بازدید 4460

خودروسازان در مقابل اعمال استانداردها مقاومت خواهند کرد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد که خودروسازان در مقابل استانداردهای تعیین شده برای تولید خودرو از سوی سازمان استاندارد مقاومت خواهند کرد.
کد خبر: ۷۳۹۴۸۹
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۹ 17 October 2017
رامین نورقلی پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اینکه استانداردهای خودرو از دی ماه امسال باید اجرایی شود، اظهار داشت: سازمان استاندارد موظف است استانداردهای تعریف شده در زمینه تولید خودرو را اجرا کند و خودروسازان را به تولید محصولاتی با چنین مشخصاتی وادار کنند اما موضوع این است که توان اجرای تمام و کمال آن وجود ندارد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه زیر ساخت لازم برای اجرای کامل استانداردهای خودرو وجود ندارد، ادامه داد: از سوی دیگر اگر تمام استانداردهای مدنظر اعمال شود این احتمال وجود دارد که قیمت تمام شده تولید خودرو افزایش یابد که به دنبال آن کاهش تولید رخ خواهد داد.

نماینده مردم کرد کوی در مجلس دهم شورای اسلامی با تاکید براینکه با اجرای استانداردهای خودرو، خودروسازان با مشکلاتی مواجه می شوند، بیان داشت: افزایش قیمت خودرو و کاهش تولید عاملی خواهد شد تا خودروسازان در مقابل اجرای تمام و کمال استانداردها مقاومت کنند با این حال انتظار می رود سازمان استاندارد به عنوان یکی از نهادهای دولتی با قدرت در مقابل  بی قانونی ایستادگی کرده و در نهایت خودروسازان را ملزم به اجرای تمام و کمال استانداردها کند.

وی با بیان اینکه تولید خودرو در کشور مبتنی بر تولید حداکثری است، گفت: باید این واقعیت را پذیرفت که خودروسازان در کشور با مشکلات مختلفی دست به گریان هستند و با کاهش تولید خودرو به واسطه اجرای استانداردها متضرر خواهند شد.

این نماینده مجلس درادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه طراحی برخی خودروهای داخلی به 5 دهه گذشته بر می گردد، عنوان کرد: متاسفانه خودروسازهای ایران بدون توجه به نیاز مردم فقط به دنبال تولید و ارائه به بازار هستند، به همین جهت شاهد تولید خودروهای بی کیفیت و قدیمی هستیم بنابراین باید این تولیدات از رده خارج و در عوض خودروهایی تولید شود که شرایط انطباق با شرایط استانداردها را داشته باشند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه خودروسازان باید از تکنولوژی روز بهره مند شوند، اظهار داشت: خودروسازان با تعدیل حساب شده نیروهای خود می تواند استانداردها را رعایت، بهره وری را افزایش و قیمت تمام شده کالاها را کاهش دهند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار