بازدید 2397

عقب‌نشینی پیشمرگه از مناطق مورد منازعه در استان‌های دیاله و نینوی عراق

منابع نظامی عراقی از عقب نشینی نیروهای کُرد پیشمرگه از دو استان دیاله و نینوی و تسلط نیروهای عراقی بر میادین نفتی کرکوک خبر دادند.
کد خبر: ۷۳۹۴۶۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۹ 17 October 2017
منابع نظامی عراقی از عقب نشینی نیروهای کُرد پیشمرگه از دو استان دیاله و نینوی و تسلط نیروهای عراقی بر میادین نفتی کرکوک خبر دادند.

به گزارش تابناک، نیروهای کُرد پیشمرگه امروز(سه شنبه) از مناطق مورد مناقشه دو استان دیاله(شمال شرق بغداد) و نینوی(شمال بغداد) عقب نشینی کردند و همین مساله باعث تسهیل عملیات نیروهای عراقی برای تسلط بر میادین نفتی کرکوک شد.

منایع نظامی عراقی می‎گویند که نیروهای پیشمرگه همه مناطق مورد منازعه این استان که پیشتر کنترل آن را در دست داشتند، تخلیه کردند.

به گفته منابع امنیتی عراق، «قره تپه، مندلی، جلولا و خانقین» از جمله مناطق وسیع استان دیاله هستند که نیروهای پیشمرگه بر آن سیطره یافته بودند، اما پس از ورود نیروهای عراقی به دیاله، نیروهای کُرد به همراه خانوادهای خود این مناطق را به دلیل ترس از تبعات درگیری ترک کردند.

شبکه الجزیره به نقل از منابع محلی و امنیتی استان دیاله خبر داد که نیروهای کُرد از تعدادی از مناطق مورد منازعه این استان که در تاریخ 10 ژوئن سال 2014(همزمان با ورود داعش به عراق) بر آن مسلط شده بودند، عقب نشینی کردند.

شبکه خبری الجزیره در ادامه گزارش داد که پیشمرگه پس از آنکه شب گذشته از منطقه سنجار واقع در غرب موصل خارج شده بود، زمینه برای نیروهای عراقی برای ورود به شهر فراهم شد و به دنبال آن نیروهای کُرد مجبور به تخلیه شهرستان «مخور» و ناحیه الکویر که از توابع این شهرستان است، شدند.

از سوی دیگر، نیروهای عراقی به منطقه ربیعه در مرز سوریه که در شمال شرق موصل قرار دارد، پیشروی کردند تا بتوانند این منطقه مرزی را نیز از کنترل پیشمرگه خارج کنند.

منابع نظامی و محلی استان کرکوک می‎گویند که نیروهای عراقی عملیات بازپس گیری ناحیه «الدبس» واقع در شمال غرب کرکوک را تکمیل کردند و بعد از آن تصمیم دارند مناطق استان کرکوک را از پیشمرگه باز پس بگیرند.

در همین راستا، گروه اطلاع رسانی پلیس فدرال عراق گفته که نیروهای عراقی موفق شدند بر میادین نفتی ناحیه الدبس از جمله میادین حسن و افانا مسلط شوند.

نیروهای عراقی روز گذشته کنترل کامل شهر مورد منازعه کرکوک را پس از عقب نشینی نیروهای پیشمرگه در دست گرفتند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل