادری باعث شد تا داور به نشانه پنالتی در سوت خود بدمد و محمد شریفی نیز پشت توپ ایستاد و باضربه دقیق خود اولین گل نوجوانان را وارد دروازه مکزیک کند.
 
ایران 2 مکزیک 0 (دقیقه11، الهیار صیادمنش): مهاجم خوش فکر تیم نوجوانان توانست سومین گل خود را در این مسابقات به ثمر برساند. صیادمنش در این دقیقه توپ ارسالی هافبک های ایران را با ضربه چیپی دیدنی از بالای سر دروازه بان مکزیک وارد دروازه این تیم کند.
  
ایران 2 مکزیک 1 (دقیقه37، روبرتو دلا روسا): اشتباه مدافعان ایران در آفسایدگیری باعث شد تا مکزیکی ها در موقعیت خوبی صاحب توپ شوند و ضربه خود را به سوی دروازه ایران بزنند اما باز هم این دروازه بان ایران بود که توانست توپ را دفع کند اما ضربه برگشتی از روی خط محوطه جریمه با شوت دلاروسا راهی کنج دروازه ایران شد.

 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر