بازدید 4368

روستاها بهترین ظرفیت برای توسعه اقتصاد و تولید درکشور

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۱۲هزار میلیارد تومان برای اشتغال روستایی در مجلس تصویب شد گفت: ۵۰ درصد از این اعتبارات برای توسعه اشتغال روستایی تخصیص‌ یافته است.
کد خبر: ۷۳۹۴۸۵
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۷ 17 October 2017
سیدحسن حسینی شاهرودی درحاشیه همایش توسعه بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر شاهرود اظهار داشت:روستاها بهترین ظرفیت برای توسعه اقتصاد و تولید در کشور است.

به گزارش خانه ملت؛ وی با تأکید بر لزوم توسعه اشتغال روستایی بیان کرد: بالغ‌بر 12هزار میلیارد تومان اعتبار برای تحقق این امر در مجلس شورای اسلامی تصویب‌شده است که بالغ‌بر 50درصد از این اعتبار اختصاص‌یافته است.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس با بیان اینکه این اعتبار از محل 1.5 میلیارد دلار صندوق توسعه ملی تأمین‌شده است بیان کرد: تاکنون بالغ‌بر 6هزار میلیارد تومان برای توسعه اشتغال روستایی در کشور تخصیص‌یافته است.

وی با اشاره به برخی مشکلات روستایی تصریح کرد: بالغ‌بر 39 درصد از جمعیت روستانشین در کشور تحت پوشش بیمه قرار دارد و باید برای تکمیل این مسئله اقدامی اساسی انجام شود.

حسینی شاهرودی با تأکید بر اینکه حفظ جمعیت روستایی یکی از سیاست‌های مهم دولت است بیان کرد: طرح آمایش سرزمینی یکی از مهم‌ترین طرح‌ها دولت برای توسعه مناطق روستایی و حفظ جمعیت روستانشین در کشور است.

وی با اشاره به برخی اقدامات و سیاست‌های غلط در دولت‌های گذشته بیان کرد: علی‌رغم اینکه طرح‌های توسعه‌ای برای روستاها تدوین‌شده بود ولی اجرای آن‌ها توسعه را به کلان‌شهرها وارد کرده بود و این خلاف اهداف و سیاست‌های دولت انجام شد.

نماینده مردم شاهرود و میامی گفت: جمعیت روستانشین در ایران رو به نزول است و باید برای حفظ این جمعیت از طرح‌های رفاهی و خدماتی استفاده کرد.

وی با بیان اینکه ارزیابی‌های سازمان ملل حاکی از کاهش جمعیت روستایی است تأکید کرد: در پیش‌بینی‌های سازمان ملل تا سال 1920 میلادی در جهان بالغ‌بر 30درصد از جمعیت انس آن‌ها روستانشین و 70درصد جمعیت شهرنشین می‌شوند.

حسینی شاهرودی عدم اشتغال و امکانات رفاهی در روستاها را از مهم‌ترین عامل کاهش جمعیت روستانشین دانست و گفت: کمبود آب، عدم وجود درآمد کافی برای کشاورزان و غیره از دیگر مشکلات روستانشینان و عوامل کاهش جمعیت این قشر است.

وی در پایان یادآور شد: 17 دفتر کارگزاری بیمه در شهرستان‌های شاهرود و میامی مستقرشده است که این حجم از دفاتر پاسخگوی نیاز مردم روستاهای این شهرستان نیست و باید برای رفع این مسئله اقدامی اساسی انجام شود
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل